beantwoord

E-mail versturen via het mobiele netwerk

• 17 augustus 2015
  • 218 reacties
  • 22888 keer bekeken

Toon het eerste bericht

218 reacties

Dat is niet waar Erwin. We zijn écht bezig met een oplossing om het mailen via het mobiele netwerk weer mogelijk te maken. Zoals ik deze week aangaf, is er op korte termijn meer nieuws. Dit beloof ik!

Dan raad ik je aan om eens contact op te nemen met deze gast van de klantenservice 😉 Hij is een maandlang mijn aanspreekpunt oid omdat ik een klacht had. Hij heeft mij zeer duidelijk verteld dat Telfort is gestopt met deze service ivm hacks etc. De veiligheid voor emails van klanten kon niet meer worden gewaarborgd. Zijn verhaal was goed onderbouwd, duidelijk en hij bood daarbij z'n excuses aan voor het ongemak. Waarom zou hij mij dit vertellen?

Erwin,
Wat die 'aardige gast' vertelde over dat Telfort gestopt is met die service (namelijk; open relay) is in het begin van dit topic al gemeld en dat klopt ook volledig.
Maar waar er één deur dicht gaat (open relay) zijn er mogelijk andere deuren die open gaan, en Christy heeft het over zo'n 'deur'. ;)
Het zou zomaar kunnen zijn dat die 'aardige gast' (nog) informatie over die 'deur' had of heeft.
Er zijn hier al mensen die van die 'deur' gebruik maken, al is het via een zijstraatje 🙂
Reputatie 1
Als die 'deur' gevonden kan worden ben ik daar helemaal voor! Wat me alleen verbaast is het verschil in antwoorden van Telfort en dat we nu al de 9e maand ingaan van het 'écht oplossen van het probleem'. Maar ik heb geduld en blijf positief. Het was trouwens echt een 'aardige gast' van Telfort
Reputatie 8
Badge +16
@All

Vanaf vandaag kan er weer gemaild worden via mobiel internet. Onze technici hebben hard gewerkt aan een oplossing voor dit probleem.

Er gelden nu ook extra veiligheidseisen voor het versturen van e-mails. Deze eisen zijn van toepassing wanneer je wilt e-mailen buiten de vaste Telfort internetaansluiting thuis, bijvoorbeeld via mobiel internet. Hieronder staan de veiligheidseisen benoemd.
  • Bij e-mailinstellingen dient SSL aangevinkt te zijn.
  • Bij e-mailinstellingen dient authenticatie aangevinkt zijn.
De e-mailinstellingen kun je handmatig wijzigen via Toestelhulp.
  • Wijzigen wachtwoord
Heb je je wachtwoord recent niet aangepast dan adviseren wij jou om dit te wijzigen via Mijn Telfort.

Het wachtwoord moet aan de volgende eisen voldoen:
– Tussen de 8 en 16 karakters
– In het wachtwoord staat minimaal een cijfer, een gewone letter en een hoofdletter
– De gebruikersnaam mag niet in het wachtwoord terugkomen
– Alleen de volgende leestekens zijn toegestaan: punt (.), koppelstreepje (-) en underscore (_).

Mocht het probleem zich nog steeds voordoen laat hier dan een reactie achter. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 1
@All

Vanaf vandaag kan er weer gemaild worden via mobiel internet. Onze technici hebben hard gewerkt aan een oplossing voor dit probleem.

Er gelden nu ook extra veiligheidseisen voor het versturen van e-mails. Deze eisen zijn van toepassing wanneer je wilt e-mailen buiten de vaste Telfort internetaansluiting thuis, bijvoorbeeld via mobiel internet. Hieronder staan de veiligheidseisen benoemd.
  • Heb je je wachtwoord recent niet aangepast dan adviseren wij jou om dit te wijzigen via Mijn Telfort. Het wachtwoord moet aan de volgende eisen voldoen:
– In het wachtwoord staat minimaal een cijfer, een gewone letter en een hoofdletter
– Alleen de volgende leestekens zijn toegestaan: punt (.), koppelstreepje (-) en underscore (_).

Mocht het probleem zich nog steeds voordoen laat hier dan een reactie achter. Excuses voor het ongemak.

Hoi Stefan,

Is het misschien mogelijk stapsgewijs aan te geven hoe de instellingen voor uitgaande mail moeten zijn op een iPhone?
Ik zie nl nergens authenticatie staan en welke serverpoort moet je gebruiken als je SSL aanzet? Ik zie wel identiteitscontrole staan. Bedoel je misschien dat daar het wachtwoord moet komen te staan? Verneem het graag van je,

Grt,
Erwin

Is het misschien mogelijk stapsgewijs aan te geven hoe de instellingen voor uitgaande mail moeten zijn op een iPhone?
Ik zie nl nergens authenticatie staan en welke serverpoort moet je gebruiken als je SSL aanzet? Ik zie wel identiteitscontrole staan. Bedoel je misschien dat daar het wachtwoord moet komen te staan? Verneem het graag van je,

Grt,
Erwin

Ga naar instellingen (het scherm waar staat; POP/IMAP-accountgegevens, Server inkomende post, Server uitgaande post).
Tik op wat er onder 'Server uitgaande post' staat, als het goed is: --> SMTP smtp.telfort.nl
Tik dan op wat er onder 'Hoofdserver' staat, als het goed is: --> smtp.telfort.nl

Daar zie je staan:
Server uitgaande post
Hostnaam 'smtp.telfort.nl'
Gebruikersnaam 'Optioneel'
Wachtwoord 'Optioneel'
Gebruik SSL
Identiteitscontrole
Server poort '587'

Vul bij 'Gebruikersnaam' je volledige telfort email adres in.
Vul bij 'Wachtwoord ' je volledige telfort email password in.
Zet 'Gebruik SSL' aan.
Ga naar 'Identiteitscontrole en selecteer 'wachtwoord'.
Serverpoort is 587.

Tik dan op gereed, wacht op de controle en happy mailing 🙂
Reputatie 1
Badge
Voordat de problemen zich voordeden werd er voor het verzenden van e-mail via mobiel internet gebruik gemaakt van de uitgaande server "smtp.telfortmail.nl" en niet van "smtp.telfort.nl" (deze wordt gebruikt bij de vaste Telfort internetaansluiting thuis en bij de combinatie mobiel + Wi-Fi + thuis. Het invoeren van de laatstgenoemde servernaam is volgens mij dus niet juist.

De serverpoort dient volgens mij 25 i.p.v. 587 te zijn.

Ik heb het wachtwoord voor mijn Telfort e-mailaccount gewijzigd waarbij ik dit aan de gestelde eisen heb laten voldoen.
Met de PC heb ik gecontroleerd of ik e-mail kon verzenden en ontvangen: dat werkt.

Vanwege onduidelijkheden in de berichtgeving heb ik met alle mogelijke combinaties van onderstaande gegevens in mijn mobiel getracht verbinding te krijgen met de uitgaande mailserver (uiteraard met gebruik van inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord):
Uitgaande server: smtp.telfortmail.nl en smtp.telfort.nl
Serverpoort: 25 en 587
Beveiligingstype: SSL en SSL (alle certificaten accepteren)

Maar helaas, ik krijg geen verbinding met de uitgaande server ..... het werkt niet!!!!!!!!

Maar gelukkig werkt het bij mij wel met de instellingen van de deur in het zijstraatje (zie eerdere berichten in dit topic).

Vanwege onduidelijkheden in de berichtgeving heb ik met alle mogelijke combinaties van onderstaande gegevens in mijn mobiel getracht verbinding te krijgen met de uitgaande mailserver (uiteraard met gebruik van inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord):

Maar helaas, ik krijg geen verbinding met de uitgaande server ..... het werkt niet!!!!!!!!

Hoi Richenel,
Wat ik mis in je verhaal is waarop het (vooralsnog) niet werkt; android of apple, of windows device?
En heb je bij 'Beveiligingstype' nog meer opties dan "SSL" en "SSL (alle cert accepteren)"? Mocht je de optie STARTTLS hebben, dan dien je die te gebruiken.

Overigens kunnen de @telfort.nl email adressen gewoon gebruik maken van smtp.telfort.nl (works on my machine 😉 gedubbelchecked op een android en iphone), en zowel poort 25 als poort 587 zijn correct.
Let wel, als je 'Beveiligingstype' SSL kiest dan gaat vaak de poort automatisch naar 465.

Zodra het 'Beveiligingstype' geen STARTTLS (of iphone; SSL) is of de poort anders is dan 25/587 krijg je inderdaad de melding dat je geen verbinding met de uitgaande server kunt krijgen.
(en smtp.telfortmail.nl lijkt inderdaad niet OK voor deze settings)
Reputatie 1
Badge

Hoi Richenel,
Wat ik mis in je verhaal is waarop het (vooralsnog) niet werkt; android of apple, of windows device?
En heb je bij 'Beveiligingstype' nog meer opties dan "SSL" en "SSL (alle cert accepteren)"? Mocht je de optie STARTTLS hebben, dan dien je die te gebruiken.

Overigens kunnen de @telfort.nl email adressen gewoon gebruik maken van smtp.telfort.nl (works on my machine 😉 gedubbelchecked op een android en iphone), en zowel poort 25 als poort 587 zijn correct.
Let wel, als je 'Beveiligingstype' SSL kiest dan gaat vaak de poort automatisch naar 465.

Zodra het 'Beveiligingstype' geen STARTTLS (of iphone; SSL) is of de poort anders is dan 25/587 krijg je inderdaad de melding dat je geen verbinding met de uitgaande server kunt krijgen.
(en smtp.telfortmail.nl lijkt inderdaad niet OK voor deze settings)

Mijn Samsung toestel draait op Android.
Ik heb niet de optie "STARTTLS" maar wel de opties "TLS" en "TLS (alle certificaten accepteren)".
En voordat de problemen ontstonden werkte het bij mij prima via "smtp.telfortmail.nl" en niet via "smtp.telfort.nl.

Zoals ik al heb aangegeven, via de deur in het zijstraatje werkt het bij mij gelukkig wel.

Ik heb niet de optie "STARTTLS" maar wel de opties "TLS" en "TLS (alle certificaten accepteren)".
Toevallig heb ik hier een Samsung S4 :)

Onderstaande instellingen werken voor mij:
Reputatie 1

Grt,
Erwin

Ga naar instellingen (het scherm waar staat; POP/IMAP-accountgegevens, Server inkomende post, Server uitgaande post).
Tik op wat er onder 'Server uitgaande post' staat, als het goed is: --> SMTP smtp.telfort.nl
Tik dan op wat er onder 'Hoofdserver' staat, als het goed is: --> smtp.telfort.nl

Daar zie je staan:
Server uitgaande post
Hostnaam 'smtp.telfort.nl'
Gebruikersnaam 'Optioneel'
Wachtwoord 'Optioneel'
Gebruik SSL
Identiteitscontrole
Server poort '587'

Vul bij 'Gebruikersnaam' je volledige telfort email adres in.
Vul bij 'Wachtwoord ' je volledige telfort email password in.
Zet 'Gebruik SSL' aan.
Ga naar 'Identiteitscontrole en selecteer 'wachtwoord'.
Serverpoort is 587.

Tik dan op gereed, wacht op de controle en happy mailing :)

Ik heb precies opgevolgd wat je hebt geschreven, maar helaas zonder succes. Ik kan ook op deze manier geen mail versturen. Bij de controle gaat het al fout, en daarna bij het mailen.
Toch bedankt voor je reactie 😉
Reputatie 1
Badge

Toevallig heb ik hier een Samsung S4 :)

Onderstaande instellingen werken voor mij:

Hartelijk bedankt voor de instellingen :)
Met deze instellingen op mijn Samsung Galaxy Note 4 werkt het nu prima (zowel via 4G als via Wi-Fi thuis) en heb ik geen zijstraatje meer nodig.
Het is wel jammer dat de informatie van Telfort over de oplossing summier en niet in alle gevallen (toesteltype en/of besturingssysteem) juist is.
En op "Toestelhulp" staat nog de verouderde informatie.

Hartelijk bedankt voor de instellingen :)
Met deze instellingen op mijn Samsung Galaxy Note 4 werkt het nu prima (zowel via 4G als via Wi-Fi thuis) en heb ik geen zijstraatje meer nodig.
Het is wel jammer dat de informatie van Telfort over de oplossing summier en niet in alle gevallen (toesteltype en/of besturingssysteem) juist is.
En op "Toestelhulp" staat nog de verouderde informatie.

Ik neem aan dat Telfort de informatie op de website tzt nog wel aanpast en compleet maakt.
Geef ze even de tijd, de uiteindelijke oplossing is er ook nog maar net 🙂

Ik heb precies opgevolgd wat je hebt geschreven, maar helaas zonder succes. Ik kan ook op deze manier geen mail versturen. Bij de controle gaat het al fout, en daarna bij het mailen.
Toch bedankt voor je reactie ;-)

Ik vermoed dat er toch nog ergens een setting of hostname niet helemaal goed staat.
Zou je eens screenshots kunnen posten van je instellingen? (wel even je mailadres blurren ofzo).
Of anders de instellingen even over typen en posten?
Misschien kan ik dan zien waar de fout zit; het zou namelijk echt moeten werken.
Reputatie 1
Als die 'deur' gevonden kan worden ben ik daar helemaal voor! Wat me alleen verbaast is het verschil in antwoorden van Telfort en dat we nu al de 9e maand ingaan van het 'écht oplossen van het probleem'. Maar ik heb geduld en blijf positief. Het was trouwens echt een 'aardige gast' van Telfort

klopt het is schandalig 9 maanden niet mobiel kunnen mailen...en nog werkt het niet !!!!!!!!!!!!
Reputatie 1
[quote=Stephen - Telfort]@All

• Wijzigen wachtwoord
Heb je je wachtwoord recent niet aangepast dan adviseren wij jou om dit te wijzigen via Mijn Telfort.

Mocht het probleem zich nog steeds voordoen laat hier dan een reactie achter. Excuses voor het ongemak.[/quote

probleem doet zich nog steeds voor!! dus niet hard genoeg gewerkt Telfort!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reputatie 1
@All

• Wijzigen wachtwoord

probleem doet zich nog steeds voor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reputatie 8
Badge +16
@dannyvdm,

Zou jij ook screenshots kunnen plaatsen van je instellingen? Wellicht dat een paar instellingen niet juist zijn. Graag de persoonlijke gegevens onherkenbaar maken. Bij voorbaat dank!

@Lourenbo,

Bedankt voor je hulp.
@ allen:

Bijgevoegd zijn 3 screenshot van hoe de instellingen zouden moeten zijn om het versturen van mail via het mobiele netwerk mogelijk te maken.
Moto X (2014) Android 5.1

Samsung S4

Iphone 4

Reputatie 8
Badge +16
Getest met wifi verbinding welke verbonden is met een andere provider dan Telfort en werkt naar behoren op een iPhone
Badge
@All

• Wijzigen wachtwoord

Hallo Stephen,

Ik heb mail met telfort.nl
Als ik account wil aanmaken heb ik de keus uit provider telfortglasvezel en niet telfort.nl, het lukt mij dus niet een account aan te maken, ik heb meerdere opties geprobeerd maar helaas, kan jij een duidelijke handleiding aan mij geven, ik heb HTC one x plus op android.
Dank alvast!
Theo
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Theo, ik zie dit inderdaad staan. Ik wil je vriendelijk verzoeken om de handleiding van de One X aan te houden. Daar kun je wel gewoon Telfort kiezen en deze handeling zou identiek moeten zijn als de handeling van de One X PLUS. Laat je weten als het is gelukt?
In de tussentijd ga ik kijken hoe de handleiding voor Telfort bij de One X PLUS kan worden geplaatst. Excuses voor het ongemak.
Badge
Hoi Stephen,

Ik heb alleen ff gekeken, het valt mij op dat bij de one X bij beveiliging geen
staat, klopt dit wel, moet dat niet SSL zijn of zoiets?
Hoi Stephen,

Theo, kijk even een paar posts boven je. Daar heb ik een aantal screenshots gepost met de correcte instellingen.
Badge
Hoi Stephen,

Theo, kijk even een paar posts boven je. Daar heb ik een aantal screenshots gepost met de correcte instellingen.

Alles is gelukt, met dank voor de service!

Groet,
Theo
Reputatie 1
@ allen:

Bijgevoegd zijn 3 screenshot van hoe de instellingen zouden moeten zijn om het versturen van mail via het mobiele netwerk mogelijk te maken.
Moto X (2014) Android 5.1

Samsung S4

Iphone 4

Helaas 😞 Ook bij deze instelling krijg ik nog steeds de volgende melding op mijn iPhone:

E-mail versturen mislukt
Er is een kopie in 'Uitgaand' geplaatst.
De server accepteert de ontvanger '...' niet, omdat
de server relaying niet toestaat.

Maar, ik blijf hoop houden 🙂

Reageer