beantwoord

E-mail versturen via het mobiele netwerk

• 17 augustus 2015
  • 218 reacties
  • 22888 keer bekeken

Toon het eerste bericht

218 reacties

Reputatie 8
Badge +10
OPLOSSING (dit geldt uitsluitend voor NIET Telfort/kpn mailadressen)

Maak je adres in je telefoon opnieuw aan als een IMAP en voer de gegevens in zoals opgegeven door je hoster (dus NIET de IMAP gegevens invoeren van Telfort/kpn). Hierdoor draait (in mijn geval) de e-mail weer zoals het hoort. Zowel onder WiFi als mijn 3G/4G netwerk van Telfort.

Omdat je dus een eigen mailadres gebruikt hoef je dus niet de SMTP van Telfort te gebruiken maar neem je gewoon de settings van je eigen hoster. De verbinding loopt alsnog via je mobiele Telfort/kpn netwerk maar verzend/ontvangst dus via je hoster.

Succes.

Succes!

Bedankt... voor dat was op zich al logisch... :8
Je mobiele abonnement is niet gebonden aan een e-mail account, je kan dus iedere (e-mail)provider instellen die je wilt...
Reputatie 1
Voor ons was dit wellicht logisch, gelet op de reacties van andere gedupeerden die met externe mailadressen ook vast zaten was dit niet logisch en vandaar even de uitleg zodat in ieder geval die groep geholpen is.
Reputatie 1
Schiet mij maar Lek,
Het lijkt met authenticatie bij mijn huidige provider inderdaad te lukken..... (met dan aan Knert voor de tip)
Een paar mailtjes via Telfort en via Wifi gestuurd en ze komen aan.

Dit is eigenlijk het gedrag wat je algemeen op je mobiel wilt hebben.

Tot voor kort kon ik bij mijn provider (en bij de meeste providers) alleen mail versturen zonder authenticatie. Dus zonder inloggen met inlognaam en wachtwoord. Daar stond tegenover dat de die providers niet toestonden dat hun SMTP servers via andere netwerken dan hun eigen benaderd worden. Daarom waren we verplicht in dit geval de SMTP servers van Telfort/KPN te gebruiken.

Ik heb even verder gezocht en ben tot de conclusie gekomen dat al mijn providers voor zowel privé als zakelijke mail sinds kort??? authenticatie gebruiken en daarbij tegelijk ook toestaan dat de SMTP server via externe netwerken benaderd mogen worden.
Dus wat vroeger niet mocht kan/moet nu wel....... :?

Als die #@%$#^%@ providers dat nu even melden...
Maar goed voor mij is de conclusie dat mail versturen via het Telfort netwerk nu kan zonder de Telfort/KPN smtp server.

Dus voor een ieder: Controleer of je mail provider de SMTP server de deur openzet voor verkeer buiten het netwerk. Meestal gaat dit samen met authenticatie. Zoek naar de server settings bij je provider en voer die gegevens in bij de uitgaande SMTP server settings van je mobiele mail app. Ik hoefde in ieder geval geen compleet nieuw mail account aan te maken in mijn smartphone mail app. (K9 mail)

Ondersteund je mail provider deze methode (nog) niet dan heb je helaas pech en ben je overgeleverd aan de bereidheid van Telfort/KPN om de smtp server voor je open te zetten..:@
Mogge,

Inderdaad na veel gebeld te hebben met beide helpdesks, en elkaar het probleem in de schoenen te hebben geschoven hier beland.
Wat zou het toch fijn zijn als de helpdesk van beide (Telfort en KPN) op de hoogte zijn van dit gebeuren en de klant juist informeert.
Dit komt niet uit de lucht vallen en is natuurlijk al lang bekend.INFORMEER de telfort gebruikers die daar mogelijk problemen mee kan krijgen.
Ik ben benieuwd of we een bericht krijgen als het gaat werken, zou ook leuk zijn als ze dan de instellingen erbij doen, of een zelf configurerend app die het voor je doet. Na dit eindeloze zoeken en doen zou dat een aardig services zijn. Ben vaak onderweg en moet met deze verbinding mijn klanten bereiken of reactie geven op hun mail.
Ik hoop dat het spoedig is verholpen en dat er daadwerkelijk wat van wordt geleerd voor in de toekomst. Anders huren ze mij maar in om dat te regelen!
Niet te geloven, ja, het is gelukt! In elk geval bij één van mijn twee emailadressen werkt de uitgaande mail nu via wifi én mobiel internet via de hierboven voorgestelde methode. Mijn andere mailprovider (gratis) ondersteunt verificatie niet, daarbij blijf ik het probleem dus houden.
Pffff, nou dat was wel netjes geweest als deze verandering gewoon was gecommuniceerd. Nou al een maand gedoe en wachten op een oplossing! Telfort, dit kan echt anders!
Overigens zou ik van de providers waar ik mijn mail en vast internet heb ook een bericht hebben verwacht. Dit zijn toch belangrijke instellingen. Ineens moet alles anders dan het jaren geweest is.
Toegegeven; als het zo werkt dan is het wel een verbetering omdat het niet meer uitmaakt over welke verbinding je email uitstuurt.
Bedankt allen!
Reputatie 1
Badge
Ik heb dus een e-mailadres van Telfort én mobiel internet van Telfort.
Door de verandering(en) aan de beveiliging van de SMTP server van Telfort kan ik nog steeds geen e-mails versturen via mobiel internet van Telfort.
Het is een grote schande (nette omschrijving voor #@*%$& zooi) dat Telfort haar klanten maar laat zwemmen!
Telfort: los het probleem nu eens op ..... het kan toch niet zo moeilijk zijn om dat voor elkaar te krijgen.
Jullie zijn er nu al weken "mee bezig".
Badge
In december loopt mijn abonnement af. Ik ga naar een andere provider.
@knert: dit ligt aan je e-mail provider. Er zijn er een aantal ge-whitelist maar kleine providers zoals werkgevers zitten daar niet bij. Bij welke provider zit jij?
Reputatie 1
@ Lemmus,

Dat staat er los van omdat je buiten de smtp server van Telfort draait. Dus je werkgever moet beschikken over een goed hosting pakket dan wel een mailserver waarin de smtp geconfigureerd is. Zo niet dan heb je pech.

Zelf werk ik onder onze eigen servers van ons Internetbureau. Idem als al onze cliënten. Die kunnen nu ook gewoon weer e-mails versturen via hun KPN / Telfort abb.
Reputatie 1
Ik lees niks meer hier over de storing. Het is ook stil bij de klantenservice hier op het forum. ...nog steeds geen oplossing? Ik kan in iedergeval nog steeds geen mail versturen zowel 3g en eigen wifi op mijn telefoon.....HALLO TELFORT!!!
Zolang het niet werkt kun je het beste bijvoorbeeld gmail gebruiken....
Probeer dat eens.

Suuk 6.
Friesian
Reputatie 1
Beste Mensen,

Zoals al eerder aangegeven: dit probleem is GEEN storing. Het is bewust geprogrammeerd gedrag.
Het is zinloos om te gaan wachten op een "oplossing" die er niet komt.

Ik heb onlangs nog contact met Telfort hierover gehad en aangegeven dat het Telfort zou sieren als ze aangeven wat ze gedaan hebben en wat de klanten eraan kunnen doen om weer te kunnen mailen.
Tot op heden heb ik nog niets gezien en laten ze de klanten maar zwemmen.
Reputatie 1
Badge
Wij zijn wederom een week verder en de dienst, waarvan wij standaard gebruik zouden moeten kunnen maken, is door Telfort nog steeds niet in ere hersteld. Ondanks dat brengt Telfort nog steeds het volledige bedrag voor het abonnement bij de klanten in rekening. Deze situatie, die al veel te lang duurt, levert een hoop ergernis op en het is ook nog eens diefstal.
Badge
Voor mij was in het verleden een belangrijke reden om niet te wisselen van provider dat ik dan een ander e-mailadres zou krijgen.
Inmiddels heb ik noodgedwongen een outlook account aangemaakt. Niets houdt mij nu nog tegen om te een andere provider te zoeken. Iemand tips?
Reputatie 1
Ik sluit me bij jou aan gejewe. ...Deze onzin duurt al veel te lang!
Badge +1
Ik sluit me bij jou aan gejewe. ...Deze onzin duurt al veel te lang!

Klopt, deze soap is te gek voor woorden !:@:@:@:@:@:@
Reputatie 1
https://forum.telfort.nl/mobiel-internet-256/e-mail-versturen-via-mobiele-netwerk-51340/index2.html#post458459
Badge +1
Blijft dat de uitgaande telfort/kpnmail nog steeds niet werkt. Vraag me af of hier iets aan gedaan wordt.

Lijkt mij voor een grote provider als Telfort en anders KPN toch een eitje om dit op te lossen. Heb dit soort ge-emmer nog nooit meegemaakt . . . . . . . . . .
Reputatie 1
Blijft dat de uitgaande telfort/kpnmail nog steeds niet werkt. Vraag me af of hier iets aan gedaan wordt.

Lijkt mij voor een grote provider als Telfort en anders KPN toch een eitje om dit op te lossen. Heb dit soort ge-emmer nog nooit meegemaakt . . . . . . . . . .

Voor de duidelijkheid:

Vanaf 1 september heeft KPN de SMTP Relay offline gezet: http://www.synology-forum.nl/mail-server/kpn-smtp-relay-systeem-vanaf-15-juni-offline/

Bespaar u dus de moeite van klagen want dit is een permanent doorgevoerde wijziging. U kunt een tweetal zaken ondernemen:

1) account opzeggen en kijken naar een provider die (voor zolang het duurt) de SMTP relay nog wél geactiveerd heeft.
2) mijn alternatieve oplossing proberen die ik hier in het forum op pagina 2 heb vermeld.

Succes.

.
Badge

Voor de duidelijkheid:

Vanaf 1 september heeft KPN de SMTP Relay offline gezet: http://www.synology-forum.nl/mail-server/kpn-smtp-relay-systeem-vanaf-15-juni-offline/

Bespaar u dus de moeite van klagen want dit is een permanent doorgevoerde wijziging. U kunt een tweetal zaken ondernemen:

1) account opzeggen en kijken naar een provider die (voor zolang het duurt) de SMTP relay nog wél geactiveerd heeft.
2) mijn alternatieve oplossing proberen die ik hier in het forum op pagina 2 heb vermeld.

Succes.

.

Knert, zoals je zelf schreef "geldt de oplossing uitsluitend voor NIET Telfort/KPN e-mailadressen".
Voor de meesten van ons is dit dus GEEN OPLOSSING!
Reputatie 1
Knert, zoals je zelf schreef "geldt de oplossing uitsluitend voor NIET Telfort/KPN e-mailadressen".
Voor de meesten van ons is dit dus GEEN OPLOSSING!

KPN heeft simpelweg relaying uitgeschakeld. Dit betekent dat er geen linksom of rechtsom workaround meer mogelijk is. Anders gezegd; de deur is dicht. Dus mensen kunnen blijven klagen; dit zal geen nut hebben.

Wil je weer de mogelijkheid hebben dan kun je:

1) andere provider zoeken die relaying (for the time being) nog wel toestaat
2) via een eigen domein een mail aanmaken en via een goede hoster hun SMTP gebruiken
Is het niet doorgeven van bepaalde internet pakketten ook niet gewoon in strijd met de netneutraliteit?

In artikel 7.4a van de Telecommunicatiewet staat dat aanbieders van openbare elektronische communicatienetwerken waarover internettoegangsdiensten worden geleverd en aanbieders van internettoegangsdiensten geen diensten of toepassingen op het internet mogen belemmeren of vertragen.

Het bewust niet doorgeven van email berichten lijkt me toch te vallen onder het belemmeren van internet diensten?

Iemand met juridische kennis die hier iets zinnigs over kan vertellen?
Reputatie 8
Badge +10

Iemand met juridische kennis die hier iets zinnigs over kan vertellen?

Ik heb er niet voor geleerd maar kan je wel vertellen dat door de provider nodig geachte beveiliging en beveiligingsprotocollen niet onder de netneutraliteit vallen.
En dat is precies wat Telfort hier heeft gedaan, de mailservers beter beveiligen... ;)
De uitgaande server vereist nu authenticatie, maar pakketjes worden niet tegengehouden als de gebruiker is geautoriseerd.
[quote=Christy - Telfort]Sinds vrijdag 7 augustus is de beveiliging van de uitgaande mailservers van KPN en Telfort verbeterd. Gevolg is dat de Telfort mailserver tijdelijk niet meer toegankelijk is vanaf het mobiele netwerk. Er zijn verschillende scenario's waar je mee te maken kunt hebben.

Leuk dat telfort dit doet het werkte goed tot ze de beveiliging veranderd hebben. ik heb twee abonnementen speciaal voor de mail. Ik betaal € 25, per maand maar heb nu maar een deel van de functionaliteit. gaat telfort dit vergoeden en oplossen of is er een mogelijkheid om van deze contracten af te komen omdat telfort in gebreken is gebleven.
[Ben bij de telfortwinkel geweest met de vraag wat er fout was wilde ze wel naar kijken maar moest eerst € 10,-- betalen omdat het wel even werk was hebben ook niet verteld wat er aan de hand was, zeer slechte service.voor mij ook een reden om over te stappen zodra dat kan

Reageer