beantwoord

E-mail versturen via het mobiele netwerk

• 17 augustus 2015
  • 218 reacties
  • 22911 keer bekeken

Toon het eerste bericht

218 reacties

ik was allang blij dat ik ook via 4G mijn mail kon verzenden vanuit mijn @Telfort adres op mij iPhone met KPN abonnement.
Balen dat dat nu dus niet meer kan, en via webmail (zoals voorgesteld), dat is toch geen oplossing.
schermpje van de iPhone is net een beetje te klein daarvoor.
misschien moet Telfort maar eens een mailappje introduceren.
Hoe kan het zomaar zijn dat bij zon groot bedrijf het nog steeds niet lukt om via mobiel internet e-mails te kunnen verzenden.

dit is zo lastig en onhandig.

wanneer werkt het eindelijk weer?
E-Mail verzenden lukt nog steeds niet. Via de helpdesk krijg je alleen maar te horen dat je je telefoon opnieuw moet instellen.
Of dat het aan je internet provider ligt, en dat ze je uiteindelijk toch niet kunnen helpen.
Als je een contactformulier invult krijg je de melding dat men binnen 10 dagen (met paard en wagen ging het sneller) zal reageren.
Onbegrijpelijk dat het zo lang moet duren voor een probleem opgelost is !!!!
Reputatie 1
Badge
Het probleem is helaas nog steeds niet verholpen.
Ik heb de klacht al meerdere malen bij de helpdesk neergelegd maar daar ontvang je enkel onzinnige antwoorden op zoals:
"er zijn problemen met het ontvangen van e-mails"
"controleer de instellingen van uw toestel"
"WiFi staat mogelijk aan"

Ik heb in de klachten duidelijk aangegeven dat ik geen e-mail kan verzenden, dat het niet lukt via 4G, dat mijn instellingen juist waren en zijn, dat het probleem van de ene op de andere dag spontaan bij mij is ontstaan, dat op de site van Telfort de hulp bij het instellen onjuist is (smtp.telfort.nl i.p.v. de juiste instelling smtp.telfortmail.nl bij het gebruik van 3G/4G) en ik heb toen tevens naar dit topic verwezen.

Vandaag heb ik wederom een reactie gekregen waar ik niets aan heb en ik heb daarop als volgt gereageerd:

Geachte mevrouw/heer,

Ik weet echt niet wat voor opleiding KPN/Telfort aan een helpdeskmedewerker geeft maar volgens mij stelt dat niet veel voor.
Ik heb in mijn klacht duidelijk aangegeven dat mobiel e-mails verzenden via 4G niet lukt. Uiteraard staat WiFi dan uit (ik heb deze overigens standaard altijd uitstaan). Krijg ik de tip om te controleren of WiFi uitstaat!
Krijg ik ook de tip om te controleren of de SMTP server juist is ingesteld (moet smtp.telfortmail.nl zijn). Dat weet ik ook wel en ik heb zelfs aan de helpdesk doorgegeven (in januari 2015 en enkele dagen geleden) dat dit onjuist op www.telfort.nl/instellen staat. Krijg je doodleuk een verwijzing naar deze hulp!
Bij het trachten van het instellen van smtp.telfortmail.nl op de mobiel krijg ik een foutmelding: "geen reactie van de server". Dit kan wel kloppen want moderator Christy van Telfort heeft op het Telfortforum in een topic aangegeven dat KPN/Telfort de beveiliging van de uitgaande mailserver heeft veranderd (in mijn klacht heb ik hiernaar verwezen). Het probleem is op 7 augustus ontstaan en volgens haar is men druk bezig om het probleem te verhelpen.
Waarom is een heldeskmedewerker niet op de hoogte van al deze informatie????
Nu is het al 8 september, het probleem is nog steeds niet verholpen en ik vraag mij echt af wanneer dat eindelijk wel het geval zal zijn want het is uitermate vervelend dat het niet gewoon werkt.
Reputatie 1
Badge
Ik heb zonet van de helpdesk de volgende reactie ontvangen:

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.
Uw vraag komt terecht bij de afdeling Telfort Mobiel. Uw e-mailadres wordt beheerd door de vaste afdeling.
Wij kunnen u enkel ondersteunen met de basisinstellingen van het toestel. Specifieke vragen en problemen dienen wij door te verwijzen naar de vaste afdeling.
Gezien uw situatie lijkt het ons verstandig de klacht verder af te handelen met de vaste afdeling aangezien er is aangegeven door ons social media team dat uw probleem te maken heeft met beveiligingsinstellingen en dit niet door Telfort Mobiel wordt ondersteund.
Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Na diverse klachten van mij (en die van anderen) over dit probleem kan de helpdesk nu pas dit antwoord bedenken?????
Het lijkt overigens verdacht veel op "van het kastje naar de muur sturen"!
Telfort dient nu eindelijk eens het irritante probleem voor haar klanten te verhelpen, het bestaat al te lang.
Reputatie 2
Badge +2
Dit probleem duurt al een maand , kwam er bij toeval achter want via wifi werkt alles wel.
van alles al geprobeerd op 2 verschillende merken telefoons.
Het probleem ligt toch echt bij Telfort
En dan nog durven bellen of we gebruik willen maken van het combi-voordeel !
Reputatie 4
Badge +1
De problemen spelen helaas nog steeds. Voor alsnog hebben we geen weg weten te vinden waarmee we dit kunnen omzeilen. Op telfort.nl hebben we een melding staan. Zodra er meer duidelijk is, zullen we deze melding ook updaten. Het spijt mij dat ik nog geen goed nieuws voor jullie heb. Als dit wel het geval is, horen jullie het uiteraard direct.
Helaas klopt ook deze melding niet. Ik heb een kpn adres en heb exact hetzelfde probleem.
De melding op de site klopt niet. Ik heb een @nki.nl adres en dat werkt ook niet. Helaas wordt de SMTP server van die provider geblokkeerd en werkt smtp.telfortmail.nl niet naar behoren. Al een maand niet.
Exact het probleem wat ik ook heb lemmus
Reputatie 1
@Christy:

Die melding op telfort.nl is leuk maar staat in de verkeerde categorie. Die vind je als je op storingen op het mobiele netwerk zoekt nooit.
Ik zou verwachten dat bij Storingen en onderhoud sectie "mobiel" deze melding staat. En daar staat nou net niets...
Reputatie 1
Badge
Op aanraden van de helpdesk Telfort mobiel heb ik op 08 september het probleem bij de helpdesk Telfort vast neergelegd.
Nog dezelfde avond heb ik daarvan de volgende reactie ontvangen:

Hartelijk dank voor uw e-mail van 08-09-2015 met ticketnummer 6136004. Naar aanleiding van dit e-mailbericht kunnen wij u als volgt informeren.
Bedankt voor het contact met ons.
Wij merken dat de smpt server via de telefoonserver (smtp.telfortmail.nl) een andere poort gebruikt. Dit verschilt per apparaat! Wat u het best kan doen is dat u bij het instellen zegt dat de SMTP server automatisch gevonden word en ingesteld word.
U zult zien dat er een aparte SMTP poort tevoorschijn kom die wel werkt.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met een heel klein beetje goede hoop heb ik de bovenstaande tip uitgevoerd op mijn Samsung Galaxy Note4.
Ik heb daartoe eerst mijn bestaande Telfort e-mail account van mijn mobiel verwijderd en ben daarna gestart met het aanmaken van een nieuw account.
Hierbij heb ik na het invoeren van het juiste wachtwoord niet het handmatig instellen gekozen maar het automatisch instellen.
En wat denk je .......??????
Dit biedt ook al geen oplossing voor mijn/ons probleem want er kan geen verificatie van de server plaats vinden!!!!!!!!
Er zit dus helaas niets anders op dan lijdzaam af te wachten tot het moment dat Telfort het probleem verholpen heeft!
Reputatie 1
Ik heb speciaal een account aangemaakt om deel te nemen in deze discussie. Ik heb een zakelijk abonnement bij Telfort om de simpele reden dat ik mijn abonnement zakelijk gebruik. Dit houdt o.a. in; veel e-mailen. Nu kan ik reeds voor weken achtereen geen e-mails verzenden en op zijn zachtst gezegd: dit kost mij problemen en geld.

Aangezien dit (voor mij zéér) belangrijke aspect van mijn zakelijk abonnement al een maand niet functioneert ga ik automatische incasso's storneren en betaal pas weer als alle diensten, waar ik voor betaal, weer actief zijn.

Daarnaast leg ik mijn eis tot volledige vergoeding van de gehele periode dat de smtp server niet functioneerde neer bij Telfort zodra deze weer operationeel is.

De overige schade laat ik tot nadere beschouwing buiten deze eis. Indien Telfort weigert mij volledig te vergoeden gedurende de periode dat zij verzaakt hebben de diensten te leveren waarvoor ik betaal dan rest mij niets anders dan ook mijn overige onkosten op te eisen bij Telfort.

Ik ga uit van een zéér spoedig herstel van de smtp server en volledige vergoeding van de abonnementskosten gedurende deze periode.
Badge
Wat een blamage.....Dat ze dit nog niet hebben kunnen oplossen.
Reputatie 4
Badge +1
Dag allemaal,

Nog even een korte mededeling. Als je gebruik maakt van bijvoorbeeld een mailadres van KPN, is het belangrijk dat je de smtp van KPN gebruikt en niet die van Telfort.
Hoi Christy, zoals al zooooo vaak aangegeven en zojuist ook getest, als ik dat doe krijg ik de bekende foutmelding dat relaying niet is toegestaan. Kom eens met een werkende oplossing!
Reputatie 4
Badge +1
Vervelend dat dit ook niet werkt Jeroen. Sorry! Zodra ik een andere oplossing te horen krijg, deel ik deze zeker met jullie.
Sorry Christy maar de "oplossing" waarover ik schreef was exact dezelfde oplossing die een maand geleden werd geopperd. Jullie zijn dus nog niets verder in 1 maand tijd???
Ook als je een ander emailadres dan van telfort gebruikt kun je sinds een maand niet meer uitmailen via het mobiele netwerk. Bij Kpn speelt hetzelfde, na dezelfde 'verbetering ' van de beveiliging.
Aub graag snel oplossen of terug zetten naar voorheen!
Ik neem aan dat er nog een betere berichtgeving en een eventuele compensatie volgt?
Hoe kan het zijn dat jullie een dergelijke belangrijke dienst niet meer op de rit krijgen?
Christy, iedereen die uitmailt via het mobiele netwerk van telfort moet gewoon de smtp-server van telfort gebruiken dat is nooit anders geweest! Het maakt helemaal niet uit wát voor emailadres je gebruikt en bij wie. Jullie smtp-server doet het niet, de enige die daar wat aan kan doen zijn jullie zelf.
Mijn vrouw en ik zijn al jaren klant van Telfort, dit probleem doet zich nu al een maand voor.... De communicatie hierover is ronduit slecht. Daarnaast geven ze aan niet te weten wanneer het probleem is verholpen. Zodra ons contract is afgelopen is het over met Telfort. Tot ziens Telfort en KPN!
Reputatie 1
Al meer dan een maand kan ik -als telfort mobiel klant- geen mail versturen met mobiel internet.
Dit duurt nu toch wel erg lang.
Telfort ....... wordt eens wakker en doe er wat aan.
Mijn maandelijkse betaling gaat wel gewoon door.
Reputatie 1
Gaat denk ik niet gebeuren,
Zie mijn reactie hier : https://forum.telfort.nl/mobiel-internet-256/smtptelfortnl-relaying-51270/index1.html#post458174
Reputatie 1
Sinds vrijdag 7 augustus is de beveiliging van de uitgaande mailservers van KPN en Telfort verbeterd. Gevolg is dat de Telfort mailserver tijdelijk niet meer toegankelijk is vanaf het mobiele netwerk. Er zijn verschillende scenario's waar je mee te maken kunt hebben.

Je gebruikt een e-mailadres van Telfort op jouw telefoon
Deze mailadressen eindigen op @telfort.nl of @telfortglasvezel.nl. Als de telefoon is ingesteld volgens de instructies, kun je alleen mail versturen als je met Telfort WiFi verbonden bent. Mail lezen is wel mogelijk via het mobiele netwerk.

Als je onderweg een mail wilt versturen kan dat tijdelijk alleen via Webmail. Surf hiervoor naar www.telfort.nl, klik links bovenaan op menu en vervolgens op Webmail.

Je gebruikt een ander e-mailadres op jouw telefoon
Hier vind je instructies over hoe de telefoon ingesteld moet worden. Daarbij wordt de mailserver van de e-mailprovider via een beveiligde verbinding ingesteld voor uitgaande mail. Het is belangrijk dat je alle stappen doorloopt, inclusief die voor het instellen van de beveiligde verbinding.

Extra tip
Voor veel aanbieders van e-mail zijn handige apps beschikbaar in de App Store en Google Play, bijvoorbeeld voor Gmail en Outlook (Hotmail.com, Live.nl, etc.). Via deze apps is het instellen van e-mail veel eenvoudiger. Als je na het doorlopen van de instructies nog geen mail kunt lezen en/of versturen, kijk dan op de website van de aanbieder van jouw mailadres (Gmail, Hotmail, etc.) voor extra instructies.

Mijn excuses voor deze lastige situatie. We werken hard aan een oplossing voor deze problemen.

Tsja, het is toch vervelend dat jullie je als helpdesk in allerlei bochten moeten wringen om het uitschakelen van de smtp servers voor telefonisch verzenden van email, recht te praten als 'verbetering'.
Dit is tot stand gekomen onder druk van een marketingbeslissing,
Als er werkelijk sprake zou zijn van een beveiligingstechnische verbetering, dan hadden jullie authenticicatie ingesteld, op basis van het Telfort UserID en wachtwoord..

Wat je zegt is dat al sinds 7 aug dit 'probleem' bekend is. Op 17 augustus geef je aan dat er nog geen oplossing is, maar dat Telfort druk bezig is. We zijn nu een maand verder. Beetje ongeloofwaardig, toch? En de workaround, webmail gebruiken, is natuurlijk geen oplossing. Wat zijn jullie voor sloppy organisatie?

Lees ook mijn topic: https://forum.telfort.nl/mobiel-internet-256/mobiele-telefonie-verzenden-email-vanaf-telefoon-niet-meer-ondersteund-51978?sort=dateline.desc#comments
Reputatie 1
OPLOSSING (dit geldt uitsluitend voor NIET Telfort/kpn mailadressen)

Maak je adres in je telefoon opnieuw aan als een IMAP en voer de gegevens in zoals opgegeven door je hoster (dus NIET de IMAP gegevens invoeren van Telfort/kpn). Hierdoor draait (in mijn geval) de e-mail weer zoals het hoort. Zowel onder WiFi als mijn 3G/4G netwerk van Telfort.

Omdat je dus een eigen mailadres gebruikt hoef je dus niet de SMTP van Telfort te gebruiken maar neem je gewoon de settings van je eigen hoster. De verbinding loopt alsnog via je mobiele Telfort/kpn netwerk maar verzend/ontvangst dus via je hoster.

Succes.

Reageer