e-mail instellen op huawei P8

  • 11 april 2017
  • 13 reacties
  • 2269 keer bekeken

ik heb netjes de instructie op de site gevolgd maar krijg de melding dat er niet op de server ingelogd kan worden en/of dat de certificaten niet geaccepteerd worden.
hier worden we dus niet wijzer van, en geen e-mail op mijn telefoon.
als er iemand een oplossing weet dan graag een reactie.

13 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Had je deze link al gevonden

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/toestelhulp/toestelhulp-mobiel.htm#/device/huawei
ja die link had ik al gevonden en de instructie die daar vermeld staat ook netjes gevolgd.
Edoch met bovengenoemd resultaat, maakt niet uit of het via het thuisnetwerk of GPRS gaat, blijft het zelfde negatieve resultaat.
Reputatie 8
Badge +17
Heb je de laatste software op phone geinstalleerd en gaat het om telfort glasvezel mail, kun je wel inloggen via je webmail
telefoon is voorzien van de laatste updates.
instructie via de site van telfort is exact gevolgd.
juiste poortnummers ingevoerd, ook de standaard poortnummers die aangegeven worden heeft geen effcect opde meldingen.
manier van verbinding maken geeft geen onderscheid in meldingen.
juiste, opgegeven, versleutelingen gebruikt.
netwerk is via glasvezel van telfort.
melding is dat de certificaten niet geaccepteerd/ondersteund worden.
of er is helemaal geen acceptatie van de server.
dit wordt denk ik een van het kastje naar de muur hoofdstuk.
Reputatie 8
Badge +17
Heb je het ook handmatig gebruikt dus met pop3 en bij smpt geen wachtwoord verificatie instellen

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/algemene-emailinstellingen-smtp-imap-pop.htm
alles al geprobeerd met steeds het zelfde resultaat;

KAN GEEN VERBINDING MAKEN MET DE SERVER.
of
CERTIFICAAT WORDT NIET GEACCEPTEERD DOOR DE SERVER.

om hopeloos van te worden.
Reputatie 8
Badge +17
Even afwachten totdat webcare Telfort met een reactie komt
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Sparidans, welkom op het forum! Wat vervelend dat het niet lukt om e-mail in te stellen. Ik ontvang graag je naam, adresgegevens en 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan kijken wat ik voor je kan betekenen.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor jouw gegevens Sparidans! Ik kan helaas geen gegevens van jou vinden in ons systeem. Heb jij een actief mobiel abonnement bij ons? In afwachting van jouw reactie.
bedankt voor je reactie.
dat je geen gegevens kunt vinden over mijn mobiele nummer is correct, ik heb nl een mobiel abonnement bij een andere provider.
dit mag denk ik geen probleem zijn om het telfort email account op mijn mobiel te krijgen.
alle andere e-mail account die ik heb werken nl wel en zijn zonder probleem geïnstalleerd op mijn mobiel.
het moet toch mogelijk zijn om een e-mail account van telfort op een mobiel te installeren o.a. toetel of provider.

gr. Marcel
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Marcel, het klopt inderdaad dat je de e-mail gewoon zou moeten kunnen instellen. Kun je dit proberen op een andere telefoon? Op deze manier kunnen we dan erachter komen of het aan je telefoon ligt of aan onze servers. In afwachting van jouw reactie.
Alle oplossingen welke tot nu toe aangegeven zijn leiden tot het zelfde resultaat.
Geen acceptatie van de server of certificaat.
Nu nog een specialist die een oplossing weet of de e-mail wil instellen op mijn telefoon.
Ik word er moedeloos van.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Sparidans, excuses voor de late reactie. Ben je in staat om naar een Telfort winkel te gaan? Dit is namelijk de snelste manier om geholpen te worden. In afwachting van jouw reactie.

Reageer