beantwoord

Dual sim gebruik 2 telefoons

Reputatie 1
ik wil graag een 2e mobiel gebruiken als monitor voor het mountainbiken (route-hartslag) . Ik heb daarvoor internet nodig op de 2e mobiel, geen telefoonverbinding. Kan ik door over te gaan op een zakelijk abo en dan een dual simkaart te bestellen hier mee uit de voeten? Met andere woorden: beide telefoons aan, waarbij ik de 2e mobiel continue in flightmodus heb staan.Of krijg ik dan toch gedoe met wisselende verbindingen tussen de telefoons? En kan ik dan wel tegelijkertijd met beiden een internetverbinding hebben?
icon

Beste antwoord door Galdor68 27 januari 2019, 15:02

Ik zou dan eerder denken aan een prepaid data sim denken. Dus twee sims met hun eigen nummer.
Duo sim kan er maar 1 tegelijk aan staan omdat er maar 1 actieve verbinding kan zijn.

Dual sim zijn 2 sims in 1 toestel dat is iets anders.

Wel vraag ik me dan af waarom een tweede toestel?

Bekijk reactie

7 reacties

Ik zou dan eerder denken aan een prepaid data sim denken. Dus twee sims met hun eigen nummer.
Duo sim kan er maar 1 tegelijk aan staan omdat er maar 1 actieve verbinding kan zijn.

Dual sim zijn 2 sims in 1 toestel dat is iets anders.

Wel vraag ik me dan af waarom een tweede toestel?
Reputatie 5
Badge +8
Hi rk, welkom hier. Galdor legt het al goed uit. Ook ik vraag me af waarom per se een 2e mobiel. Als ik even verder met je meedenk zou je een route ook offline kunnen opslaan in Google Maps bijvoorbeeld, dan zou je daarvoor helemaal geen internet nodig hebben. Weet echter niet of je verder data nodig hebt. Overigens heeft een telefoon in flightmodus geen verbinding.
Reputatie 1
Een 2e mobieltje die tegen een stootje kan, mountainbikers vallen soms hard... Voor de duidelijkheid: in flightmodus kan ik dus ook niet internetten?
In vliegtuigstand is de simkaart geblokkeerd, dus ook geen internetverbinding via de SIM.
Een robuuste telefoon ( Cat) is op zich goed bedacht zoals Friesian ook aangeeft in vliegtuig stand is alles uit. Internet is dus nodig om de gegevens bij te houden je kan offline kaarten gebruiken. In combinatie met een monitor is internet ook wellicht niet direct noodzakelijk. Gprs of gps zou dan wel een must zijn.
Reputatie 5
Badge +8
Ik sluit me volledig aan bij de heren hierboven. 🙂
Reputatie 1
Duidelijk. Ik kan hier weer verder mee. Betekent gewoon voor het gemak een prepaid erbij nemen. Dank voor jullie reacties!

Reageer