beantwoord

De 'Fair Use Policy' van Surf&Mail

• 14 februari 2017
  • 2 reacties
  • 1009 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,

Ik heb een sim only abonnement dat heet: surf&mail onbeperkt. Ik heb deze al vanaf 2010 en heb nooit problemen mee gehad. Zelfs niet 1 klacht.
Maar van de week kreeg ik een sms:
"Beste klant, u heeft deze maand 2553 MB gebruikt. Uw gebruik is daarmee te hoog en in strijd met de Fair Use Policy. We vragen u om uw gebruik aan te passen. Wanneer u uw gebruik niet aanpast, sluiten we uw nummer af en beëindigen we de bundel. Meer informatie vindt u op telfort.nl.fup. Groet, Telfort"

Na het lezen van dit bericht stond ik in de fik. Woest! Voor zover ik weet is dit het meeste wat ik aan data heb 'verbruikt'. Dit is erg vreemd want ik heb geen enkele vorm van sociale media, kijk geen youtube, stream geen muziek, download zelden video's via whatsapp en automatische software updates van mijn telefoon staan uigeschakeld. Wat ik wel doe is zo af en toe navigeren via google maps en online wat kopen. Kortom, dat kan nooit 2.5GB zijn. Hoogstens 500MB. Ik heb een app gedownload (ik zal mezelf meteen even verweren: met wifi) waarmee ik mijn dataverbruik kan zien. Het gebeurd wel is dat ik in de nacht 400MB verbruik als ik lig te slapen. Waar dit vandaan komt weet ik niet. Ik kom er niet achter.

Ik heb dit onbeperkte abonnement gekozen precies om deze shit te voorkomen. Dat als ik per ongeluk wat veel verbruik dat ik ermee weg kom.

Ik heb een bericht gekregen dat mijn 'surf&mail onbeperkt' gaat veranderen naar 10000MB. Als ik bij onbeperkt al bij 2.5GB een waarschuwing krijg, waar ligt dan de grens bij het nieuwe abonnement?
icon

Beste antwoord door Leon 16 februari 2017, 13:48

Hallo Rams,

Deze discussie loopt momenteel ook in een ander topic.

Ik wil je vragen om die eens door te lezen en om daar te reageren als je het dan nog nodig acht. Klik hier om rechtstreeks in dat topic uit te komen. 🙂
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

2 reacties

Kan je op je telefoon via instellingen- gegevensgebruik niet terugvinden waar die 400mb vandaan komt?
Die nieuwe grens is dus die10G.
Reputatie 5
Badge +1
Hallo Rams,

Deze discussie loopt momenteel ook in een ander topic.

Ik wil je vragen om die eens door te lezen en om daar te reageren als je het dan nog nodig acht. Klik hier om rechtstreeks in dat topic uit te komen. 🙂