Dataverbruik klopt niet in november

• 17 november 2016
  • 3 reacties
  • 752 keer bekeken

10 dagen geleden ging mijn nieuwe bundel in. Die was bijna 1300 MB door meegenomen tegoed van andere maanden. Na 2 dagen kreeg ik SMS dat ik op 80% van bundel zat, 5 minuten later was mijn bundel op volgens SMS. Ik had echter pas 12 MB gebruikt. Erover gebeld en ik moest ervan uitgaan dat t een foutje was. Nu een week later blijk ik al ruim 800 MB gebruikt te hebben. Aangezien ik mijn bundel nooit op heb, geloof ik daar eigenlijk niets van, waant gebruik bijna altijd WiFi en doe niet aan muziek of video's streamen. Ik denk dus dat er iets niet klopt in mijn verbruik. Kan dat nagekeken worden aub?

Groet, Irene

3 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Hey Irene76,

Dit is inderdaad erg vervelend. Is er toevallig een verlenging met 4G ingegaan de afgelopen periode? Het kan zo zijn dat hierdoor je mb's sneller opverbruikt zijn.
Zou je me je gegevens : 06-nummer, postcode+huisnummer en laatste 3 cijfers van je bankrekening in een privébericht toe willen sturen dan kan ik het voor je controleren. :)

Groetjes Marissa.
PB gestuurd!
Reputatie 1
Badge +1
Hey Irene76,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat het niet aan een verlenging met 4G ligt. Helaas kunnen wij in verband met je privacy niet in zien op welke site's hoeveel MB verbruikt is. Je kan hiervoor de app "datamanager" downloaden, op deze app kun je zelf je MB verbruik in de gaten houden.
Je hebt dat smsje ontvangen omdat je bundle van 500MB bijna op is geweest. Je gaat vanaf dat moment de overgebleven MB's van de vorige maanden gebruiken. Je hebt nu nog 382MB tot je volgende factuurperiode. Controleer ook even in je toestel of er toevallig nog een site open staat, ook is het mogelijk dat je apps automatisch gaan updaten. Dit kun je ook aanpassen in het toestel, je laat de apps dan alleen updaten met jou toestemming zodat je eerst kan controleren of je goed met de Wi-Fi verbonden bent.

Reageer