beantwoord

Databundel klopt niet

• 8 augustus 2019
  • 17 reacties
  • 303 keer bekeken

Ik heb een maandelijkse internet databundel van 9Gb. Dat staat ook zo in mijn Telfort app.
Echter er wordt maandelijks maar 5Gb aan het datasaldo toegevoegd. Wat gaat hier mis?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 15 augustus 2019, 13:55

Ik zie het de vorige periode had je nog 15 GB over. Daarvan heb je 11 GB meegenomen. De andere 4 is komen te vervallen, want te oud. Daar heb je 9 GB bijgekregen waardoor je deze maand op 20 GB bent gestart. Daar heb je nu ongeveer 2 GB van gebruikt en dus nog 18 GB over. Dat is wat ik zie.
Bekijk reactie

17 reacties

De 9Gb is zonder verdubbeling? Hoe oud is dat contact dit klinkt niet recent.
Wat zegt de factuur?
op mijn factuur staat:

Abonnement
Periode 08.07 - 07.08
Telfort BelBundel 2018 5000/onbeperkt
Korting zolang je abonnement loopt 4000 MB unit voor onbepaalde tijd.
Je hebt geen Telfort thuis internet en of tv?
En wat is je verbruik? Als je die volle 4Gb maandelijks op maakt wordt enkel de 5 Gb bijgeschreven. Bij Telfort nemen we ongebruikte data van 2 maanden mee naar de volgende maand
Dat zou als je niks verbruikt over drie maanden 18Gb inhouden.
Beste Galfor
dit volg ik niet.
Ik heb geen Telfort thuis internet en of tv.

Vorige maand heb ik 9.9 Gb gebruikt.
Dan dient conform het abonnement toch 5Gb en 4Gb bijgeschreven te moeten worden?
Ok.
Als je niet al je data van 1 maand opmaakt, de totaal 9 gb, neem je wat overblijft mee naar de volgende maand. Dat zou dan bij mijn weten 9+?? zijn ben je de volgende maand weer zuinig internetten via wifi bijvoorbeeld dan is het 9+9+??
Je geeft aan de vorige periode meer dan de 9Gb te hebben verbruikt. Dan neem je standaard al niks mee.

Je lijkt gelijk te hebben dat je elke maand met 9Gb zou moeten beginnen. Mij zegt dit abonnement niks zeker met die 4Gb korting niet. Ik volg de veranderingen redelijk. Daarom dat ik benieuwd ben hoelang je deze bundel al hebt
Als het goed is maak je eerst het oudste op, dus de data van 2 maanden geleden, dan van vorige maand en dan het huidige, hier gaat het soms fout en maak je eerst het nieuwe op.
En elke maand zou er dus 9Gb bij moeten komen en wat nog over is van 2 maanden oud verdwijnt dan.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Paullowik, welkom bij ons op het Forum.

Je vermoed dat je elke periode te weinig MB's ontvangt. Ik heb dan ook even gekeken naar de stand van zaken. Ik zie wel elke maand de 9000 MB bijgevoegd. Die krijg je elke 8e van maand.

Je had nog 11.871.640 van de vorige maand. Daar heb je 9000 bijgekregen, inmiddels ongeveer 300 MB verbruikt. Nu heb je nog een dikke 20.000 MB.
Die dikke 20 Gb zou dan zichtbaar moeten zijn in de app. Dat klopt wel met 3x9Gb minus verbruik.
beste Bart
dank voor je toelichting.
Echter dit spoort niet met mijn beeld/gegevens.
Vlak voor de nieuwe periode stond er nog ca. 16Gb saldo (“over”). Althans volgens de Telfort app waarop mijn verbruikgegevens staan.
Dus zou er nu ca. 25Gb aan het begin van de periode moeten zijn terwijl in de app een beginsaldo van bijna 21Gb staat vermeld. Dus is er geen 9 Gb bijgevoegd maar 5 Gb.
graag je reactie.
Gr.
Heb je recent iets gewijzigd aan je abonnement?
Die 4Gb is alleen voor onbepaalde tijd als je niks veranderd.
Nee ik heb niets veranderd sinds het afsluiten van het abonnement.
ik zou graag antwoord/reactie ontvangen van Telfort op mijn voorlaatste bericht (bericht gericht aan Bart-Telfort).
Beste Bart-Telfort,
nog steeds heb ik geen reactie ontvangen op mijn vraag van 3 dagen geleden. Is deze lastig te beantwoorden?
Ik hoor graag van jullie
Vr. groet,
Paul
Badge +18
@Bart - Telfort

Zo weet hij dat er berichtje voor hem is.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie het de vorige periode had je nog 15 GB over. Daarvan heb je 11 GB meegenomen. De andere 4 is komen te vervallen, want te oud. Daar heb je 9 GB bijgekregen waardoor je deze maand op 20 GB bent gestart. Daar heb je nu ongeveer 2 GB van gebruikt en dus nog 18 GB over. Dat is wat ik zie.
Dit herken ik en kan ik technisch volgen. Dank daar voor.
Echter voor mij is het zo toch echt een black box wat ik meeneem naar een volgende
Waar kan ik zien welk deel van het data-tegoed meegenomen kan worden en welk deel niet?
Is wel zo prettig als ik niet voor verassingen wil komen te staan. Een extra databundel van 500Mb voor €5,00 is pittig aan de prijs zo niet te zeggen absurd duur in verhouding tot de maandelijkse abonnementskosten met een databundel van 9000 Mb.
Reputatie 8
Badge +11
Fijn dat het nu duidelijk is. Tegoed is maximaal 3 maanden geldig. Dus als je in de maand dat je de bundel krijgt minder data verbruikt dan dat je krijgt neem je het mee. Dit kan je inderdaad niet exact zien in Mijn Telfort helaas.

Reageer