data ondaks wifi, batterij snel leeg en warm toestel

• 19 juli 2013
  • 5 reacties
  • 3795 keer bekeken

Goedendag,

Afgelopen dagen 2 maal contact gehad met telfort, maar in verband met belkosten even een vraag via het forum.

Mijn toestel is sinds enkele dagen binnen een paar uur leeg. Ook wordt hij regelmatig heel warm, terwijl ik hem niet gebruik. Contact gehad met telfort en via technische dienst te horen gekregen dat ik het toestel moest restoren. Dit heb ik gedaan, hierna backup terug gezet, zoals was verteld. Echter, na een paar minuten liep de batterij weer leeg en werd het toestel weer warm. Nu merkte ik vandaag op, dat mijn mobiele data tegoed ook sinds enkele dagen fors achteruit liep, terwijl ik vrijwel alleen wifi data gebruik. In afgelopen maanden gebruikte ik hooguit 100 MB per maand, dit gaat er nu bijna per dag doorheen terwijl ik wifi altijd aan heb staan en buitenshuis vrijwel geen data gebruik. Ik heb nu alle apps ge-deinstalleerd, toestel opnieuw gestart, maar nog steeds zie ik, ondanks wifi, de data teller van mobiel data gebruik doortellen. Ongeveer 6-8 MB per uur. Het betreft alleen verzonden data.

Zou dit ongewensde data-gebruik de oorzaak kunnen zijn van mijn leeglopende accu en warm wordende Iphone 4S? Het toestel is slechts enkele maanden oud. Kan ik, als er inderdaad een defect is, waardoor de data snel "weg loopt" dit terug krijgen van telfort?

Straks wordt mijn toestel hier thuis omgewisseld, hopelijk is het probleem dan opgelost. Hoewel het in mijn ogen vreemd is, als een fysiek defect aan de Iphone data gebruik tot gevolg heeft. Zijn er andere mensen die dit zelfde probleem hebben gehad?

5 reacties

Badge +1

Zou dit ongewensde data-gebruik de oorzaak kunnen zijn van mijn leeglopende accu en warm wordende Iphone 4S?

dat zou kunnen. Als je toestel voortdurend data aan het verzenden is is het toestel aan het werk waardoor er warmte ontstaat.
Eerlijk gezegd zou het ook vochtschade kunnen zijn. Dat gaat bij dit type toestel vaak gepaart met een (zeer) snel leeglopende accu en erg veel warmte.

Even afwachten wat de reparateur er van zegt...
De monteur is langsgeweest. Toestel moest meegenomen worden. Waarschijnlijk defect. Nu blijkt dat het toestel niet gerepareerd wordt, maar wordt vervangen door een ander toestel. Echter geen nieuw toestel, maar een gereviseerde. Met andere woorden, een toestel dat mogelijk al twee jaar door iemand anders is gebruikt en waarvan je niet weet wat er mee gebeurd is of wat er aan gerepareerd is. Ik ging hier niet mee akkoord en belde de klantenservice. Deze gaf aan dat het toestel tijdelijk vervangen zou worden, maar de monteur zei dat dit echt niet het geval was. De klantenservice overlegde daarna telefonisch met het bedrijf van de monteur en gaf daarna aan dat definitief vervangen voor een oud toestel inderdaad mogelijk was.

Dit staat echter op de telfort site bij toestel lease:

Je hoeft nooit meer bang te zijn dat je zonder telefoon komt te zitten. Als je telefoon kapot is wordt je meteen geholpen door onze klantenservice. Zij bekijken eerst of een reparatie op afstand mogelijk is, denk hierbij bijvoorbeeld aan een software update. Als het probleem niet op afstand kan worden verholpen, streven we ernaar om je kapotte toestel binnen 24 uur voor je om te komen wisselen voor een gratis tijdelijke leentelefoon. Als je telefoon weer is gemaakt ruilen wij de leentelefoon weer om op een door jouw gewenste locatie. In geval van gebreken, die niet aan jou toe te rekenen zijn, repareert of vervangt Telfort het toestel gratis.

Vreemd dus, dat ik ondanks protest toch met een oud toestel wordt opgescheept en mijn slechts 2 maanden oude toestel niet meer terug zie. Ik had ook beschermfolie gekocht voor mijn toestel. Dit is ook weeggegooid geld. Al met al kan ik concluderen, dat ik na twee maanden weer extra kosten heb door het bellen met de klantenservice, de site en de klantenservice verkeerde informatie geven, mijn halve databundel op mysterieuze wijze is verdwenen, ik kosten heb gemaakt voor de dure apple beschermfolie voor en achter, ik nu na twee maanden met een toestel zit, waar ik de geschiedenis en de kwaliteit niet van ken en dat alles terwijl ik zelf zeer zuinig ben en zelfs een verzekering voor dit toestel heb afgesloten. Ik kon op dit moment niet veel anders, omdat ik dit weekend op vakantie ga en niet met een defect toestel op pad kan.

Graag hoor ik van Telfort of ze een trouwe klant nog op één of andere wijze tegemoet kunnen komen.
Reputatie 8
Badge +15
Bij lease is het zo dat je gedurende de reparatie periode een leentoestel krijgt die je weer inlevert als je eigen toestel klaar is van de reparatie.

Een iPhone wordt niet gerepareerd maar geontroleerd en geswapt met een andere iPhone.
Badge +1
de reden dat er bij iPhones voor wordt gekozen om je toestel te vervangen voor een gerefurbished toestel en niet te repareren is simpel.
Reparatie van je toestel kan wel 2 (soms wel 3) maanden duren.

Aangezien jouw toestel reeds gebruikt is, en na reparatie nog steeds een gebruikt toestel is, wordt er voor gekozen om jou een andere toestel te geven.
Dit toestel is ook al eerder gebruikt, maar is na het refurbishen weer 'als nieuw' en biedt dus dezelfde gebruikservaring en kwaliteit als jouw toestel had.
Aangezien het toestel als nieuw is ga je er zelfs op vooruit, aangezien het geen krasjes, deukjes of andere gebruikssporen heeft.
Badge +2
Dit is conform de website/algemene voorwaarden; er staat dat het toestel gerepareerd/vervangen wordt. Dat gebeurt ook. Aangezien een gereviseerd toestel als nieuw is, wordt hieraan voldaan. Telfort kan er weinig aan doen dat er iets mis is met je toestel, dus ben je zelf uiteraard verantwoordelijk voor evt nieuwe screenprotector e.d. indien je dit wenst...

Reageer