beantwoord

Data meenemen naar de volgende periode

• 16 augustus 2019
  • 11 reacties
  • 402 keer bekeken

Reputatie 1
Mijn vraag is, iedere maand neem ik 5400 Mb mee naar de volgende periode omdat ik niet de volledig 2700 Mb had gebruikt in de voorgaande periode.
Maar nu heb ik ook niet alles verbruikt, maar nu neem ik maar 4503 Mb mee.
Ik kan dit?

mvg Hans
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 19 augustus 2019, 12:36

@Habesoft Hoi Hans, ik lees dat je ineens minder MB's hebt meegenomen van de afgelopen maanden dan anders het geval is. Galdor heeft geprobeerd je op weg te helpen zie ik. Goed om te weten, hij is net als jij een klant en een behulpzame forumgebruiker, daarom heeft hij met je mee gedacht en het niet voor je kunnen nakijken 🙂 Dat doe ik graag voor je.

Met de gegevens die je in je forumprofiel hebt staan, heb ik jouw abonnement opgezocht. Jouw abonnement bevat 150 minuten/sms en 2000 MB, waar 25 minuten/sms en 700 MB aan worden toegevoegd door een extra bundel. Zo kom je inderdaad op 2700 MB en 175 belminuten/sms per maand.

Belminuten en MB's zijn in totaal 3 maanden geldig. Heb je dus MB's en belminuten van de afgelopen maand over, dan kan je die nog twee maanden gebruiken. Ik heb gekeken naar de meegenomen MB's, wat af hangt van je verbruik de afgelopen maanden. Van juni is nog 2000 MB over, net als van juli, daarmee kom je in totaal op 4000 MB. Van de extra 700 MB bundel was nog 503,08 Mb over van juli. Zo kom je in totaal op de 4503 MB die is meegenomen van de voorgaande maanden.
Bekijk reactie

11 reacties

Je neemt alleen onverbruikt te goed mee. Als je een 900 Mb abonnement hebt met verdubbelaar 1800 wat dan uit eindelijk als je niets verbruikt 5400 Mb kan worde. Je kan maximaal 3600 meenemen waar 1800 van de nieuwe periode bijkomt.

Het lijkt erop dat van de 3600 er 897 is verbruikt dan zou er 2703 ongebruikt tegoed mee zijn gegaan tel daar de nieuwe 1800 bij op en het klopt. Op pagina 4 van de factuur kan je het verbruik terug vinden.

Het gebeurd wel eens dat niet de oudste maar de lopende maand wordt gebruikt.
Reputatie 1
ik heb een 2700 Mb abonnement.
Vorige periode nam ik 5400 Mb mee, kwam op totaal 8100 Mb.
Ik had circa 1600 Mb verbruikt in de laatste periode, dus stond ik op 6500 Mb.
nu wordt verteld dat ik maar 4503 MB kan meenemen.
Dat klop niet, moet 5400 MB meenemen en 2700 MB er bij krijgen, dat is mijn abonnement.

mvg Hans Beets
Reputatie 1
Hoi Galdor68,
Ik wacht nog op je reactie van het bericht hierboven.

mvg Hans
Hoi Galdor68,
Ik wacht nog op je reactie van het bericht hierboven.

mvg Hans

Dat leek me niet noodzakelijk ik zag mijn rekenfout vanwege een mis interpretatie.
2700Mb is geen huidig abonnement dat kan bijna niet je basis abonnement zijn tenzij net als bij mij er nog een stukje oud klantvoordeel bij zit. Mijn basis is 1000Mb met 200Mb klant voordeel dat verdubbelt naar 2400 en levert in mijn geval 7200Mb op aan het begin van elke nieuwe factuur periode. Er gaat bij mij maximaal 4800Mb mee naar de nieuwe maand.

Voor een moderator een Telfort medewerker wat ik niet ben is het goed dat je het hebt verduidelijkt.
Aan de hand van je klant gegevens kunnen ze nagaan wat er misgaat.

Het meest voor de handliggend is afschrijven van data verbruik van het verkeerde deel. Je hebt de factuur zelf (pagina 4) al bekeken?
Reputatie 1
Hoi Gabor, bij deze stuur ik jou een scherm afdruk van mijn abonnement waar je ziet staan dat mijn bundel 2,7 Gb / maand is.

mvg Hans

Je hoeft mij niks te laten zien ik geloof je zo ook wel de Mb's zijn vreemd net of er nog klantvoordeel is net zo goed dat de 175 belminuten vreemd zijn. Voor een abonnement vanaf januari 2019 (?)zijn dat vreemde cijfers 2Mb en 150 belminuten was de toen gangbare vorm. Het zal een mij onbekende speciale aanbieding zijn.
Reputatie 8
Badge +11
@Habesoft Hoi Hans, ik lees dat je ineens minder MB's hebt meegenomen van de afgelopen maanden dan anders het geval is. Galdor heeft geprobeerd je op weg te helpen zie ik. Goed om te weten, hij is net als jij een klant en een behulpzame forumgebruiker, daarom heeft hij met je mee gedacht en het niet voor je kunnen nakijken 🙂 Dat doe ik graag voor je.

Met de gegevens die je in je forumprofiel hebt staan, heb ik jouw abonnement opgezocht. Jouw abonnement bevat 150 minuten/sms en 2000 MB, waar 25 minuten/sms en 700 MB aan worden toegevoegd door een extra bundel. Zo kom je inderdaad op 2700 MB en 175 belminuten/sms per maand.

Belminuten en MB's zijn in totaal 3 maanden geldig. Heb je dus MB's en belminuten van de afgelopen maand over, dan kan je die nog twee maanden gebruiken. Ik heb gekeken naar de meegenomen MB's, wat af hangt van je verbruik de afgelopen maanden. Van juni is nog 2000 MB over, net als van juli, daarmee kom je in totaal op 4000 MB. Van de extra 700 MB bundel was nog 503,08 Mb over van juli. Zo kom je in totaal op de 4503 MB die is meegenomen van de voorgaande maanden.
Reputatie 1
Hoi Alexandra,
Bedank voor je uitleg.
Ik had deze topic gestart, omdat dit mij niet duidelijk was en ik de voorgaande periodes altijd 5400 MB meenam ongeacht hoeveel ik had opgemaakt in die periodes.
Reputatie 8
Badge +11
@Habesoft Hoi Hans, ik snap het, alleen maar goed dat je het even navraagt 🙂 Hoeveel data je meeneemt, hangt af van je verbruik in de maand (of maanden) ervoor. Hou het anders even in de gaten. Mocht je daar de komende maanden iets in opmerken of vragen hebben, laat het dan gerust hier weten.
Reputatie 1
Hoi Alexandra,
bedankt,
ik zal de komende maanden hier op letten.
Reputatie 8
Badge +11
@Habesoft Helemaal goed Hans! Als je later toch vermoedt dat het niet klopt, of als je vragen hebt, laat het me dan gerust weten.

Reageer