Data connectie kwijt

• 11 september 2012
  • 5 reacties
  • 1928 keer bekeken

Badge
Als mijn toestel even in een gebied komt  waar geen dataconnectie mogelijk is dan wordt er daarna, als ik weer in een gebied komt waar wel voldoende signaal is, geen dataverbing meer gemaakt.  In en uitschakelen van de dataverbinding/vliegtuigstand helpt niet. Zodra ik de telefoon herstart is er weer verbinding.

Het toestel (simlockvrij) en abonnement (sim-only)  zijn 1,5 jaar in mijn bezit. Het probleem komt nu 1 week voor, meerdere malen per dag.
Op dat moment heb ik geen settings aangepast.

Heb getest met netwerkmodus (standaar op GSM/WCDMA autostand) tijdelijk op Alleen GSM maar dat maakt geen verschil.

Heb mijn settings gechecked op de website, afwijkend zijn:
Proxy - niet ingesteld
Poort - niet ingesteld
Als ik mijn proxy en poort instel werkt mijn internet niet meer, ik heb dan nog wel verbinding.

Galaxaxy S2 - Android 2.3.3
Gingerbread XWKF3

Alvast bedankt voor het meedenken, ik weet het even niet meer.

5 reacties

Badge
Mijn dataverbinding werkt  de laatste 2 dagen weer beter. Hoefde mijn telefoon maar 2 keer aan en uit te zetten.... Even afwachten dus.

Afgelopen weekend kon ik in Belgie niet op het gsm netwerk. Vreemd, want ik kom regelmatig in het buitenland, waaronder Belgie, en heb nooit problemen.

Ik vroeg me af of je zelf nog iets kunt instellen buiten het "handmatig" zoeken naar andere APN's.
Badge +2
Wellicht is het verstandig de internetinstellingen nog eens volledig na te gaan via https://www.telfort.nl/instellen
Wanneer je de grens over gaat, kan het soms helpen het toestel even volledig uit te zetten, en daarna weer aan. Idem wanneer je weer terug de nederlandse grens over gaat.
Badge
Matthijs, bedankt voor het meedenken.

Tja het aan en uitzetten van een telefoon omdat je een verbinding kwijt bent heb ik tot zo'n 2 weken geleden nooit hoeven doen en het bevalt slecht....

Mijn dataverbinding werkt 90% van de tijd prima, dat is voor mij een raadsel.

Wat de telefonie betreft; toen ik terug kwam rijden uit Belgie vond mijn telefoon bij de grens direct het KPN netwerk weer.

Mij valt het tegen dat de Telfort helpdesk niet verder komt dan de tip om de telefoon aan en uit te schakelen. Je zou verwachten dat ze terug kunnen herleiden of het ligt aan het toestel (haperende hardware), softwareversie, instellingen of een app.. Aan de andere kant begrijp ik best dat het niet zo eenvoudig is, wie weet wat ik met mijn toestel heb uitgevoerd.
Badge +2
Ik weet niet waar je opmerking m.b.t. de helpdesk naar verwijst, maar ik werk iig niet voor de Telfort helpdesk.
Sowieso valt me op dat je aangeeft Android 2.3.3 te hebben, terwijl voor de S2 naar mijn weten al geruime tijd Android 4.0 beschikbaar is. Daarnaast kan ook van invloed zijn;
Hoe oud is het simkaartje, instellingen op het toestel, etc.
Normaal gesproken werkt het internet vollediger, en constanter wanneer proxy en poort e.d. juist zijn ingesteld, en werkt de algemene verbinding beter wanneer je het netwerk af en toe 'ververst' door het toestel zo nu en dan volledig uit- en aan te zetten, des te meer wanneer je de grens over gaat. 
Hoop dat deze tips je wat verder helpen 🙂
Badge
De opmerking m.b.t. de helpdesk was niet aan jou gericht, voor alle duidelijkheid. De opmerking komt vanuit mijn IT achtergrond. Daar komt een helpdesk meestal wat verder. Lukt dat niet dan komen 2e en 3e lijns support op de proppen, die weten vervolgens wel raad met logfiles en dan komt er meestal wat meer uit de bus. Op zich zou je daar een test-app voor kunnen bouwen.

Aan updaten heb ik ook al gedacht maar ja, deze versie heeft probleemloos gewerkt. De opmerking van de simkaart heb ik aan de helpdesk en aan de winkel - waar ik afgelopen weekend ben geweest - kenbaar gemaakt. Volgens de winkel en de helpdesk niet de oorzaak, Aan Telfort kan het niet liggen, in de winkel kreeg ik het advies mijn telefoon uit en aan te zetten....  Dus denk ik dat ik voor de update ga. Als dat niet werkt een reset van het toestel.

Wederom bedankt voor het meedenken!

Reageer