Dag TIEN zonder internet

• 7 maart 2012
  • 7 reacties
  • 1772 keer bekeken

Telfort,

Inmiddels heb ik vanaf vorige week maandag geen mobiel internet meer. Veel lange telefoontjes gepleegd naar de klantenservice. Overigens moet ik zeggen, ik word elke keer zeer vriendelijk te woord gestaan. Maar met elke keer dat ik bel voel ik me steeds wat bozer worden. Elke keer krijg ik dezelfde, uiteraard goed bedoelde, tips die ik zelf kan proberen. Lieve Telfortklantenservice, ik heb AL deze tips al VERSCHILLENDE keren geprobeerd, maar nog steeds werkt het niet. Over de klantenservice via de mail ben ik daarentegen totaal NIET te spreken. Geen antwoord, onvolledig antwoord, geen antwoord. Maar vorige week kreeg ik een antwoord waar m'n broek van afzakte.

Die dag had ik een mail gestuurd, maar besloot ook nog even te bellen. De vriendelijke vrouw aan de lijn raadde me aan om het antwoord hierop af te wachten, met excuses voor het ongemak. Ik hoefde ook niet lang te wachten op antwoord, de volgende dag had ik al bericht terug. Ik citeer: " We kunnen zien dat u inmiddels telefonisch contact heeft gehad met de klantenservice en gaan er vanuit dat het probleem hiermee is opgelost. Vriendelijke groet, blablabla". HULDE en eer aan degene die dit antwoord schreef.

Inmiddels dus dag 9 en over drie kwartier dag 10 zonder internet. Ik word het goed zat. Spuugzat. Telfort, ik wil zo snel mogelijk weer internet op mijn telefoon (Nokia X-7). Als afsluiter wat achtergrondinformatie: Kreeg nieuwe Telfort-simkaart met een tijdelijk nummer. Na een maand kwam mijn eigen nummer vrij. Deze hele maand heb ik gewoon perfect kunnen internetten. Nadat mijn nummer is overgezet naar mijn oude nummer heb ik geen verbinding meer kunnen maken met internet. Dus aan de telefoon ligt het niet, AUB geen tips over instellingen, deze staan gegarandeerd goed.

Met nog redelijk, maar steeds minder vriendelijke groet,
Jan-Willem de Vreugd

7 reacties

Badge +7
@jwdevreugd,

Inmiddels heb ik in het andere topic om de benodigde gegevens gevraagd. Deze zie ik tegemoet in een privébericht. Wederom mijn oprechte excuses voor het ervaren ongemak.

Danny
Heb dus precies hetzelfde...dag 14 is ingegaan. Jwdevreugd, is het bij jou nu opgelost??
Goedemiddag allemaal,

Erg fijn om te lezen dat er een algehele #Fail gaande is bij Telfort. Ik ben zelf sinds 27 februari via nummerbehoud op het netwerk van Telfort met mijn iPhone 4s. Helaas vanaf dag 1 geen mobiel internet. Verschillende belletjes gedaan met de helpdesk, de standaard riedels gehoord: data roaming aan, internet als apn instellen etc. etc.

Het verbaasd mij dan ook dat er dus een probleem is met de mensen die via nummerportering binnenkomen en dat de helpdek van Telfort daar niets van weet.

Tav de Telfort webcare, graag zsm een oplossing! Ben zelf ook wel benieuwd naar compensatie voor mijn databundel die ik in het geheel niet heb kunnen gebruiken sinds ik klant ben. Geen goede introductie al zeg ik het zelf.

Met vriendelijke groet,

Chantal
Badge +7
@charob84,

Erg vervelend dat u geen gebruik kunt maken van mobiel internet, mijn oprechte excuses voor ongemak. Zojuist hebben wij uw telefoonnummer gereset. Graag even uw telefoon uit- en aanzetten en testen of mobiel internet nu wel werkt. De periode dat u geen gebruik kon maken van mobiel internet heb ik voor u vergoed. U ziet de verrekening terug op de factuur van april.

Laïla
Ik heb op het andere forum ook al gepost, maar ik denk dat mijn klacht beter op dit forum past. Ook ik zit nu al een week zonder mobiel internet (dus vanaf het moment dat ik de telefoon en het abonnement heb). Alles geprobeerd, alle instellingen aan, opnieuw apn ingevoerd, gebeld met de klantenservice, 2x naar de Telfort shop geweest en nu zelfs een nieuwe simkaart gekregen, maar nee steeds geen mobiel internet. En ook ik heb mijn telefoonnummer over laten zetten. Wellicht kan er voor mij ook een telefoonnummerreset uitgevoerd worden en ook graag een compensatie voor de dagen dat ik geen gebruik hebben kunnen maken van mijn internetbundel. Dat zou ik een nette en passende oplossing vinden, want ook ik vind dit een slechte binnenkomer.
LS,

Zoals ik vanmiddag op het andere forum heb geplaatst, mijn internetprobleem is inmiddels helemaal opgelost en werkt weer perfect. Er is inderdaad een reset van mijn nummer geweest en sindsdien geen problemen meer gehad. Ook is er compensatie aangeboden door de Telfort Webcare via een prive-bericht. Hoewel het vreemd is dat de Webcare mijn probleem in een dag kan oplossen, terwijl ik het tien dagen lang via de telefonische klantenservice heb geprobeerd, ben ik natuurlijk erg blij dat het is opgelost. Voortaan weet ik via welk kanaal ik problemen moet melden! Succes voor degenen met hetzelfde probleem. Telfort, zo veel verhalen over hetzelfde probleem is wel een onderzoek waard toch?!¿

Jwdevreugd
@ Laïla/Webcare

Zojuist mijn toestel aan en uit gezet en dat heeft inderdaad geholpen. Ik sluit mij aan bij @jwdevreugd, ik zal jullie helpdesk vanaf heden links laten liggen en deze weg bewandelen. Dat bespaart tijd en het gaat zo te zien in een keer goed. Wellicht een idee om wat mensen van de helpdesk over te plaatsen van de helpdesk naar jullie team? 🙂

Fijn overigens dat jullie de gemaakte kosten crediteren.

Met vriendelijke groet,

Chantal

Reageer