Buitenlandse kosten

• 8 november 2017
  • 12 reacties
  • 142 keer bekeken

Badge
Ik heb plots 60€ extra kosten voor buitenlands datagebruik? Hoe kan dit gebeuren als dataroaming op mijn telefoon uit staat? Dit hoort niet te kloppen.

Met vriendelijke groet.

12 reacties

Vakantie op Kos?
Badge
Kos?
Grieks eiland tegen de Turkse grens.
Daar gebeurt het vaak dat "ongemerkt" verbinding wordt gemaakt met een niet Europa provider, waardoor internet kosten worden gemaakt.
Raden van mij? Ja, maar je geeft ook wel heel weinig aanvullende info.
Badge
Ik was op vakantie in Bonaire, heb bij aankomst dataroaming uitgezet en de hele week wifi gebruikt. Nu krigj ik ineens een factuur binnen
Niet te achterhalen op welke datum/tijd dit gebruikt zou zijn?
Tussenlanding op heen- of terugweg met roaming aan?
Badge
Geen idee waar ik dat kan zien...
Staat je klant- en/of 06 nummer in je forumprofiel? Dan kan webcare, als ze aan je topic toe zijn, naar je verbruiksgegevens kijken.
Staat er niets op de factuur van hoeveelheid gebruik en datum waarop?
Badge
Als het goed is wel ja, Dank!
Geen dank, graag gedaan. 🙂
Als het goed is wel ja, Dank!

Als je rechts boven op je forum naam tikt opent een menuutje. Daarin naar instellingen, kan je aanvullende info invullen die alleen moderaters kunnen zien.
Reputatie 8
Badge +15
Niet alleen (1) Data roaming dien je uit te zetten maar ook de (2) Mobiele data of mobiele gegevens dien je uit te zetten.

Als je 2 niet uitzet dan blijft er op de achtergrond je mobiele internetverbinding actief. De kans dat je per ongeluk de data roaming aanzet is aanwezig. Met kosten tot gevolg.

Beste is om 2 uit te zetten. 1 word dan ook automatisch inactief.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Nvt000, ik wil dit graag voor je uitzoeken. Kun je je 06-nummer toevoegen aan jouw profiel? Zodra je dit hebt gedaan ga ik dan voor je aan de slag.

Reageer