beantwoord

Boven de netwerksterkte staat een R

• 23 december 2013
  • 11 reacties
  • 23447 keer bekeken

ik ben vandaag van kpn overgegaan naar telfort en heb een abbo met 1 gb data, na dat ik mijn sim heb geïnstalleerd en alles heb ingesteld blijft de r boven het netwerk staan, men vertelde mij dat dit te maken heeft met een type toestel ??
na dat ik met een medewerker de instellingen heb doorlopen n het toestel volledig heb ge-update naar de laatste versie is dit nog steeds zo.
ik heb een sony experia z1 wie kan dit oplossen want ik vindt het erg vervelend
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 23 december 2013, 19:28

Dit hoort zo.

En de lange versie:

Telfort heeft zelf geen mobiel netwerk en bied daarom diensten aan op het netwerk van KPN.
Hierdoor krijg je dus de R van Roaming in je scherm.
Voor gebruik in Nederland is dit geen probleem echter als je naar het buitenland gaat, kan het ingeschakeld laten van Roaming extra kosten met zich meebrengen. Aangezien je dan op een "vreemd" netwerk zit en de kosten daarvan zijn hoger dan binnen Nederland.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Dit hoort zo.

En de lange versie:

Telfort heeft zelf geen mobiel netwerk en bied daarom diensten aan op het netwerk van KPN.
Hierdoor krijg je dus de R van Roaming in je scherm.
Voor gebruik in Nederland is dit geen probleem echter als je naar het buitenland gaat, kan het ingeschakeld laten van Roaming extra kosten met zich meebrengen. Aangezien je dan op een "vreemd" netwerk zit en de kosten daarvan zijn hoger dan binnen Nederland.
oke das duidelijk is het daarom ook zo dat ik in de Sony Experia Z1 van de 3 opties nationaal roaming moet aan vinken, naar mijn idee zou dit dus inhouden dat hij dan niet internationaal gaat zoeken daar ik voor het werk vaak in België / Duitsland zit ??
Badge
Klopt, door bij 'gegevensroaming' te kiezen voor 'nationaal roamen' werkt mobiel internet in het buitenland niet. De Z1 geeft bovenin ook een melding als je op een netwerk in het buitenland aangemeld bent dat met de huidige instellingen mobiel internet niet mogelijk is.
oke bedankt voor jullie reacties, hopelijk gaat het nog eens veranderen maar als het zo ook werkt prima !
tip @ Telfort: een eu bundel aanzetten met een sms is wel heel 2010 😉 gewoon net als bij jullie groene moeder lekker een eu bundel maken en die automatisch laten in gaan als je de grens over gaat 🙂
@andrehorsten ik heb ook een xperia z1 en heb hetzelfde probleem. ik heb ook de hele tijd een r bovenin staan alleen ik weet zeker dat die roaming niet normaal is want, ik heb heel slecht internet ermee en meestal doet ie het helemaal niet, alleen whatsapp werkt altijd. Nu ben ik ook in de winkel geweest en daar zeiden ze dat het normaal is maar ik vind dat niet normaal. Want een vriendin van mij heeft ook de z1 alleen bij een andere provider (Hi) en daar staat gewoon een H bovenin. Dus telfort moet hier serieus naar gaan kijken. Vanmiddag ga ik naar de winkel.
Reputatie 8
Badge +15
@jessevsp en welkom op het forum.

Die R van roaming is wel normaal hoor. ;)
Telfort heeft geen eigen netwerk en maakt gebruik van het KPN netwerk. Oftewel roaming.
Dat weet ik inmiddels ik heb al een beetje rondgekeken op het forum. Maar volgens mij is het niet normaal als je niet eens een youtube filmpje kan kijken op het 3g netwerk. Met mijn vorige telefoon Htc one X stond er altijd 3g of H, maar dat ligt ook aan hoe de telefoon er mee omgaat. graag nog een reactie van u @Koffiemok
@jessevsp en welkom op het forum.

Die R van roaming is wel normaal hoor. ;)
Telfort heeft geen eigen netwerk en maakt gebruik van het KPN netwerk. Oftewel roaming.
Badge +2
Je internet hoort sneller te zijn dan dat, of je moet op een plek wonen met slecht bereik. Aangezien Telfort het KPN netwerk heeft speelt dit maar zelden. Je kan het beste even je instellingen na lopen via www.telfort.nl/instellen Als je internet dan nog langzaam is, kan je het beste via de klantenservice na gaan wat er bij jou aan de hand kan zijn.
Badge +1
Als je een generieke telefoon hebt, dan is KPN een 'vreemd' netwerk en zal roaming aangaan.
Ik heb eerder een telefoon gehad met provider aanpassingen in de firmware en daar stond Telfort te boek als een virtuele provider op het KPN netwerk.
Daarmee zag de telefoon het niet als roaming.
Helaas kun je dit soort dingen niet zelf instellen/aangeven. Mijn huidige, generieke, Sony laat ook de R zien.
Overigens wel raar van android om daarmee de netwerktype indicatie maar mee te verdoezelen.
Op mijn LG Nexus ging het goed, totdat ik een 4G sim in mn toestel heb gestopt.

Wil ik met 4G verbinden dan moet national roaming aanstaan en zie ik R, ga ik voor 3G of 2G netwerk dan zie ik netjes G / 3G / H

Dus dat het enkel en alleen aan het toestel ligt gaat voor mij niet op....
Ok toch nog even getest met mn toestel,

als ik deze op 2G of 3G zet zie ik ook altijd een R.

Het is dus altijd zo MET mijn nieuwe SIM, ik denk dat de SIM's niet helemaal goed geprovisioned zijn........

Reageer