beantwoord

Blokkade Internet niet te herstellen

• 6 juli 2015
  • 24 reacties
  • 959 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik heb sinds kort geen mobiele data meer (alleen WiFi), ook niet in een andere mobiel.
Ik kan online bij Mijn Telfort bij Blokkades de instelling voor Internet en MMS niet veranderen (er staat niet eens een selectiestipje) want hij springt steeds terug na opslaan.
Hetzelfde geldt voor voicemail, en ik heb nu dus ook geen voicemail.
Heel raar en zwaar vervelend geen mobiele data en geen VM, en zo'n verminkte Mijn Telfort :(

Ik ben al zo brutaal geweest Daphne en Michael een PM te sturen. 🙂
icon

Beste antwoord door OmeStan 6 juli 2015, 17:38

Opgelost door Daphne!
Ik kreeg een smsje dat mijn netwerkinstellingen zijn gereset, en na een herstart was de data weer gefixt.
Bekijk reactie

24 reacties

Reputatie 1
Badge
Opgelost door Daphne!
Ik kreeg een smsje dat mijn netwerkinstellingen zijn gereset, en na een herstart was de data weer gefixt.
Ik heb sinds kort geen mobiele data meer (alleen WiFi), ook niet in een andere mobiel.
Ik kan online bij Mijn Telfort bij Blokkades de instelling voor Internet en MMS niet veranderen (er staat niet eens een selectiestipje) want hij springt steeds terug na opslaan.
Hetzelfde geldt voor voicemail, en ik heb nu dus ook geen voicemail.
Heel raar en zwaar vervelend geen mobiele data en geen VM, en zo'n verminkte Mijn Telfort :(

Ik ben al zo brutaal geweest Daphne en Michael een PM te sturen. :)

Ik heb precies hetzelfde probleem. geen internet meer op mijn iphone 5. geen 3G logo in beeld en op mijn telfort staat er inderdaad geen bolletjes achter mms en internet activeren (staat niet uit maar ook niet aan). ik kan dit wijzigen maar de instelling wordt niet correct vastgehouden. graag bij mij ook mijn netwerkinstellingen resetten net als bij OmeStan.
Reputatie 1
Badge
Het kan blijkbaar ook door jezelf worden gefixt (volgens mij) door JA naar 1300 te smsen.
Het voicemailprobleem door AAN naar 1233 te smsen.

Rare toestand, maar ik heb een nieuwe USIM (een 4G-SIM) en na de reset door Daphne was alles weer top!
Thx voor de tip. Net geprobeerd maar kreeg dit bericht:

Beste klant, helaas is het niet mogelijk om nieuwe instellingen per sms te ontvangen op uw toestel. Ga naar www.telfort.nl/instellingen en volg de aanwijzingen voor het eenvoudig instellen van uw toestel. Mvg Telfort
Reputatie 1
Badge
Die melding krijgen alleen klanten die te veel sekslijnen bellen.

Maar in alle serieusheid wel jammer, en zal blijkbaar toch Daphne of een andere operator je moeten helpen... Komt goed. Succes! 😉
Even op telfort hulp wachten inderdaad. Komt goed!!!
Reputatie 1
Badge
PS. Het kan wel degelijk ook aan jezelf liggen. Dus check:
1) Staat mobiel datagebruik wel aan in je telefooninstellingen (net als WiFi etc)?
2) Staat (International?) Data Roaming (ook data op andere netwerken) wel aan?
3) Ben je niet over je databundel heen (zie status in Mijn Telfort online)?
4) Heb je (nog) wel een databundel/-abo (zie Mijn Telfort)?
5) Verwijder de APN in je Instellingen en maak een nieuwe, dat kan ook zeker helpen.
Reputatie 1
gIk heb precies hetzelfde probleem. geen internet meer op mijn samsung S5. Geen 3G logo in beeld en op mijn telfort staat er inderdaad geen bolletjes achter mms en internet activeren (staat niet uit maar ook niet aan). ik kan dit wijzigen maar de instelling wordt niet correct vastgehouden. graag bij mij ook mijn netwerkinstellingen resetten net als bij OmeStan.
Ik geloof dat ik het zelfde probleem heb. Vanavond ben ik geholpen door het contactcenter om internet op mijn telefoon(iPhone) te krijgen. Abb is ingegaan, alleen geen internet op de iPhone, in mijn Telfort zie ik bij instellingen het"bolletje" van internet niet groen. ik kan deze selecteren, na uitloggen(en weer in voor controle)is deze weer uit.(ben hier al vanaf afgelopen vrijdag mee bezig). Wie kan mij helpen?
gIk heb precies hetzelfde probleem. geen internet meer op mijn samsung S5. Geen 3G logo in beeld en op mijn telfort staat er inderdaad geen bolletjes achter mms en internet activeren (staat niet uit maar ook niet aan). ik kan dit wijzigen maar de instelling wordt niet correct vastgehouden. graag bij mij ook mijn netwerkinstellingen resetten net als bij OmeStan.

Zie mijn bericht.
Reputatie 4
Badge +1
@ All,

Wat vervelend dat jullie geen gebruik kunnen maken van internet. Ik zie dat jullie zelf al een aantal dingen getest hebben maar dat dit niet heeft geholpen.
@ Schumann, @ Geertbos63 en @ Astriduitalmere, willen jullie mij een privébericht sturen met het betreffende 06-nummer en de naw-gegevens die hierbij horen? Zodra ik bericht van jullie heb ontvangen, ga ik ermee aan de slag.

Christy
Christy,

Ik heb contact opgenomen met Daphne (moderator) en mijn probleem is opgelost. Zij heeft mijn netwerkinstellingen gereset en daarna kreeg ik een SMS met de instructie dat ik mijn toestel opnieuw moest herstarten.

Zie mijn bericht.

Sterker! vandaag "geholpen" door medewerkster van het contact center deze heeft aan haar zijde era ingeregeld en internet moet het doen! alleen de werkelijkheid is anders. Abbonement is wel ingegaan met terugwerkende kracht. Alleen ik kan in mijn Telfort nog steeds niet de blokkering voor internet opheffen. PFF wie heeft er raad?
Reputatie 4
Badge +1
@ Schumann, Fijn dat het opgelost is :)

@ Astriduitalmere, wat vervelend dat dit nog steeds niet goed gaat. Mijn aanbod om je te helpen staat uiteraard nog steeds. Wil je mij een privébericht sturen met jouw 06-nummer en naw-gegevens?

Christy
@ Schumann, Fijn dat het opgelost is :)

@ Astriduitalmere, wat vervelend dat dit nog steeds niet goed gaat. Mijn aanbod om je te helpen staat uiteraard nog steeds. Wil je mij een privébericht sturen met jouw 06-nummer en naw-gegevens?

Christy

Christy zojuist, telefoonnummer naar jou verzonden.
Zojuist eea doorgezonden naar Daphne
Reputatie 8
Badge +2
@Astriduitalmere,

De instellingen zijn inmiddels gereset. Zou je het toestel eens uit- en aan kunnen zetten? Het zou nu moeten werken. :)

Michael
Micheal, ik ga zo naar het ziekenhuis(daar is Astrid met haar telefoon)en probeer het.

Alvast bedankt voor jou bericht,

Groet Fred
@Astriduitalmere,

De instellingen zijn inmiddels gereset. Zou je het toestel eens uit- en aan kunnen zetten? Het zou nu moeten werken. :)

Michael
Micheal, SUPER!! Alles werkt bedankt. Ook namens Asstrid, groet Fred .:)
Reputatie 8
Badge +2
Heel goed Fred, ik doe het graag; veel sterkte!
Ook hier geen mobiele data meer.....:-(( Alles geprobeerd, zelfs ander toestel, SMS naar 1300 en meerdere malen het vinkje bij de blokkades op toestaan gevinkt...

Zou erg fijn zijn als het weer zou werken...
(P.S. Ik had de blokkade aangezet voordat ik 2 weken terug naar Turkije vertrok. Dit omdat Telfort blijkbaar de enige aanbieder is die geen buitenlandbundels voor de abonnees heeft die werken in Zone 2 landen. Om nou € 5,- neer te tellen per MB leek me een dure aangelegenheid? Is er nou werkelijk geen bundel voor abonnees die naar landen buiten Europa reizen??

Hoor het graag!! Groet, Fred
Reputatie 4
Badge +1
@ Fred,

Welkom op het forum.

Lastig dat het niet lukt om de blokkade te verwijderen. Ik wil je hier graag bij van dienst zijn. Hier heb ik jouw mobiele nummer en naw-gegevens voor nodig. Wil je mij deze gegevens toesturen in een privébericht?

Christy
Ik heb momenteel hetzelfde probleem, al 10 keer de instelling veranderd via mijn Telfort maar hij schiet telkens terug naar de oude instelling... dus nog steeds geen internet. kan iemand me helpen de blokkade op te heffen?
Reputatie 4
Badge +1
Uiteraard help ik je hier graag bij Jordy 🙂 Wil je mij een privébericht sturen met jouw 06-nummer? Als ik deze van je heb ontvangen, kan ik aan de slag!

Reageer