beantwoord

Blackberry diensten met nieuw blackberry abonnement

• 17 mei 2012
  • 8 reacties
  • 2182 keer bekeken

Hallo,

Ik heb mijn simonly abonnement pas geleden verlengt en hier een abo mobiel internet en een blackberry internet bij aangeschaft.

Het abonnement is gisteren ingegaan maar ik zie nog geen blackberry diensten en dus zie ik bijv ook nog geen browser.

Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen.

Ik heb een Blackberry 8900.

met vriendelijke groet,
Rachel Vroegindeweij-Merkus
icon

Beste antwoord door pruygje 19 mei 2012, 08:28

Hoi Rachel,
Je kunt op jouw toestel rechtsboven naast de netwerkindicator zien of je (BlackBerry) internet goed is geactiveerd. Staar er:
GSM: geen internet, je kan alleen bellen en internetten
gprs: wel internet, maar geen BlackBerry services
GPRS (hoofdletters): je BlackBerry is aangesloten op het BlackBerry netwerk.
Als GPRS ziet staan, maar je lijkt niet te kunnen internetten/mailen/etc kijk dan eens bij 'verbindingen beheren' -> 'Servicestatus'. Hier moet onder het kopje 'BlackBerry Internet Service' vermeld staan dat je verbonden bent via "Mobiel netwerk".
Werkt dit niet, kijk dan eerst in Mijn Telfort of je de juiste internet bundel hebt. Vervolgens haal de batterij uit je toestel en wacht je 2 minuten voordat je hem terug plaatst.
Doet ie het dan nog niet? Ga naar 'opties' -> 'geavanceerd' -> 'servicebooks'. Als daar vermeldingen staan haal ie die allemaal weg (gewoon er op gaan staan en op de 'del' knop op je toetsenbord drukken). Haal alles weg wat je kan. Ga vervolgens naar 'opties' -> geavanceerd' -> 'Host Routing Table'. Klik op de menutoets (toets met het BlackBerry logo tussen de groene beltoets en de trackball) en kies voor "nu registreren".
Als het goed is gaat je toestel zich nu opnieuw registreren bij het netwerk en zou alles moeten gaan werken.
Werk het nog niet? Neem dan contact op met de klantenservice (of ga naar een Telofrt verkooppunt) om na te laten kijken of je BlackBerry bundel goed geactiveerd is.

suc6 😉
Bekijk reactie

8 reacties

Badge +1
Hoi Rachel,
Je kunt op jouw toestel rechtsboven naast de netwerkindicator zien of je (BlackBerry) internet goed is geactiveerd. Staar er:
GSM: geen internet, je kan alleen bellen en internetten
gprs: wel internet, maar geen BlackBerry services
GPRS (hoofdletters): je BlackBerry is aangesloten op het BlackBerry netwerk.
Als GPRS ziet staan, maar je lijkt niet te kunnen internetten/mailen/etc kijk dan eens bij 'verbindingen beheren' -> 'Servicestatus'. Hier moet onder het kopje 'BlackBerry Internet Service' vermeld staan dat je verbonden bent via "Mobiel netwerk".
Werkt dit niet, kijk dan eerst in Mijn Telfort of je de juiste internet bundel hebt. Vervolgens haal de batterij uit je toestel en wacht je 2 minuten voordat je hem terug plaatst.
Doet ie het dan nog niet? Ga naar 'opties' -> 'geavanceerd' -> 'servicebooks'. Als daar vermeldingen staan haal ie die allemaal weg (gewoon er op gaan staan en op de 'del' knop op je toetsenbord drukken). Haal alles weg wat je kan. Ga vervolgens naar 'opties' -> geavanceerd' -> 'Host Routing Table'. Klik op de menutoets (toets met het BlackBerry logo tussen de groene beltoets en de trackball) en kies voor "nu registreren".
Als het goed is gaat je toestel zich nu opnieuw registreren bij het netwerk en zou alles moeten gaan werken.
Werk het nog niet? Neem dan contact op met de klantenservice (of ga naar een Telofrt verkooppunt) om na te laten kijken of je BlackBerry bundel goed geactiveerd is.

suc6 😉
Hallo Pruygje,

Hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord. Het probleem is nog niet verholpen maar het hielp me wel om duidelijker tegen de klantenservice te kunnen vertellen wat er mis is. Het schijnt een fout aan Telfort kan te zijn en ze gaan het maandag oplossen.
Nogmaals dank en een fijn weekend.

groeten Rachel
Badge
@RachelVroegindeweij ,

Welkom op het forum! Kunt u inmiddels gebruik maken van de BlackBerry diensten? Maak anders in een https:// http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29381 uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres aan mij kenbaar.

Laïla
Badge
@RachelVroegindeweij,

Ik heb de instellingen nagekeken, vanuit onze kant staat alles goed. Ik zie ook dat er vanaf uw simkaart dataverbruik is, wel steeds hele kleine sessies. Wat gebeurt er als u uw toestel opnieuw probeert te registreren (opties --> geavanceerde opties --> hostrouteringstabel --> nu registreren)? Werd uw toestel voorheen gebruikt in combinatie met een andere provider? Dan kan het zo zijn dat de 'oude' settings ervoor zorgen dat u problemen ervaart met mobiel internet. De 'oude' settings moeten dan eerst verwijderd worden, neem hiervoor contact op met de betreffende provider om het toestel 'vrij te laten maken'.

Laïla
Als ik de tip gebruik van Pruygje om mijn serviceboek te legen blijft er 1 regel over die ik niet kan verwijderen.
Provisioning [PROVISIONING)
Kan dit er mee te maken hebben.
Duidt dit op instellingen van de oude provider?
mvg
Badge +1
Hoi Rachel,
dat je die regel niet kan verwijderen is normaal, je hoeft je daar dus geen zorgen over te maken. (heeft niets te maken met eventuele oude instellingen)
Ik heb onderstaande allemaal geprobeerd. Het was nog een heel verhaal om de juiste mensen bij de oude provider te pakken te krijgen. Ze hebben alles doorgelicht maar niets gevonden met 'oude settings'. Ik sta dus nog steeds bij af. Al een paar maanden een internetbundel maar er nog niets mee kunnen doen is behoorlijk zonde geld.

Ik wil nog een laatste poging bij u wagen. Wellicht heeft u iets aan onderstaande gegevens:
Pin: 214F0358
IMEI: 357238.03.442746.3
Emailadres: [email]rachelmerkus@gmail.com[/email]

Moet ik ergens nog iets instellen voor een Blackberry account?

met vriendelijke groet,

@RachelVroegindeweij,

Ik heb de instellingen nagekeken, vanuit onze kant staat alles goed. Ik zie ook dat er vanaf uw simkaart dataverbruik is, wel steeds hele kleine sessies. Wat gebeurt er als u uw toestel opnieuw probeert te registreren (opties --> geavanceerde opties --> hostrouteringstabel --> nu registreren)? Werd uw toestel voorheen gebruikt in combinatie met een andere provider? Dan kan het zo zijn dat de 'oude' settings ervoor zorgen dat u problemen ervaart met mobiel internet. De 'oude' settings moeten dan eerst verwijderd worden, neem hiervoor contact op met de betreffende provider om het toestel 'vrij te laten maken'.

Laïla
Badge
@RachelVroegindeweij,

Erg vervelend dat het nog steeds niet werkt. Ik heb uw bericht/klacht doorgezet naar de betreffende afdeling. Er wordt spoedig contact met u opgenomen.

Laïla

Reageer