beantwoord

Beperkte info mijn telfort app: alleen verbruik info

• 16 juli 2018
  • 7 reacties
  • 329 keer bekeken

Mijn dochter heeft een Telfort mobiel abonnement. Om zelf haar data-verbruik te kunnen zien, zou ze de Telfort app kunnen installeren. Dan kan ze echter ook bepaalde opties aan/uit/bij schakelen wat ik dus absoluut niet wil.
Is er een andere methode waarbij ze alleen het gebruik en resterende MB's kan zien?? (Anders dan dat ik met enige regelmaat in moet loggen..)
Grt,
Wim.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 17 juli 2018, 16:16

Hoi LangeWim, welkom op het Forum. Ik begrijp dat jouw dochter haar verbruik moet kunnen inzien zonder dat ze hoeft in te loggen in Mijn Telfort. Nu zijn er ook andere manieren, je kunt namelijk via sms ook het verbruik opvragen. Dit doe je door TEGOED MB te sms'en naar 1266.

Wat betreft een lightversie of een datateller, ik vind het een leuk idee. Of het mogelijk is durf ik niet te zeggen, maar ik zal een balletje opgooien bij mijn collega's.

Mocht ze een Android toestel hebben, dan is misschien de app My Data Manager nog wel handig.
Bekijk reactie

7 reacties

Sommige telefoons hebben zelf een optie om een data plafond in te stellen dan krijg je een waarschuwing als je op een vooraf ingestelde ondergrens zit zeg 75% van het maximum en meestal is ook het verbruik inzichtelijk. Het kan iets afwijken van het verbruik van de provider maar vaak minimaal.

In de app stores zijn hier ook apps voor te vinden.
Klopt, dat zit in de meeste smartphones wel ingebouwd. Maar die laten niet zien wat je nog over hebt van de vorige maand en tellen het zeker niet op bij de volgende maand. De enige die dat zeker kan vertellen is Telfort.. Iets voor een light-versie van de app?? Of een variant met ouderlijke toezicht of zo.
Ik snap je echt puur alleen een Telfort data/bel minuten teller zou inderdaad genoeg zijn zeker voor minderjarigen.
Goed voorstel.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi LangeWim, welkom op het Forum. Ik begrijp dat jouw dochter haar verbruik moet kunnen inzien zonder dat ze hoeft in te loggen in Mijn Telfort. Nu zijn er ook andere manieren, je kunt namelijk via sms ook het verbruik opvragen. Dit doe je door TEGOED MB te sms'en naar 1266.

Wat betreft een lightversie of een datateller, ik vind het een leuk idee. Of het mogelijk is durf ik niet te zeggen, maar ik zal een balletje opgooien bij mijn collega's.

Mocht ze een Android toestel hebben, dan is misschien de app My Data Manager nog wel handig.
Reputatie 8
Badge +11
.....Mocht ze een Android toestel hebben.....
Aanvulling: My Data Manager bestaat ook voor iOS. Dáár heb ik geen ervaring mee, maar het bestaat.
@Bart - Telfort
Leuk: een snelle reactie van Telfort zelf!
De Telfort app zou standaard al de "resterende tellerstanden" kunnen laten zien zodra er een Telfort simkaart in de telefoon zit die unlocked is (lijkt mij redelijke beveiliging).
Het aanpassen van opties zou dan pas mogelijk moeten zijn nadat er in de app echt is ingelogd bij Telfort (en die code hou ik dus lekker voor mezelf 😉 )
We wachten het rustig af en tot die tijd is die SMS een bruikbaar alternatief.
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan LangeWim, ik heb je idee in ieder geval onder mijn collega's verspreidt, mogelijk wordt het in de toekomst werkelijkheid. 🙂 Ik begrijp in ieder geval dat je de inlog voor je zelf wilt houden zodat je niet voor verassingen komt te staan. De sms optie is dan eerst denk ik een goed bruikbaar alternatief.

GJC, nog bedankt voor de toevoeging, die was ik vergeten.

Mocht ik zo nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag.

Reageer