beantwoord

Beperkt Mobiel netwerk via Mobiele data na update naar 4G

• 12 december 2016
  • 2 reacties
  • 685 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo allemaal,
Ik heb een raar probleem. Na de aanbieding van Telfort om gratis 4G aan te zetten, heb ik dat gedaan.
Via Wifi werkt dat prima.
Maar via het mobiele netwerk krijg ik geen verbinding. Althans hij haalt wel mijn email binnen en ik krijg ook notificaties van de Social Media, maar als ik wil surfen, dan zegt hij dat de sites niet bereikbaar zijn, omdat het te lang duurt om een site te bereiken. ERR_Connection_Timed_Out.
Ik heb inmiddels ook mijn mobiele abonnement verlengd en kreeg daarvoor een nieuwe 4G simkaart. Ik hoopte dat die het probleem oploste, maar dat is dus niet zo.
Ik heb een Sony Xperia Z1 met de laatste officiële update. Het toestel is officieel, dus niet geroot of zo.
Ik heb de toestelhulp van Telfort gebruikt en handmatig de internet instellingen doorlopen.
Wat me opvalt is, dat onder instellingen, bij Mobiele Netwerken ik het vermelde "Mobiel Dataverkeer" niet zie staan.
Het begint op mijn toestel met "Gegevensroaming".
Zie foto. Wel zie ik Mobiele Data als ik aan de bovenkant het scherm naar beneden laat klappen.
Zie foto 2. Die werkt dus gewoon.
Hoe kan ik dit oplossen?

Johanna
icon

Beste antwoord door libralion 13 december 2016, 00:03

Opgelost. De APN instellingen klopten niet.
Ik heb ze opnieuw handmatig ingesteld en nu werkt alles. 🙂
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 1
Opgelost. De APN instellingen klopten niet.
Ik heb ze opnieuw handmatig ingesteld en nu werkt alles. 🙂
Reputatie 8
Badge +17
Bedankt voor de terugmelding