beantwoord

Beller krijgt mijn voicemail, terwijl ik gewoon bereik heb en niet in gesprek ben

• 16 mei 2014
  • 19 reacties
  • 28412 keer bekeken

De titel spreekt voor zich. Ik heb hier meerdere keren per dag last van en krijg diverse smsjes van gemiste oproepen. Ik heb echter volledig bereik. Wat is hiervan de oorzaak?
icon

Beste antwoord door Ingrid - Telfort 16 mei 2014, 13:44

@Bouwjaar1978,

Wat vervelend dat je problemen ervaart met gebeld worden. Het kan zijn dat je een verkeerde doorschakeling hebt ingesteld. Deze kun je opheffen door ##002# in te typen en op OK te drukken (of de beltoets). Zet vervolgens jouw telefoon uit en aan zodat de wijziging verwerkt kan worden. Je kunt de doorschakelingen ook aanpassen in Mijn Telfort. Laat je mij weten wat de uitkomst is?

Ingrid
Bekijk reactie

19 reacties

Reputatie 3
@Bouwjaar1978,

Wat vervelend dat je problemen ervaart met gebeld worden. Het kan zijn dat je een verkeerde doorschakeling hebt ingesteld. Deze kun je opheffen door ##002# in te typen en op OK te drukken (of de beltoets). Zet vervolgens jouw telefoon uit en aan zodat de wijziging verwerkt kan worden. Je kunt de doorschakelingen ook aanpassen in Mijn Telfort. Laat je mij weten wat de uitkomst is?

Ingrid
Ingrid,

doorschakeling stond uit zag ik in mijn telfort. Het probleem doet zich nog steeds voor.
Reputatie 8
Badge +15
Hoi bouwjaar1978 :)
Een paar vragen:
1: Is het overal of op een bepaalde locatie?
2: Simkaart al getest in een ander toestel?
3: Regelmatig lees ik dat men de 'niet storen' functie aan heeft staan in het toestel. Heeft je toestel deze functie en staat die misschien aan?

Als het overal is en ook met een ander toestel dan zal je simkaart hoogstwaarschijnlijk defect zijn. Je kan dan een nieuwe simkaart bestellen voor je abonnement/06-nummer. Dit kan via Mijn Telfort, klantenservice of een Telfort winkel. Ga je naar de winkel neem dan wel je ID en pinpas mee.
1. Ik bel niet heel veel en werk vanuit huis, maar het lijkt op meerdere plaatsen te zijn, dus ik denk overal.
2. ik heb net een nieuwe simkaart. Ik krijg binnen 1 minuut een sms van gemiste oproep, dus de simkaart werkt wel gewoon. Andere telefoon nog niet geprobeerd
3. volgens mij is dat alleen iphone toch? Dit is een HTC
Reputatie 8
Badge +15
Sommige merken die op Android draaien hebben deze functie ook. Samsung bijvoorbeeld.

Als het overal is en een nieuwe simkaart heeft niet geholpen dan ben ik bang dat we het probleem in het toestel moeten zoeken. Simkaart in een ander toestel testen kan dit bevestigen.
Ik heb geen nieuwe sim kaart omdat ik problemen had met verbinden, maar een nieuwe sim kaart voor een nieuw abonnement. Het probleem doet zich niet altijd voor. Wat mij wel opvalt is dat met sinds ik deze sim heb (althans, voor mijn gevoel) dat het langer duurt voordat ik verbinding heb als ik zelf bel.

Koffiemok, je bent niet van telfort toch? Kan iemand van Telfort hierin nog adviseren?
Reputatie 8
Badge +15
Nee, ik ben niet van Telfort. :)
De vragen die ik stel en de reacties die ik geef zijn standaard bij dit soort problemen. Ze zullen altijd vragen om enkele tests te doen om de oorzaak te kunnen vinden.

Telfort reageert op het forum maar hou rekening met een verwerkingstijd.
Badge
@bouwjaar1978,

De vragen die Koffiemok stelt, zouden wij ook aan jou stellen. Je geeft aan dat dit probleem voor jouw gevoel speelt sinds de nieuwe simkaart, kreeg je toen ook een nieuwe telefoon? Bij de HTC is het mogelijk om telefoonummers/contacten te blokkeren. Als je een telefoonnummer of een contact blokkeert, gaan alle geblokkeerde oproepen rechtstreeks naar de voicemail. Kan dat misschien het geval zijn? Heb je de mogelijkheid om jouw simkaart in een andere telefoon te testen?

Laïla
De simkaart werd niet herkend, maar dat lag niet aan de simkaart zo bleek bij het installeren van een nieuwe. De telefoon is niet nieuw maar heeft wel een nieuw moederbord gekregen om de sim problemen op te lossen (en die zijn nu opgelost).

Het is geen geblokkeerd contact, want dit contact kan mij af en toe wel bereiken.

Ik kan de sim kaart in een andere telefoon checken en zal dit spoedig doen.
Vandaag lijkt hij het te doen. In andere telefoon 3x direct contact, maar ook weer in mijn eigen telefoon. Wat kan een oorzaak zijn?
BUMP
BUMP^2

Soms duurt het 15-20 seconden voordat ik de telefoon hoor overgaan als ik zelf bel.
Reputatie 8
Badge +15
Bump 3 :)

Er zit altijd wel een vertraging in bij het overgaan. Maar dit is weer iets anders dan je oorspronkelijke vraag.

Maar ervaar je de problemen ook met het andere toestel? Je geeft alleen aan dat het 3 x wel goed gegaan is. Maar had je toen ook inkomende gesprekken die direct naar de voicemail gingen?
Die vertraging bij het overgaan is er denk ik wel aan gerelateerd. Het lijkt namelijk moeilijk om verbinding te maken. Als ik dan gebeld wordt, dan wordt er misschien daarom naar voicemail doorgeschakeld.

Ik heb het andere toestel niet echt in gebruik gehad, want dat is een oud beestje (geen smartphone en valt af en toe uit). Tijdens het korte uitproberen (meerdere keren achtereen bellen), ging het telkens goed.
Het schiet niet echt op de support van Telfort. Gaat dit nog opgelost worden?
Reputatie 3
@bouwjaar1978,

Wat fijn om te lezen dat jouw telefoon inmiddels weer naar behoren werkt. Het kan zijn dat jouw simkaart nu beter contact maakt; soms zit de kaart net niet helemaal goed in het toestel, waardoor bellers jouw voicemail krijgen. Ik ben in ieder geval blij dat het opgelost is. Als er nog iets is waarmee ik je kan helpen, lees ik dat graag van je.

Ingrid
Ingrid, als je mijn laatste post leest, dan lees je dat het probleem juist nog niet is opgelost. Mijn vraag staat dus nog open, inmiddels al een maand....
Hoi bouwjaar1978,

Ik heb exact hetzelfde probleem als jou. Thuis heb ik het regelmatig, maar ook als in bijvoorbeeld in de auto zit. Ineens hoor ik een sms binnenkomen met de melding dat ik een "gemiste oproep" heb terwijl ik niet gebeld ben.
Als ik dan terugbel (wat altijd lukt) krijg ik van de beller te horen dat mijn nummer niet te bereiken was op het moment van bellen.

Mijn simkaart al in een andere telefoon gestopt, zelfde probleem. Ook een nieuwe simkaart loste het probleem niet op.

Kom op Telfort: blijkbaar zijn er meer klanten met ineens dit probleem. Ik kan niets anders bedenken dan dat het een netwerk probleem is!
Reputatie 3
@richmuil,

Welkom op het forum!

Vervelend dat je problemen ervaart met gebeld worden. Ik laat dit graag voor je uitzoeken. Kun je via een privébericht jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres kenbaar maken?

Ingrid

Reageer