beantwoord

Behoud E-mail adres TIP.NL (voorheen The Internet Plaza) bij overstap van Telfort naar Ziggo

• 28 augustus 2014
  • 3 reacties
  • 2559 keer bekeken

Geachte dame/heer,

Een vriendin van me gebruikt momenteel nog altijd een ...@tip.nl E-mail adres, waaraan zij erg gehecht is.
(Voorheen The Internet Plaza, daarna overgenomen door World Online (WOL, daarna Tiscali en vervolgens Telfort.
Ik wil haar graag overzetten naar Ziggo ivm het Alles-In-Een pakket.
Doch graag wil ik weten of haar ...@tip.nl mailadres behouden blijft c.q. of ze deze kan blijven gebruiken.
(Ik merk op dat de TIP.NL adressen gratis waren in de TIP/WOL/Tiscali tijd)

Indien het antwoord positief is, dan neem ik aan dat ze gewoon haar E-mail kan blijven ophalen via POP3 via de Telfort POP3 mailserver.

Indien het antwoord negatief is, is mijn vraag de volgende: hoe lang blijft het E-mail adres bruikbaar / benaderbaar na opzegging / beëindiging van het contract met Telfort ? Dan weet ik hoe lang zij haar TIP.NL adres kan blijven benaderen/gebruiken totdat iedereen op haar verzoek het TIP E -mail adres heeft gewijzigd in haar ....@GMAIL.COM adres.

Met vriendelijke groeten / vriendelijk dank voor uw reactie,

M. Roset
icon

Beste antwoord door Enterprise 28 augustus 2014, 17:26

Hoi mroset, welkom op het forum.

Het TIP email-adres blijft tot 3 weken na beëindiging van het Telfort abonnement bruikbaar waarna het definitief komt te vervallen.

N.B. Telfort heeft zoals jij en je vriendin weten wellicht weten ook een Alles-In-Een pakket.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 8
Badge +9

Ik vind overigens wel kwalijk dat (alle) providers graag hun klanten proberen te 'lijmen' door ze hun provider-gebonden E-mail adres te laten gebruiken, waardoor een overstap lastiger wordt.

Graag gedaan.

Ik ben het overigens niet met je eens dat providers hun klanten proberen te lijmen met een providergebonden e-mailadres, je hoeft deze namelijk niet te gebruiken als je niet gebonden wil zijn aan zo'n e-mailadres, er zijn genoeg aanbieders van een 'gratis' adres zoals GMail, Outlook en Yahoo! Mail.
Daarmee ben je niet gebonden aan een e-mailadres van een provider en heeft overstappen geen gevolgen voor je bereikbaarheid via email.
Een providergebonden e-mailadres, en dus toegang tot een service die hen ook geld kost, komt uiteraard te vervallen als je overstapt naar een andere provider.
Ze blijven geen service meer verlenen als je geen abonnement meer bij ze hebt, zo werkt dat meestal in deze economie.

Ik wens je vriendin veel succes en geluk bij de nieuwe provider... 😃
Hoi "Enterprise",

Helder, bedankt voor de snelle reactie en info.

Ik weet/realiseer me dat Telfort ook inmiddels een Alles-in-1 pakket heeft, en heb ook zelf jaren naar tevredenheid gebruik gemaakt van de Tiscali/Telfort diensten (zij waren rond 2005 meen ik de eersten met een perfect werkende en toegankelijke VOIP oplossing met 2 werkende telefoonlijnen op het Zyxel modem, daar waar KPN deze pas 1 tot 1,5 jaar later aanbood, welke ook nog es veel problemen gaf), maar vind het Alles-in-1 aanbod van Ziggo de laatste jaren eenvoudigweg beter. Inmiddels zal het vast ook een kwestie van persoonlijke voorkeur/bekendheid met de procedure bij Ziggo zijn.
Ik vind overigens wel kwalijk dat (alle) providers graag hun klanten proberen te 'lijmen' door ze hun provider-gebonden E-mail adres te laten gebruiken, waardoor een overstap lastiger wordt. Goed, even door de zure appel heen en een provider-onafhankelijk Gmail adres nemen en deze tijdig met iedereen delen is de oplossing voor dit 'probleem'.

Mvg,

M.Roset
Reputatie 8
Badge +9
Hoi mroset, welkom op het forum.

Het TIP email-adres blijft tot 3 weken na beëindiging van het Telfort abonnement bruikbaar waarna het definitief komt te vervallen.

N.B. Telfort heeft zoals jij en je vriendin weten wellicht weten ook een Alles-In-Een pakket.