beantwoord

Android 7.0 en 3g

• 19 maart 2017
  • 4 reacties
  • 713 keer bekeken

Ik heb net mijn Motorola telefoon naar Android 7.0 ge-update en nu werkt mijn 3g internet (alweer) niet meer. Dit is met eerdere updates ook al gebeurt omdat Telfort een z.g.n. virtuele provider is moet ik nu weer internet roaming aanzetten. In Nederland is dat geen probleem maar bij de grens heb je dus kans dat je zo weer echt aan het roamen bent terwijl dat helemaal niet nodig is.

Beste Telfort, kunnen jullie hier iets aan doen bij Google or Motorola? Dit is een bekend probleem en bij elke update lijkt er weer kans op dat dit probleem weer terug komt.
icon

Beste antwoord door Koffiemok 20 maart 2017, 13:12

Als je bang bent voor kosten internet buitenland zet je toestel dan handmatig op NL KPN. Je toestel zal dan alleen van het KPN netwerk gebruik maken.

Het roaming issue loopt al jaren en over de gehele wereld.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Als je bang bent voor kosten internet buitenland zet je toestel dan handmatig op NL KPN. Je toestel zal dan alleen van het KPN netwerk gebruik maken.

Het roaming issue loopt al jaren en over de gehele wereld.
Ah OK dank voor de tip!

In de tussentijd heb ik ook een nieuwe simkaart aangevraagd en dat blijkt het probleem ook op te lossen 🙂

Volgens telfort:

"U ontvangt van ons een nieuwe simkaart. Deze kaart is minder storingsgevoelig en is beter geschikt voor het 4G netwerk dan uw huidige 3G of 4G simkaart."

Blijkbaar wordt deze nieuwe sim kaart wel goed herkend door Android, de data verbinding wordt nu weergegeven als "NL KPN - NL Telfort" zonder dat ik roaming hoef aan te zetten
Ah OK dank voor de tip!

In de tussentijd heb ik ook een nieuwe simkaart aangevraagd en dat blijkt het probleem ook op te lossen 🙂

Volgens telfort:

"U ontvangt van ons een nieuwe simkaart. Deze kaart is minder storingsgevoelig en is beter geschikt voor het 4G netwerk dan uw huidige 3G of 4G simkaart."

Blijkbaar wordt deze nieuwe sim kaart wel goed herkend door Android, de data verbinding wordt nu weergegeven als "NL KPN - NL Telfort" zonder dat ik roaming hoef aan te zetten

Is dat NL KPN-NL Telfort niet gewoon de verbinding met het netwerk in het algemeen? Niet speciek de data verbinding. Bij ons is 1 toestel per vandaag overgegaan naar Telfort daar zien we het zelfde het bellen werkt prima maar het internet nog niet. Dus ik vroeg me af of dat inderdaad aan het wel of niet aan hebben staan van de roaming lag. Ps het gaat om een samsung s5 mini met android 4.2
Reputatie 8
Badge +15
Is dat NL KPN-NL Telfort niet gewoon de verbinding met het netwerk in het algemeen? Niet speciek de data verbinding.
Klopt. De dataverbinding herken je aan het 3G, 4G etc boven het netwerk symbool.

Reageer