beantwoord

Android 4.4.3-update Nexus 5 - geen Internet

  • 6 juni 2014
  • 78 reacties
  • 11772 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb op donderdagavond 5 juni de update geïnstalleerd. Alles is vlekkeloos verlopen. Geen meldingen, haperingen of wat dan ook van dien aard.
Vanochtend onderweg naar het werk, viel mij op dat mijn mobiele internet het niet doet. Hij staat continu in de R(oaming) stand. Wifi thuis doet het wel.

Wie heeft dit probleem ook?
Zijn er al oplossingen bekend?
Ligt het aan Telfort? Heb op internet tot nu toe alleen maar mensen gevonden die Telfort klant zijn en een Nexus 5 hebben en geen internet meer hebben sinds het update.
icon

Beste antwoord door Laila 11 juni 2014, 11:06

@all,

Mijn excuses voor het uitblijven van een reactie. Balen dat het toestel sinds de laatste update 'roaming' aangeeft. Even voor de goede orde, roamen binnen Nederland brengt geen extra kosten met zich mee zolang je verbonden bent met het KPN-netwerk. Werkt mobiel internet niet, zet roaming dan aan. Staat roaming aan en werkt mobiel internet nog steeds niet, dan ontvang ik graag een privébericht. Vermeld in het privébericht jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer, exacte softwareversie en e-mailadres. Geef ook aan welke melding je krijgt als je gebruik probeert te maken van mobiel internet, terwijl roaming aanstaat.

Werkt mobiel internet met roaming aan, laat roaming dan aanstaan. Vergeet niet om het weer uit te zetten als je naar het buitenland gaat. Wij gaan uitzoeken of de oude situatie hersteld kan worden.

Laïla
Bekijk reactie

78 reacties

Badge +1
voor de goede orde:
Telfort kan dit niet oplossen. De nexus toestellen bevatte zgn 'vanilla' software. Dit is software zonder aanpassingen van de fabrikant of netwerkleverancier.

Omdat Telfort geen eigen eigen netwerk heeft, maar gebruik maakt van het netwerk van KPN ziet het toestel dat automatisch als roaming. Blijkbaar heeft Google een regel die aan het toestel moet aangeven dat bij Telfort roaming op KPN niet van toepassing is in deze nieuwe software vergeten toe te voegen...
Reputatie 1
Ah oke, als Telfort niet compatible kan zijn met de nieuwe Android-software is 't inderdaad lastig. Met roaming aan is de verbinding *zo* traag dat ik niet eens www.whatsmyip.com geopend krijg en ik vraag me ook af of ik eoa hoge nota krijg voor "roaming".
Ik ga even rondshoppen voor een andere provider, dank voor je snelle antwoord pruygje
Reputatie 1
Over het wel of niet afkunnen van je abo is denk ik een grijs gebied. Immers, je hebt wel mobiel internet (via roaming), maar ontzettend traag (je haalt zeker niet de snelheden die je met telfort afsprak in je abo). De mobiele internetdienst wordt dus wel geleverd, maar niet op de afgesproken snelheden. Daarnaast, als je in een grensregio zoals ik woon (Enschede), moet je ook nog eens uitkijken dat je doordat Telfort je nu adviseert om te roamen, je niet ineens per ongeluk ook data gebruikt op een Duitse mast. Als dat zo is, wie betaalt dat dan..
Reputatie 1
Zo te zien is het echt een GOOGLE probleem.
Kijk maar ff naar deze link het treft wereldwijd iedereen met deze update.

https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=71339

hopen dat GOOGLE snel met een nieuwe update komt, zolang blijf ik nog op 4.4.2 draaien op mijn NEXUS 5
Reputatie 1
Hier ook een N5 met het zelfde probleem.
Na de 4.4.3 update een R en traag mobielinternet...
Reputatie 1
Super irritant, hier precies hetzelfde. 😞
Reputatie 1
Nog altijd geen oplossing. Als iedereen hier net als ik even wil bellen naar Telfort. Dan kaarten we het samen probleem aan.
Want dit is echt problematisch. Voorheen altijd 3G en nu opeens Roaming? Dat kan niet zomaar.

Ik wacht nog altijd...

Google gaat echt niet voor een handvol Nederlanders met een nexus 5 bij telfort een nieuwe update uitrollen (4.4.4?)
En tja Telfort kan onze toestellen niet updaten. En sommige van ons hebben een sim only...
Reputatie 1
Simonly ook hier ja. Zojuist Vodafone besteld. M'n abo liep toch over 4 dagen af, dus denk dat ik mn laatste maand in ga!
Reputatie 1
Ik heb nog even met Telfort gebeld. Zij gaan er aan werken en ga het allemaal rondsturen. Ze hebben ook even mijn internet gereset. Daarna moest ik mijn toestel uitzetten en 5 minuten wachten. Helaas heeft dat niet geholpen en heb ik nog steeds een R...
Reputatie 1
Zelfde probleem. Ik had ook al gebeld met Telfort, ze hebben een of andere reset gedaan ik heb Nexus opnieuw opgestart.. geen resultaat.. hopelijk komt er snel een antwoord van Telfort, dit is rete irritant. Helaas net mijn abo verlengd, dus overstappen ook geen optie.
Reputatie 1
Zelfde probleem. Ik had ook al gebeld met Telfort, ze hebben een of andere reset gedaan ik heb Nexus opnieuw opgestart.. geen resultaat.. hopelijk komt er snel een antwoord van Telfort, dit is rete irritant. Helaas net mijn abo verlengd, dus overstappen ook geen optie.

Helaas:( Maarja ze zeiden dat ze het gingen rondsturen... Ik weet niet of dat helpt maar uiteindelijk kan Telfort echt niks doen. En moet Google een nieuwe update uitrollen die deze ''bug'' fixed. Het probleem is: hoe krijgt Google hier lucht van? EN ze gaan echt niet voor een handvol nederlandse telfort gebruikers een nieuwe update uitrollen. Zei zullen waarschijnlijk zeggen (als ze er al lucht van krijgen) dat we maar lekker roaming aanlaten staan, genieten van ons super trage netwerk en lekker (5 maanden) wachten op 4.4.4! (of 4,5?)
Reputatie 1
Ook hier 2x Nexus 5. Geen mobiel inet na 4.4.3 update. Als Telfort dit niet op gaat lossen kan je dan van je abbo af?
Reputatie 1
Ook hier 2x Nexus 5. Geen mobiel inet na 4.4.3 update. Als Telfort dit niet op gaat lossen kan je dan van je abbo af?

Dat zou mooi zijn MAAR ik heb even gekeken bij KPN (want da ga ik ook echt het beste netwerk in Nederland. En dat is KPN omdat zij alle torens in hun bezit hebben) Maar het is ongelovelijk duur. ik heb nu 1gb 300minuten en gratis sms voor 19 euro permaand. Dat is 3G simonly. Nu bieden ze alleen nog maar 4G aan en dan betaal je voor hetzelfde 40 euro...
Reputatie 1
Ook hier 2x Nexus 5. Geen mobiel inet na 4.4.3 update. Als Telfort dit niet op gaat lossen kan je dan van je abbo af?

Dat zou mooi zijn MAAR ik heb even gekeken bij KPN (want da ga ik ook echt het beste netwerk in Nederland. En dat is KPN omdat zij alle torens in hun bezit hebben) Maar het is ongelovelijk duur. ik heb nu 1gb 300minuten en gratis sms voor 19 euro permaand. Dat is 3G simonly. Nu bieden ze alleen nog maar 4G aan en dan betaal je voor hetzelfde 40 euro...


Maar kan je kosteloos van je abbo af? Telfort kan niet leveren ( ik geloof niet dat ze dit op gaan lossen) .
Reputatie 1
Dat zou ik niet weten:( Ik heb volgens mij ook nog maanden te gaan voordat ik weer van mijn abbo af kan.
Reputatie 1
@Telfort Lezen jullie mee? Een status update zou mooi zijn.
Reageert Telfort ook op het forum?
Reputatie 1
Ik heb me speciaal geregisteerd voor probleem. Het is echt heel erg vervelend!!

Is er een manier om de android update terug te draaien?
@Biancavputten Ik heb ervaring met Samsungs en met de Nexus5. De Nexus5 steekt qua prijs/kwaliteitsverhouding met kop en schouders vér boven Samsung uit. En qua "wat een gedoe allemaal" maakt het niet uit of je voor de SamsungS4 mni gaat of voor de Nexus5. Dat 'gedoe' met 'Roaming' nu bij Telfort heb je op beide apparaten identiek. Dus.:P
Reputatie 1
Oke ik heb een nieuwe simkaart. De medewerker vertelde me dat er voor mij ook al iemand was geweest met een nexus 5 met een 4G abonnement. long story short. Voor 5 euro meer kon ik mijn 3G bundel omzetten in een 4G bundel. Mocht dit het probleem niet oplossen dan kreeg ik die 5 euro weer terug en zou ik weer een 3G bundel krijgen.

Maar het werkte niet. Nu heb ik een nieuwe simkaart met 4G maar nog steeds heb geen mobiele data. Alleen met roaming. En die R gaat niet weg...
oh haha okay bedankt. Ik hoor dat het geluid niet goed is op de Nexus hoe ervaar jij dit? En ook dat het scherm zeer snel krast..
Nogmaals bedankt, ik moet morgen echt de knoop doorhakken dus ik moet snel een keuze gaan maken 🙂
Dus de enige oplossing nu is roaming aanzetten (geen extra kosten binnen nederland), gezien je toch op het KPN netwerk komt op deze manier. Probleem ligt bij LG/Google gezien er ergens een fout wordt gemaakt in het registeren op een netwerk bij virtuele providers.
Geluid van de Nexus5 is prima. Er zit nog geen krasje op het scherm na een klein jaartje gebruik. Ik adviseer wel om er een (half-doorschijnende) hoes van het merk Puro voor de achterkant bij te kopen (gekocht bij de mediamarkt in Utrecht voor €15). Dan voelt de Nexus5 een stuk robuuster en stootvaster aan.
Voordeel van de nexus5 is verder dattie helemaal 'schoon' opgeleverd is zonder allerlei voorgeïnstalleerde verplichte apps van Samsung die geheugen vreten. Bij de nexus5 zul je dan ook niet gauw geheugenproblemen krijgen.
Dus kopuh kopuh kopuh die nexus5 morgen.🆒:S
@THL22 ja dat was natuurlijk voorzienbaar. Weggegooid geld. Dom dom.
@kizke dit probleem speelt al jaren bij Telfort. Check dit forum maar eens. Het is geen fout van LG/Google.
Telfort had dit kunnen voorzien. Wellicht was Telfort niet bereid om Google te betalen om deze situatie te voorkomen. Er zijn bovendien nog geen berichten dat dit probleem ook speelt bij andere NLse virtuele providers (MVNO's) zoals HI.
Gezien ook dat het van de zijde van Telfort oorverdovend stil blijft, vermoed ik dus dat het probleem bij Telfort zelf ligt.
Zou het met het APN-protocol of een van de andere APN instellingen te maken kunnen hebben, dit zou namelijk op IPv4 moeten staan en kun je instellen via instellingen > meer > mobiele netwerken > namen toegangspunt > selecteer telfort internet > APN-protocol opgeven. Voor roaming is dit ook een aparte instelling (roaming protocol voor APN), en daar zou ook IPv4 moeten staan.

Ga op je telefoon naar instellingen> meer > mobiele netwerken en zet roaming aan. Herstart je toestel en kijk of het nu wel werkt.
Gaat hier nog op gereageerd worden door een Telfort medewerker? Het begint nu irritant te worden..

Reageer