beantwoord

Android 4.4.3-update Nexus 5 - geen Internet

  • 6 juni 2014
  • 78 reacties
  • 11773 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb op donderdagavond 5 juni de update geïnstalleerd. Alles is vlekkeloos verlopen. Geen meldingen, haperingen of wat dan ook van dien aard.
Vanochtend onderweg naar het werk, viel mij op dat mijn mobiele internet het niet doet. Hij staat continu in de R(oaming) stand. Wifi thuis doet het wel.

Wie heeft dit probleem ook?
Zijn er al oplossingen bekend?
Ligt het aan Telfort? Heb op internet tot nu toe alleen maar mensen gevonden die Telfort klant zijn en een Nexus 5 hebben en geen internet meer hebben sinds het update.
icon

Beste antwoord door Laila 11 juni 2014, 11:06

@all,

Mijn excuses voor het uitblijven van een reactie. Balen dat het toestel sinds de laatste update 'roaming' aangeeft. Even voor de goede orde, roamen binnen Nederland brengt geen extra kosten met zich mee zolang je verbonden bent met het KPN-netwerk. Werkt mobiel internet niet, zet roaming dan aan. Staat roaming aan en werkt mobiel internet nog steeds niet, dan ontvang ik graag een privébericht. Vermeld in het privébericht jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer, exacte softwareversie en e-mailadres. Geef ook aan welke melding je krijgt als je gebruik probeert te maken van mobiel internet, terwijl roaming aanstaat.

Werkt mobiel internet met roaming aan, laat roaming dan aanstaan. Vergeet niet om het weer uit te zetten als je naar het buitenland gaat. Wij gaan uitzoeken of de oude situatie hersteld kan worden.

Laïla
Bekijk reactie

78 reacties

Ik heb precies hetzelfde probleem. Zat eerst bij BEN, daar werkte het ook niet. Ik heb toen niks over het probleem kunnen vinden. In de hoop dat het opgelost zou zijn ben ik overgestapt naar telfort, maar helaas is het nog steeds. Bij ben had ik echter niet eens een R, die ik nu wel heb. Ook roaming aan zetten helpt helemaal niks. Mijn telefoon zegt wel dat er een mobiel netwerk is maar als ik een website probeer te open zegt hij: pagina is niet beschikbaar. Whatsapp en twitter berichten ontvangen gaat ook niet. Zo te zien zijn we al 9 maanden verder en nog steeds geen oplossing. Weet iemand misschien een goede downgrate naar een oude Android versie toen het nog wel werkte? En telfort mag er trouwens ook wel eens iets aan gaan doen.
Groeten Geert Smits
Ik heb hetzelfde probleem met een Sony Xperia Z3 Compact, met Android 4.4.4
Ik ervaar dezelfde problemen op mijn Nexus 6 (lollipop 5.0.1). Alleen roaming, geen 3g. Telfort, ik zie dat dit probleem al een tijdje speelt, tijd voor actie.
Ik ervaar dezelfde problemen op mijn Nexus 6 (lollipop 5.0.1). Alleen roaming, geen 3g. Telfort, ik zie dat dit probleem al een tijdje speelt, tijd voor actie.
Reputatie 1
Ik heb van de week gebeld met Telfort klantenservice.
Het probleem was niet bekend??????????
Nee natuurlijk kunnen wij daar niks aan doen kreeg ik te horen.
Het was een probleem van google en moet worden opgelost met een update van google.
jaja natuurlijk maar wij hebben hier nu niks aan.

Ik heb mijn Nexus5 maar gedowngrade naar 4.4.2 hier waren al deze problemen er nog niet.
Werkt nu weer goed en heb zonder roaming aan te zetten weer normaal internet op mijn mobiel.
Helaas heb je dan wel weer een hele schone telefoon alles gaat er namelijk af.
Reputatie 1
En ook in 5.0.1 is het probleem nog aanwezig.
Vodafone krijgt het wel voor elkaar om wijzigingen door gevoerd te krijgen bij Google, SMS probleem vandaar nu 5.0.1, waarom lukt het Telfort niet iets voor elkaar te krijgen wat voorheen gewoon wel werkte in Android?
Hier hetzelfde probleem in Lollipop (5.0). Ik heb sinds kort de Nexus 5 aangeschaft en een abonnement afgesloten bij Telfort. Ik overweeg nu om direct over te stappen mits er niet snel een oplossing wordt gevonden voor dit probleem.
Reputatie 1
Helaas in Lollipop (5.0) ook nog geen oplossing voor dit probleem...
Begonnen met 4.4.3 versie 4.4.4 gaf geen oplossing, OK, die was erg kort na 4.4.3. Maar nu? Zelfs in Lollipop (5.0) is het probleem aanwezig.
Het is genoeg geweest. Ik heb net een abbo bij Vodafone genomen. Blijkbaar wil of kan Telfort ons Nexus 5 gebruikers niet helpen. Jammer. Had verder geen klachten over Telfort.
Ik heb dit probleem ook.

Willen mensen die schriftelijk met telfort (per mail is ook mogelijk) hebben gecorrespondeerd contact met mij opnemen op sander.balkema@gmail.com? bvd!

Deze week komt er een nieuwe update voor de telefoon. Misschien dan gefixt. In de tussentijd heb ik geen snelheid van 3 óf 4g waar ik wel voor betaal.
zelfde probleem. nexus staat als ondersteunend toestel op de telfort website. ik ga er dus vanuit dat telfort dit gaat regelen.
Is er inmiddels vanuit Telfort een oplossing voor dit probleem? Kan er eventueel een nieuwe simkaart geleverd worden waarbij het probleem zich niet voordoet?
Badge +4
Argh, heb ook net een Nexus 5 gehaald, blijkt dit probleem erop te spelen.

Dus ik moet rooten om het op te lossen, of terug naar 4.4.2. Allebei niet echt zin in. Ik blijk oude phone wel gebruiken en wacht wel op een update. En als die niet snel genoeg komt, verkoop ik hem wel.
Badge +1
Ik heb inmiddels via XDA (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2453306) een manier gevonden om van de eeuwige R af te komen. Je moet wel bereid zijn om je telefoon te rooten.
Badge +1
Zoals eerder gezegd hierboven is het roaming issue een kwestie van het definiëren van de thuisnetwerken voor virtuele providers. Dit moet blijkbaar worden gedaan in de firmware. Providers die toestellen met een eigen firmware aanpassing verkopen zullen dit waarschijnlijk zelf toevoegen. Als je zoals ik een generiek toestel los hebt gekocht, dan is er weinig hoop dat dit in de firmware zal zitten. Geen idee of Telfort dit kan regelen bij Android, maar het zou mooi zijn als de firmware versies bestemd voor NL ook de Telfort MVNO definities zouden bevatten.

Het is niet beperkt tot een Nexus of Samsung. Mijn Sony Xperia toont het zelfde gedrag.

Het zou ook mooi zijn als Google het in Android mogelijk maakte zelf aan te geven dat een netwerk gezien moet worden als thuisnetwerk. Maar ik vermoed dat providers dat niet willen.
Gister mijn Nexus 5 gekregen, en hier ook problemen. Soms doet 3G (roaming staat aan) het supergoed, dan weer helemaal niet, en dan weer heel traag. Is er al een oplossing?
@all,

Wij hebben de fabrikant gevraagd om dit op te lossen. Je kunt via Instellingen > Over de telefoon > Status > Type mobiel netwerk zien met welk type netwerk je verbonden bent. Woon je in een grensstreek, zet dan de netwerkselectie op handmatig. Roaming zou geen invloed moeten hebben op de snelheid van mobiel internet.


Weet er iemand hier waar ik mijn netwerkselectie op handmatig kan zetten op mijn Nexus 5? Ik kan het namelijk echt niet vinden.
Ik woon letterlijk op de grens van België dus mijn netwerk gaat regelmatig op dat van Base. Daarom durf ik roaming niet zomaar aan te laten staan.
4.4.4 lost het probleem inderdaad niet op, het is enkel een fix voor de heartbleed (SSL) bug.
Reputatie 1
Ook ik was benieuwd of 4.4.4 dit zou oplossen maar wat ik in de reports lees van mensen die 4.4.4 al hebben is dat helaas niet 't geval.
Badge +1
Laila mailen zonder dat zij dat aan jouw gevraagd heeft is koet echt nuttig, zij reageren alleen als zij jouw gevraagd hebben om je gegevens aan hun kenbaar te maken.

Heeft iemand de 4.4.4 update al geprobeerd die sinds een paar dagen beschikbaar is? Wellicht dat het probleem daarmee verholpen is.
Yup, ik heb hetzelfde. Duurde even voor ik dit forum vond, maar ook ik heb geen oplossing nog. Laila gemailed, eens kijken of dat helpt.
Zou het met het APN-protocol of een van de andere APN instellingen te maken kunnen hebben, dit zou namelijk op IPv4 moeten staan en kun je instellen via instellingen > meer > mobiele netwerken > namen toegangspunt > selecteer telfort internet > APN-protocol opgeven. Voor roaming is dit ook een aparte instelling (roaming protocol voor APN), en daar zou ook IPv4 moeten staan.

Ga op je telefoon naar instellingen> meer > mobiele netwerken en zet roaming aan. Herstart je toestel en kijk of het nu wel werkt.
Zo te zien is het echt een GOOGLE probleem.
Kijk maar ff naar deze link het treft wereldwijd iedereen met deze update.

https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=71339

hopen dat GOOGLE snel met een nieuwe update komt, zolang blijf ik nog op 4.4.2 draaien op mijn NEXUS 5


Dat is op zich goed nieuws. Ik denk dat het raadzaam is dat zoveel mogelijk mensen deze Google case "starren", dwz op het sterretje klikken linksboven naast het issue nummer. Dit is voor Google een indicatie hoeveel mensen dit in de gaten houden.
Reputatie 1
Zo te zien is het echt een GOOGLE probleem.
Kijk maar ff naar deze link het treft wereldwijd iedereen met deze update.

https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=71339

hopen dat GOOGLE snel met een nieuwe update komt, zolang blijf ik nog op 4.4.2 draaien op mijn NEXUS 5
Geluid van de Nexus5 is prima. Er zit nog geen krasje op het scherm na een klein jaartje gebruik. Ik adviseer wel om er een (half-doorschijnende) hoes van het merk Puro voor de achterkant bij te kopen (gekocht bij de mediamarkt in Utrecht voor €15). Dan voelt de Nexus5 een stuk robuuster en stootvaster aan.
Voordeel van de nexus5 is verder dattie helemaal 'schoon' opgeleverd is zonder allerlei voorgeïnstalleerde verplichte apps van Samsung die geheugen vreten. Bij de nexus5 zul je dan ook niet gauw geheugenproblemen krijgen.
Dus kopuh kopuh kopuh die nexus5 morgen.🆒:S

Reageer