beantwoord

Android 4.4.3-update Nexus 5 - geen Internet

• 6 juni 2014
  • 78 reacties
  • 11774 keer bekeken

Toon het eerste bericht

78 reacties

Zelfde probleem hier;
Zelfs niet meer telefonisch bereikbaar.
Telfort: Wat nu? Lost een nieuwe SIM de problemen op?
Reputatie 1
Zelfde probleem hier;
Zelfs niet meer telefonisch bereikbaar.
Telfort: Wat nu? Lost een nieuwe SIM de problemen op?

Ik heb die problemen ook. Slecht bereikbaar Ik ga straks een nieuwe SIM halen. Het resultaat plaats ik hier.
Reputatie 1
Oke ik heb een nieuwe simkaart. De medewerker vertelde me dat er voor mij ook al iemand was geweest met een nexus 5 met een 4G abonnement. long story short. Voor 5 euro meer kon ik mijn 3G bundel omzetten in een 4G bundel. Mocht dit het probleem niet oplossen dan kreeg ik die 5 euro weer terug en zou ik weer een 3G bundel krijgen.

Maar het werkte niet. Nu heb ik een nieuwe simkaart met 4G maar nog steeds heb geen mobiele data. Alleen met roaming. En die R gaat niet weg...
Dus de enige oplossing nu is roaming aanzetten (geen extra kosten binnen nederland), gezien je toch op het KPN netwerk komt op deze manier. Probleem ligt bij LG/Google gezien er ergens een fout wordt gemaakt in het registeren op een netwerk bij virtuele providers.
@THL22 ja dat was natuurlijk voorzienbaar. Weggegooid geld. Dom dom.
@kizke dit probleem speelt al jaren bij Telfort. Check dit forum maar eens. Het is geen fout van LG/Google.
Telfort had dit kunnen voorzien. Wellicht was Telfort niet bereid om Google te betalen om deze situatie te voorkomen. Er zijn bovendien nog geen berichten dat dit probleem ook speelt bij andere NLse virtuele providers (MVNO's) zoals HI.
Gezien ook dat het van de zijde van Telfort oorverdovend stil blijft, vermoed ik dus dat het probleem bij Telfort zelf ligt.
Gaat hier nog op gereageerd worden door een Telfort medewerker? Het begint nu irritant te worden..
Reputatie 1
@THL22 ja dat was natuurlijk voorzienbaar. Weggegooid geld. Dom dom.
@kizke dit probleem speelt al jaren bij Telfort. Check dit forum maar eens. Het is geen fout van LG/Google.
Telfort had dit kunnen voorzien. Wellicht was Telfort niet bereid om Google te betalen om deze situatie te voorkomen. Er zijn bovendien nog geen berichten dat dit probleem ook speelt bij andere NLse virtuele providers (MVNO's) zoals HI.
Gezien ook dat het van de zijde van Telfort oorverdovend stil blijft, vermoed ik dus dat het probleem bij Telfort zelf ligt.

Ik laat dat ook ongedaan maken dus geen extra kosten hoor:)

Maar wat we moeten doen is even kijken of de simkaart van een vriend of family die bij een andere maatschappij zit ook werk. of dat die ook de R aangeeft!
Reputatie 1
Ik heb de factory image voor 4.4.2 maar weer terug gezet, even mee bezig geweest maar nu weer wel mobiel internet!
Zelfde probleem bij mij. Telfort laat vooralsnog niks van zich horen..

😞
Dit is al vaker een probleem geweest in android (2.zoveel) en ligt dus niet geheel aan Telfort.
Badge
@all,

Mijn excuses voor het uitblijven van een reactie. Balen dat het toestel sinds de laatste update 'roaming' aangeeft. Even voor de goede orde, roamen binnen Nederland brengt geen extra kosten met zich mee zolang je verbonden bent met het KPN-netwerk. Werkt mobiel internet niet, zet roaming dan aan. Staat roaming aan en werkt mobiel internet nog steeds niet, dan ontvang ik graag een privébericht. Vermeld in het privébericht jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer, exacte softwareversie en e-mailadres. Geef ook aan welke melding je krijgt als je gebruik probeert te maken van mobiel internet, terwijl roaming aanstaat.

Werkt mobiel internet met roaming aan, laat roaming dan aanstaan. Vergeet niet om het weer uit te zetten als je naar het buitenland gaat. Wij gaan uitzoeken of de oude situatie hersteld kan worden.

Laïla
Reputatie 1
Ik heb de factory image voor 4.4.2 maar weer terug gezet, even mee bezig geweest maar nu weer wel mobiel internet!

Hoe krijg ik ook die vorige versie terug?

Hoe krijg ik ook die vorige versie terug?
Zou ik niet proberen als ik jou was, het kan wel is alleen vrij lastig.. gewoon even googlen
Reputatie 1
@all,

Mijn excuses voor het uitblijven van een reactie. Balen dat het toestel sinds de laatste update 'roaming' aangeeft. Even voor de goede orde, roamen binnen Nederland brengt geen extra kosten met zich mee zolang je verbonden bent met het KPN-netwerk. Werkt mobiel internet niet, zet roaming dan aan. Staat roaming aan en werkt mobiel internet nog steeds niet, dan ontvang ik graag een privébericht. Vermeld in het privébericht jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer, exacte softwareversie en e-mailadres. Geef ook aan welke melding je krijgt als je gebruik probeert te maken van mobiel internet, terwijl roaming aanstaat.

Werkt mobiel internet met roaming aan, laat roaming dan aanstaan. Vergeet niet om het weer uit te zetten als je naar het buitenland gaat. Wij gaan uitzoeken of de oude situatie hersteld kan worden.

Laïla

En wat doen we nou als het internet gewoon ontzettend traag is??? Dit is het geval bij iedereen hier!
Reputatie 1
Ook ik heb mn bedenkingen bij de snelheid (en betrouwbaarheid). Heb de laatste dagen op roaming gezeten en dat werkt meestal wel, maar voor mijn gevoel een stuk trager. Even een paar honderd MB aan speedtest er doorheen jassen vind ik zonde van mn bundel dus ik kan dat niet met getallen hardmaken. Puur theoretisch, is roaming altijd even snel als de 4G optie? Ik denk 't niet namelijk.

Daarnaast moet ik regelmatig data uit- en weer aanzetten voordat 't weer werkt, deze problemen had ik niet toen ik niet hoefde de roamen.
Hier ook problemen na update naar Android 4.4.3
Na de update werkte telefoon in eerste instantie nog wel, maar volgende ochtend was bereik en internet weg (alleen Wifi mogelijk). Uiteindelijk simkaart eruit gehaald en opnieuw opgestart waarna wel weer telefoon bereik, daarna roaming aangezet en ook internet (maar nu met R en niet meer 3g of H). Internet valt niet weg, maar snelheid is wel wat minder geworden (valt nog mee te werken).

Hier moet snel een oplossing voor komen.
Reputatie 1
Badge
Ook hier dezelfde problemen.
Hier ook het probleem op de Nexus 5 na de update.
Neem aan dat ik direct over kan stappen naar andere provider zonder opzegtermijn en contact per direct opzegbaar is.
Morgen even bellen.
Reputatie 1
Johan, Ik denk dat alleen kan als

a) Telfort hierin nalatig blijft, en
b) de snelheid die je via roaming krijgt lager is dan je normaal hebt, en
c) ze jou adviseren te roamen en je in een grensstreek woont (zoals ik) en je dan af en toe naar een Duitse mast hopt en je daar een dikke rekening voor krijgt.

Als inderdaad blijkt dat Telfort hier niets aan kan doen maar dit wel blijkt te proberen (Contact met Google zoeken bijv, ik noem maar iets), of blijkt dat je geen 4G haalt maar hier wel voor betaalt (heeft iemand al een mobiele speedtest gedaan? zonde van de bundel, I know..) dan leveren ze je niet de volledige dienstverlening.
Badge +2
Ik lees vooral dat Telfort wil uit zoeken hoe dit probleem, ontstaan door de update van Google, voor klanten kan worden opgelost. Daar kan ik niet uit concluderen dat er enige grond zou zijn om 'zomaar' kosteloos te mogen opzeggen.
Hier het zelfde probleem.. Hopen dat er snel een oplossing komt, baal hier net als iedereen heel erg van.
Is er niet een manier om de update terug te draaien tot Telfort een oplossing heeft gevonden?
@all,

Laïla

Ik heb alleen niet het idee dat ik dan op 3G zit. Het internet is namelijk retetraag..
Badge
@all,

Wij hebben de fabrikant gevraagd om dit op te lossen. Je kunt via Instellingen > Over de telefoon > Status > Type mobiel netwerk zien met welk type netwerk je verbonden bent. Woon je in een grensstreek, zet dan de netwerkselectie op handmatig. Roaming zou geen invloed moeten hebben op de snelheid van mobiel internet. Ervaar je trager internet dan voorheen, stuur mij dan een een privébericht met de volgende gegevens:
  • Naw-gegevens
  • 06-nummer van Telfort
  • Exacte locatie
  • Behaalde snelheid
  • E-mailadres
Laïla
@laila - telfort "Wij hebben de fabrikant gevraagd om dit op te lossen".
Oké!. De fabrikant van de android-4.4.3-update is GOOGLE.
Als jullie google gevraagd hebben om dit op te lossen, dan duurt het nog zeker 5-6 maanden voordat de volgende update van android komt.
Tot die tijd zitten we dus met dit probleem gebakken.
En bedankt hè, Telfort. :S:cool::?:$
Reputatie 1
Badge
@all,

Wij hebben de fabrikant gevraagd om dit op te lossen. Je kunt via Instellingen > Over de telefoon > Status > Type mobiel netwerk zien met welk type netwerk je verbonden bent. Woon je in een grensstreek, zet dan de netwerkselectie op handmatig. Roaming zou geen invloed moeten hebben op de snelheid van mobiel internet. Ervaar je trager internet dan voorheen, stuur mij dan een een privébericht met de volgende gegevens:
  • Naw-gegevens
  • 06-nummer van Telfort
  • Exacte locatie
  • Behaalde
  • E-mailadres
Laïla

Reageer