beantwoord

Android 4.4.3-update Nexus 5 - geen Internet

Reputatie 1
Ik heb op donderdagavond 5 juni de update geïnstalleerd. Alles is vlekkeloos verlopen. Geen meldingen, haperingen of wat dan ook van dien aard.
Vanochtend onderweg naar het werk, viel mij op dat mijn mobiele internet het niet doet. Hij staat continu in de R(oaming) stand. Wifi thuis doet het wel.

Wie heeft dit probleem ook?
Zijn er al oplossingen bekend?
Ligt het aan Telfort? Heb op internet tot nu toe alleen maar mensen gevonden die Telfort klant zijn en een Nexus 5 hebben en geen internet meer hebben sinds het update.
icon

Beste antwoord door Laila 11 juni 2014, 11:06

@all,

Mijn excuses voor het uitblijven van een reactie. Balen dat het toestel sinds de laatste update 'roaming' aangeeft. Even voor de goede orde, roamen binnen Nederland brengt geen extra kosten met zich mee zolang je verbonden bent met het KPN-netwerk. Werkt mobiel internet niet, zet roaming dan aan. Staat roaming aan en werkt mobiel internet nog steeds niet, dan ontvang ik graag een privébericht. Vermeld in het privébericht jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer, exacte softwareversie en e-mailadres. Geef ook aan welke melding je krijgt als je gebruik probeert te maken van mobiel internet, terwijl roaming aanstaat.

Werkt mobiel internet met roaming aan, laat roaming dan aanstaan. Vergeet niet om het weer uit te zetten als je naar het buitenland gaat. Wij gaan uitzoeken of de oude situatie hersteld kan worden.

Laïla

Bekijk reactie

78 reacties

Reputatie 1
Ik heb exact het zelfde! Als ik goed zoek op het internet merk ik dat andere telfort klanten met een nexus 5 hetzelfde probleem hebben. Ook ik heb sinds de update problemen met R van roaming. Voorheen altijd 3g, H en soms bij slecht internet een E maar nooit een R!! Nu zelfs geen internet meer. Als ik roaming aanzet heb ik traag internet. MAAR het is WEL internet. Maar voorheen had ik ook nooit roaming aanstaan. Telfort helpt ook voor geen meter. Vanochtend gebeld maar de dame aan de lijn wist niet eens wat een ''google nexus 5'' was...

Hopelijk snel een fix.

andere fora met het probleem:

http://androidworld.nl/nieuws/android-443-nexus-5/
http://forum.xda-developers.com/google-nexus-5/help/roaming-icon-4-4-3-t2772258
Reputatie 1
Klopt, als ik roaming aan heb staan heb ik ook wel internet - MAAR....betaal je dan niet EXTRA omdat het op Roaming staat?
Ik vind ook alleen maar Telfort klanten die hetzelfde probleem hebben.
Handig dat ze bij Telfort ook niet helpen...
Reputatie 1
Juul01 schreef:

Klopt, als ik roaming aan heb staan heb ik ook wel internet - MAAR....betaal je dan niet EXTRA omdat het op Roaming staat?
Ik vind ook alleen maar Telfort klanten die hetzelfde probleem hebben.
Handig dat ze bij Telfort ook niet helpen...

Klopt! Volgens mij moet je inderdaad betalen voor roaming. Of dat is alleen in het buitenland. Maar voor die update had ik ook geen roaming aan en wel gewoon 3G!
Reputatie 5
Badge +2
Bij Nexus toestellen werkt het internet het beste wanneer roaming aan staat. Doordat Nexus toestellen als eerste updates krijgen hoppen providers daarbij soms achter de feiten aan. Roaming kan je in NL overigens gewoon aan zetten, dat kost niks extra. In de grensstreek moet je wel opletten dat het netwerk (handmatig) op KPN blijft staan. In het buitenland moet je uiteraard naar wens roaming (en data) uit zetten.
Reputatie 1
Hier ook een N5 met het zelfde probleem.
Na de 4.4.3 update een R en traag mobielinternet...
Reputatie 1
Super irritant, hier precies hetzelfde. 😞
Hier ook een Nexus 5 met het zelfde probleem. Na de 4.4.3 update van eergisteren een R en helemaal geen mobiel internet meer. Soms wel, maar dan een supertraag mobiel internet via het aanzetten van Roaming.
Bij de winkel van Telfort wisten ze gisteren nog van niks.
Graag met spoed een reactie van Telfort of en hoe snel dit opgelost gaat worden.
DANK U.
Reputatie 2
Badge +1
voor de goede orde:
Telfort kan dit niet oplossen. De nexus toestellen bevatte zgn 'vanilla' software. Dit is software zonder aanpassingen van de fabrikant of netwerkleverancier.

Omdat Telfort geen eigen eigen netwerk heeft, maar gebruik maakt van het netwerk van KPN ziet het toestel dat automatisch als roaming. Blijkbaar heeft Google een regel die aan het toestel moet aangeven dat bij Telfort roaming op KPN niet van toepassing is in deze nieuwe software vergeten toe te voegen...

Reputatie 1
Ah oke, als Telfort niet compatible kan zijn met de nieuwe Android-software is 't inderdaad lastig. Met roaming aan is de verbinding *zo* traag dat ik niet eens www.whatsmyip.com geopend krijg en ik vraag me ook af of ik eoa hoge nota krijg voor "roaming".
Ik ga even rondshoppen voor een andere provider, dank voor je snelle antwoord pruygje
Reputatie 1
Nog altijd geen oplossing. Als iedereen hier net als ik even wil bellen naar Telfort. Dan kaarten we het samen probleem aan.
Want dit is echt problematisch. Voorheen altijd 3G en nu opeens Roaming? Dat kan niet zomaar.

Ik wacht nog altijd...

Google gaat echt niet voor een handvol Nederlanders met een nexus 5 bij telfort een nieuwe update uitrollen (4.4.4?)
En tja Telfort kan onze toestellen niet updaten. En sommige van ons hebben een sim only...
Reputatie 1
Simonly ook hier ja. Zojuist Vodafone besteld. M'n abo liep toch over 4 dagen af, dus denk dat ik mn laatste maand in ga!
Reputatie 1
Ik heb nog even met Telfort gebeld. Zij gaan er aan werken en ga het allemaal rondsturen. Ze hebben ook even mijn internet gereset. Daarna moest ik mijn toestel uitzetten en 5 minuten wachten. Helaas heeft dat niet geholpen en heb ik nog steeds een R...
Reputatie 1
Zelfde probleem. Ik had ook al gebeld met Telfort, ze hebben een of andere reset gedaan ik heb Nexus opnieuw opgestart.. geen resultaat.. hopelijk komt er snel een antwoord van Telfort, dit is rete irritant. Helaas net mijn abo verlengd, dus overstappen ook geen optie.
Reputatie 1
mennob schreef:

Zelfde probleem. Ik had ook al gebeld met Telfort, ze hebben een of andere reset gedaan ik heb Nexus opnieuw opgestart.. geen resultaat.. hopelijk komt er snel een antwoord van Telfort, dit is rete irritant. Helaas net mijn abo verlengd, dus overstappen ook geen optie.

Helaas:( Maarja ze zeiden dat ze het gingen rondsturen... Ik weet niet of dat helpt maar uiteindelijk kan Telfort echt niks doen. En moet Google een nieuwe update uitrollen die deze ''bug'' fixed. Het probleem is: hoe krijgt Google hier lucht van? EN ze gaan echt niet voor een handvol nederlandse telfort gebruikers een nieuwe update uitrollen. Zei zullen waarschijnlijk zeggen (als ze er al lucht van krijgen) dat we maar lekker roaming aanlaten staan, genieten van ons super trage netwerk en lekker (5 maanden) wachten op 4.4.4! (of 4,5?)
Reputatie 1
Ook hier 2x Nexus 5. Geen mobiel inet na 4.4.3 update. Als Telfort dit niet op gaat lossen kan je dan van je abbo af?
Reputatie 1
mark1363 schreef:

Ook hier 2x Nexus 5. Geen mobiel inet na 4.4.3 update. Als Telfort dit niet op gaat lossen kan je dan van je abbo af?

Dat zou mooi zijn MAAR ik heb even gekeken bij KPN (want da ga ik ook echt het beste netwerk in Nederland. En dat is KPN omdat zij alle torens in hun bezit hebben) Maar het is ongelovelijk duur. ik heb nu 1gb 300minuten en gratis sms voor 19 euro permaand. Dat is 3G simonly. Nu bieden ze alleen nog maar 4G aan en dan betaal je voor hetzelfde 40 euro...
Reputatie 1
THL22 schreef:

mark1363 schreef:

Dat zou mooi zijn MAAR ik heb even gekeken bij KPN (want da ga ik ook echt het beste netwerk in Nederland. En dat is KPN omdat zij alle torens in hun bezit hebben) Maar het is ongelovelijk duur. ik heb nu 1gb 300minuten en gratis sms voor 19 euro permaand. Dat is 3G simonly. Nu bieden ze alleen nog maar 4G aan en dan betaal je voor hetzelfde 40 euro...

Maar kan je kosteloos van je abbo af? Telfort kan niet leveren ( ik geloof niet dat ze dit op gaan lossen) .
Reputatie 1
Dat zou ik niet weten:( Ik heb volgens mij ook nog maanden te gaan voordat ik weer van mijn abbo af kan.
Reputatie 1
@Telfort Lezen jullie mee? Een status update zou mooi zijn.
Reageert Telfort ook op het forum?
Reputatie 1
Over het wel of niet afkunnen van je abo is denk ik een grijs gebied. Immers, je hebt wel mobiel internet (via roaming), maar ontzettend traag (je haalt zeker niet de snelheden die je met telfort afsprak in je abo). De mobiele internetdienst wordt dus wel geleverd, maar niet op de afgesproken snelheden. Daarnaast, als je in een grensregio zoals ik woon (Enschede), moet je ook nog eens uitkijken dat je doordat Telfort je nu adviseert om te roamen, je niet ineens per ongeluk ook data gebruikt op een Duitse mast. Als dat zo is, wie betaalt dat dan..
Hallo Telfort. Zou fijn zijn als jullie iets van jullie laten horen over dit probleem.
🆒:S:cool:
Reputatie 1
Ik heb me speciaal geregisteerd voor probleem. Het is echt heel erg vervelend!!

Is er een manier om de android update terug te draaien?
Reputatie 8
Badge +16
Telfort webcare is er niet in het weekend... dus daarvoor zul je even tot dinsdag moeten wachten (vanwege pinksteren).

Als er problemen optreden na het installeren van een softwareupdate, dan kan het gewoon een fout in de software zijn... en daar is Telfort niet verantwoordelijk voor. Tenzij je natuurlijk het toestel bij Telfort hebt gekocht of geleased.

Heeft er al iemand een rollback geprobeerd naar de vorige Android-versie? Want dat lijkt me de enige oplossing zolang de nieuwe versie deze fout bevat.
Reputatie 1
Franzki schreef:

Telfort webcare is er niet in het weekend... dus daarvoor zul je even tot dinsdag moeten wachten (vanwege pinksteren).

Als er problemen optreden na het installeren van een softwareupdate, dan kan het gewoon een fout in de software zijn... en daar is Telfort niet verantwoordelijk voor. Tenzij je natuurlijk het toestel bij Telfort hebt gekocht of geleased.

Heeft er al iemand een rollback geprobeerd naar de vorige Android-versie? Want dat lijkt me de enige oplossing zolang de nieuwe versie deze fout bevat.

Ik zou dat graag willen doen maar ik weet niet hoe dat moet:(
Reputatie 1
Ik ga dinsdag een nieuwe simkaart halen bij telfort. Misschien lost dat het probleem op...

Reageer