beantwoord

Alleen nog maar 2G op LG g4

• 5 juli 2017
  • 12 reacties
  • 231 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds een week heb ik alleen nog maar 2G verbinding.
Heb al een nieuwe simkaart aangevraagd en getest.
Zelfs toestel terug in fabrieksinstelling gezet, maar blijft 2G (Edge) ipv 4G staan.
Wie oh wie heeft een idee.

gr. Hans
icon

Beste antwoord door Habesoft 7 juli 2017, 13:12

Hoi Michael en Friesian,
Na diverse keren resetten in netwerken zoeken, was het gistermorgen dat ik 3G/H heb, en sinds vanmorgen 4G.
Paar keer netwerk gereset en toestel uit/aan gezet, blijft ik nu 4G houden.
Ik ga morgen op vakantie dus ik hoop dat het nu goed blijft.
Bedankt voor het meedenken en tips.

mvg Habesoft
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 1
Hoi Michael en Friesian,
Na diverse keren resetten in netwerken zoeken, was het gistermorgen dat ik 3G/H heb, en sinds vanmorgen 4G.
Paar keer netwerk gereset en toestel uit/aan gezet, blijft ik nu 4G houden.
Ik ga morgen op vakantie dus ik hoop dat het nu goed blijft.
Bedankt voor het meedenken en tips.

mvg Habesoft
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Habesoft! Fijn dat de tips je verder geholpen en veel plezier op vakantie! :)

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Wil je feedback geven over hoe je mijn hulp hebt ervaren? Doe dat dan alsjeblieft hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Alvast bedankt! 🙂
Reputatie 8
Badge +2
Hi Habesoft, jammer dat het nog niet lekker werkt. Kun je aangeven of de handvatten vasn Friesian je verder helpen? Mocht dat ook niet werken, laat je het dan weten? 🙂
Reputatie 1
Bedankt.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Habesoft! Welkom! Met 2G kom je anno 2017 niet heel ver. Vreemd dat 4G ' ineens' niet meer werkt. Om ervoor te zorgen dat je toestel zich weer opnieuw aanmeldt op het 4G-netwerk, heb ik de instellingen aan deze kant een reset gegeven. Wil je het toestel eens helemaal uit- en aanzetten? Ik denk dat het probleem dan verholpen is. Ik hoor graag wat het resultaat is.
Reputatie 1
Hoi Michael,
Helaas nog steeds 2G, ook als ik mijn toestel alleen op 3G zet dan valt de verbinding ook weg.
Gr. Hans
Ik zou je aanraden om een kruistest te plegen, jouw sim andere telefoon en vice versa.
Reputatie 1
Hoi Sören
Ik heb dat geprobeerd,
Mijn sim in een ander telefoon (oude Samsung) geplaatst en daar had ik meteen H / 3G.
Dus ik ga ervan uit dat het aan mijn LG ligt 😞.
Bedankt voor de tip
Gr. Hans
Reputatie 1
Hoi Sören en Michael,
Nadat ik net gereageerd had op het bericht van Sören, deed ik een ander sim in mijn LG, dat had ook geen resultaat.
Maar na dat ik mijn originele sim weer in mijn LG deed, kreeg ik sms van KPN (van de andere sim), dat de instellingen zijn aangepast en nu heb ik nu wel 4G.
Ik vind dit heel vreemd maar het werk wel gelukkig.
Bedankt voor het meedenken.
Gr. Hans
Hoihoi Habesoft.

Door de kruistest, eerst een andere sim, heeft de sim zich opnieuw gemeld op het netwerk.
En dat kan net genoeg geweest zijn voor het mirakel. :)

Groet,
Friesian (een paerdjuh)
Reputatie 1
Hoi Soren
Ik heb te vroeg gejuigd.
Van morgen de telefoon uit/aan gezet toen was de 4G weer 2G/E geworden.
En niet meer kunnen herstellen:(
Gr. Hoorn
Om te beginnen zou ik het waarderen wanneer je mij aanspreekt dat je mijn gebruikersnaam gebruikt.

Controleer eens op een storing op het (3G, 4G) netwerk.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/storingen-en-onderhoud-1.htm

En i.p.v automatisch GSM/WCDMA/LTE. Probeer eens afzonderlijk 2G, 3G en 4G.
Bij een kruistest door mij genoemd maak eens een controle met een ander netwerk en andere telefoon dus ook vice versa.

Groetjes.....
Friesian :8

Reageer