beantwoord

Al maanden geen werkende 4G

• 28 juni 2018
  • 13 reacties
  • 336 keer bekeken

Als ik 4G op het toestel instel (samsung 5mini) heb ik geen internet ondanks voldoende bereik
en als ik wil bellen krijg ik de melding - niet aangemeld bij netwerk kan dan niet bellen
simkaart vernieuwd enz enz

Admin: topic andere naam gegeven i.v.m. de vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 9 juli 2018, 13:09

Ondanks dat het druk is in de winkel, moeten ze je dan natuurlijk nog steeds helpen. Het klinkt wel dat ze dat gedaan hebben, met het verwijderen van de beveiligingsapp. Wat voor app was dat precies? Daarna was er geen verschil te merken dus?
Als alle gegevens overgezet zijn zoals ze waren en voorheen werkte het wel goed, dan zou het moeten blijven werken. Ik denk dat het verstandig is om toch nog eens met het toestel langs de winkel te gaan, zodat zij het samen met je kunnen bekijken.
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Ondanks dat het druk is in de winkel, moeten ze je dan natuurlijk nog steeds helpen. Het klinkt wel dat ze dat gedaan hebben, met het verwijderen van de beveiligingsapp. Wat voor app was dat precies? Daarna was er geen verschil te merken dus?
Als alle gegevens overgezet zijn zoals ze waren en voorheen werkte het wel goed, dan zou het moeten blijven werken. Ik denk dat het verstandig is om toch nog eens met het toestel langs de winkel te gaan, zodat zij het samen met je kunnen bekijken.
Ja ze hebben in instellingen gekeken en een beveiligings app verwijderd de simkaart heb ik thuis zelf geplaatst en geactiveerd was erg druk in de winkel.
Nog iets anders, rond diezelfde tijd heb ik een nieuwe tablet aageschafd en de data van mijn telefoon met smartswitch
overgezet ,de telefoon was erg warm hiena ,accu stuk en nieuwe geplaatst ,kan dit de oorzaak zijn ???
Met vr gr
Reputatie 8
Badge +11
Hmm, dus zowel de SIM-kaart als het toestel zijn al geprobeerd. Hebben de medewerkers in de Telfort winkel toen ook de instellingen van het toestel nagekeken? Of is er alleen een nieuwe SIM-kaart geactiveerd en geprobeerd?
Beste Jasper
In een ander toestel ook geen 4G en bellen of gebeld worden werkt ook niet
IN April in telford winkel in in Tilburg een andere simkaart gehaald en geactiveerd geen resultaat

Mvrgr
Reputatie 8
Badge +11
Hallo louiskennes, welkom op ons forum. Als het altijd gewerkt heeft is het gek als het opeens niet meer werkt! Nelly jacoba vroeg eerder of je jouw SIM-kaart al in een ander toestel had geprobeerd om te kijken wat de verbinding dan doet. Had je dat ook al kunnen proberen? Als je daarmee ook geen goed 4G signaal hebt, kan het zijn dat het iets in het netwerk is. Als het in het andere toestel wel goed gaat, is het het toestel waar we ons op moeten richten. Ik hoor het graag van je 🙂
dank voor jullie reactie's
Ja heeft eerste 2 jaar op 4G gewerkt
Reputatie 8
Badge +17
Ik zie dat er 2 versies zijn van de S5 mini. De normale heeft wel 4G, maar de S5 mini duos versie niet.

Kun je nagaan welke versie jij hebt?

Heb je ooit 4G gehad op dat toestel?
juist er werkt iets niet op het toestel
Als ik op toestel Netwerkmodus autom4G/3G/2G inschakel staat in het
als ik dan van vast naar mobiel bel krijg ik voicemail,in logbestand wordt weergegeven oproep gemist Nr onbekend en bij berichten wordt gemiste oproep Nr wel weergegeven???
laatste update Android 6.01 1 aug 2017
geen nieuwe update,s beschikbaar
Netwermodus instellen op allen 2/G kan ik bellen en gebeld worden ook internet werkt dan
In mijn Telfort is 4G actief
Reputatie 8
Badge +11
Dus je hebt nog op 2G, 3G of 4G een dataverbinding?
Staat mobiele data wel aan op je toestel? Heb je wel een databundel (los of abonnement)?
Staat je toestel wel op automatisch aanmelden bij het netwerk? Misschien pakt hij de verkeerde provider.
Reputatie 8
Badge +17
Heb je wel de laatste software op de Samsung S5 mini staan.
Het lijkt erop dat er iets niet werkt op je toestel.
Van wanneer is je huidige abonnement en heb je in je mijn Telfort mobiel 4g wel aangezet
Heb bij Telfortwinkel een nieuwe sim gehaald,Ja stappenplan al meerdere keren doorlopen.
Op 2G kan ik bellen en internet via Wiffi
Badge +18
Je simkaart al een keer in een ander toestel geprobeerd?
Wat werkt er dan wel of niet?

Je kent dit stappenplan?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/4g-aanzetten-en-gebruiken.htm

Reageer