beantwoord

4G, schakelt niet terug van 3G naar 4G

• 3 april 2014
  • 13 reacties
  • 2583 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds gisteren heb ik 4G dit werkt naar behoren als ik op het 4G netwerk zit. Alleen af en toe gebeurt het dat ik terug wordt gezet naar het 3G netwerk, wat ik me kan voorstellen als er even geen 4G bereik is. Alleen wanneer ik dan op een plek ben waar ik zeker weet dat ik 4G heb schakelt hij niet weer automatisch terug naar 4G. Ik moet dan de telefoon uitzetten en opnieuw opstarten. Hoe kan dit en wat kan ik er aan doen dat hij automatisch weer naar 4G gaat.

Wanneer ik bel of gebeld word schakelt de telefoon na het gesprek wel keurig over van 3G naar 4G. Kan iemand mij hier mee helpen?

mvg,
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 14 april 2014, 17:06

@all,

Het probleem zou inmiddels verholpen moeten zijn. Ervaar je nog steeds problemen? Dan verneem ik dat graag.

Denise
Bekijk reactie

13 reacties

Ik heb hetzelfde probleem. Als ik een poos op Wi-Fi heb gezeten en hij moet terug naar mobiele data dan wordt het 3g netwerk geselecteerd. Als ik dan handmatig het KPN LTE netwerk selecteert dan gaat het weer even goed. Maar dat wordt blijkbaar niet gezien als het beste netwerk, zelfs niet na handmatige selectie. Ik gebruik een LG G2 trouwens met android 4.4.
Reputatie 3
Badge +1
@freefall & BCage,

Vervelend dat het het toestel niet automatisch weer terugspringt naar 4G. Ik heb deze vraag intern uitstaan, zodra ik meer weet stel ik jullie op de hoogte in dit topic. Excuses voor het ervaren ongemak.

Denise
Ik moet zeggen dat het probleem zichzelf opgelost lijkt te hebben. Ik weet nu niet zeker of ik hem nog op automatische selectie van het netwerk heb staan of niet, volgens mij heb ik de laatste keer handmatig KPN LTE als netwerk gekozen. Ik blijf er in ieder geval maar vanaf  nu, als ik nu WiFi uitzet kom ik gewoon netjes op 4g.

Snelheden zijn ook uitstekend overigens, dat was met de 3G "versneller" wel anders, die heeft nooit wat versneld bij mij.
Bij mij komt 4G ook niet automatisch terug als ik een telefoon gesprek heb gehad.
Door vliegtuigmodus in en uit te schakelen komt met ca 50% kans 4G weer terug.

Mijn mobiel is een HTC One mini
Badge +1
Ondanks dat mijn gsm is ingesteld op "LTE (preferred)", lijkt 3G toch nog steeds de overhand te hebben.
Maar inderdaad, als lte dan wel aan staat, dan werkt het als een trein.
Goedenavond,

Hier exact hetzelfde probleem. Na een nacht aan de lader met WiFi verbinding thuis schakelt mijn telefoon ook niet meer terug naar 4G.
Na uitzetten en opnieuw aanzetten werkt het weer en ontzettend snel ook.

Echter is het behoorlijk irritant dat je telkens opnieuw moet opstarten.

Het gaat om een HTC One.

Ik ben benieuwd hoe dit zit daar nu blijkt dat ik niet de enige ben.

Mvg, MGM_NL
Badge
@all,

Mijn oprechte excuses voor het ervaren ongemak. Wij zoeken dit graag verder voor jullie uit. Kunnen jullie in een privébericht de volgende gegevens kenbaar maken:
  • naam
  • adres en woonplaats
  • 06-nummer
  • merk/type telefoon
  • tijdstip + locatie dat het toestel niet terugspringt naar 4G
  • e-mailadres
Laïla
Reputatie 1
@ Lalla ik heb je een PM verzonden.
Badge +1
De verbindingsstatistieken van vandaag:
http://www.webalistic.com/images/conn_stats2.png
(via gratis android app "2G,3G data traffic counter")

Meeste tijd is dus 3G.
Met achtergrondtaken niet zo'n ramp, maar als je actief met je telefoon bezig bent, wil je toch de verbinding gebruiken waar je voor betaalt.
Anderzijds hoeven de providers op deze manier een stuk minder bandbreedte te leveren... :rolleyes:
Reputatie 3
Badge +1
@all,

Het probleem zou inmiddels verholpen moeten zijn. Ervaar je nog steeds problemen? Dan verneem ik dat graag.

Denise
Badge +1
Het ziet er inderdaad naar uit dat het verbeterd is.
Na een week zien de verbindingsstatistieken er een stuk beter uit:

http://www.webalistic.com/images/conn_stats3.png

Van ongeveer 36% van de tijd 4G naar 99% van de tijd 4G.

Bedankt!
Badge +1

http://www.webalistic.com/images/conn_stats3.png

mooi overicht, welke app is dat?
Badge +1
Zoals vermeld op de eerste pagina: "2G,3G data traffic counter". 

Reageer