beantwoord

4g aanzetten lukt niet

• 9 januari 2020
  • 10 reacties
  • 254 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb sinds kort mobiel internet van Telfort maar krijg alleen H+ of 3G verbinding.

De aanbevolen werkwijze om dit aan te zetten via het winkelwagentje werkt bij mij ook niet,

kunnen jullie 4G voor mijn simkaart aanzetten?

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 13 januari 2020, 11:31

Hoi @henkkramer, welkom hier. Je kan dus geen 4G krijgen via de Telfort simkaart. Dat is apart. 4G staat gewoon ingeschakeld namelijk. ik vermoed dat jouw simkaart er niet goed mee overweg kan zoals je zelf ook al dacht. Ik heb je dan ook een nieuwe gestuurd, deze komt binnen 2 dagen. Ik hoor graag of deze wel 4G krijgt. 

Bekijk reactie

10 reacties

4G staat standaard aan via een winkelwagentje aanzetten zegt mij niks, heb je een andere simkaart gekregen en staan de instellingen van de telefoon zelf wel goed?

Mogelijk is de dekking niet ideaal of de hardware van de telefoon niet geschikt. Lastig te beantwoorden zonder het model te weten. In de meest gunstige situatie is het een APN instelling die niet juist is.

Reputatie 1

er is zelfs een sticky voor dit onderwerp, zie https://forum.telfort.nl/mobiel-internet-256/tips-van-telfort-4g-aanzetten-en-gebruiken-61983. Wel uit 2017 en ik zie in veel reacties dat het winkelwagentje niet zichtbaar is. Ik weet ook niet of de 4G internetversneller aanzetten nog steeds nodig is bij Telfort.

Ik heb een Samsung s10 met ook een zakelijke sim van t-mobile, die werkt zonder problemen met 4G+ dus aan hardware of dekking ligt het niet. Ik heb de APN instelling bekeken en die komen overeen met de telfort instructies. Ik had al jaren een abonnement bij Telfort voor alleen mobiel bellen maar onlangs aangevuld met mobiele data. 

Ik hoor graag of eventueel mijn simkaart venieuwd moet worden (die is een paar jaar oud) of dat 4G bij telfort aangezet moet worden. Direct contact met de helpddesk zou ook prettig zijn maar ik kom niet verder dan de antwoordmachine die, wat ik ook vraag, na het doorverwijzen naar de website de verbinding vebreekt. Is er wel contact mogelijk met een persoon? Ik vind dit slechte klantenservice.

Reputatie 8
Badge +11

T-Mobile heeft een eigen netwerk, terwijl Telfort gebruik maakt van het KPN-netwerk. Het is dus goed mogelijk dat het wèl aan de dekking ligt.
Vermoedelijk inderdaad niet aan de hardware van je telefoon.

4G aanzetten hoeft niet. Je gebruikt automatisch de beste verbinding. Het is mogelijk dat het vervangen van de simkaart wat verbetering brengt, maar als het aan de dekking ligt zal dat niets uitmaken. Heb je op andere plekken wel 4G?

Voor het eventueel vervangen van de simkaart:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/vervangende-simkaart-aanvragen.htm

Je gebruikt beide sim kaarten in die ene S10, dan kan het kloppen, je kan geen 2 simkaarten tegelijk gebruiken op 4G, dit zal je dan in de instellingen om moeten zetten naar de Telfort sim

Je gebruikt beide sim kaarten in die ene S10, dan kan het kloppen, je kan geen 2 simkaarten tegelijk gebruiken op 4G, dit zal je dan in de instellingen om moeten zetten naar de Telfort sim

Dat is met twee verschillende simkaarten op zich wel mogelijk dan moet de telefoon ook twee modems hebben. Anders kan inderdaad maar 1 sim een actieve data en of spraakverbinding hebben. 

Ik kan 1 sim op 4G+ gebruiken en tegelijk de andere op maximaal 3G, leuk maar welke gebruik je dan, want dat word niet aangegeven, wel als ik wil bellen kan ik kiezen, heb data op sim 2 uitstaan, heb daar geen data bundel bij.

Bellen kan ik idd maar met 1 nummer tegelijk, maar als ik bel met sim 1 kan ik wel gebeld worden op sim 2 en een wisselgesprek aangaan.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @henkkramer, welkom hier. Je kan dus geen 4G krijgen via de Telfort simkaart. Dat is apart. 4G staat gewoon ingeschakeld namelijk. ik vermoed dat jouw simkaart er niet goed mee overweg kan zoals je zelf ook al dacht. Ik heb je dan ook een nieuwe gestuurd, deze komt binnen 2 dagen. Ik hoor graag of deze wel 4G krijgt. 

Reputatie 8
Badge +11

Nieuwe simkaart al ontvangen? Werkt deze wel naar behoren?

Reputatie 1

Nieuwe simkaart al ontvangen? Werkt deze wel naar behoren?

Hoi Bart, zojuist de nieuwe simkaart geplaatst en nu werkt het goed. Gelijk 4g+

de oude simkaart was dus het probleem, bedankt voor de oplossing

Reputatie 8
Badge +11

Super. Bedankt voor de terugkoppeling. 

Mochten wet nog weer iets voor je kunnen betekenen, dan horen we graag weer van je.

Reageer