beantwoord

4G aanzetten

• 10 juni 2018
  • 9 reacties
  • 198 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
4G aanzetten op mijn tel. werkt niet. Advies om dit via de telfort app te doen gaat niet omdat er geen winkelwagen te zien is in de app.
Wat te doen. Telfort bellen kan ook niet
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 11 juni 2018, 12:33

Hoi chh, welkom op het Forum. Nu zie ik dat je sinds een paar dagen een nieuwe simkaart gebruikt. Op deze staat standaard 4G. Ik kan zo aan onze kant ook niets vinden wat er op wijst dat het niet zou werken. Heb je helemaal nog nergens 4G gehad? Of speelt het op 1 locatie? Nu zie ik dat je een Samsung S5 hebt zou je de tips op de site van Samsung eens willen doornemen? Heb je daarna 4G? Zo niet, wil je dan de simkaart eens in een ander toestel testen? Heb je op dat toestel wel 4G? Zo ja, dan zit het toch ergens in het toestel ben ik bang.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Via je mijn telfort mobiel kun je 4G gratis aanzetten, dus niet via de app
Bedankt voor het antwoord, maar bij mijn telfort mobiel heb ik geen keuze voor 4G. Kan dit dus ook niet selecteren.
Telfort geeft zelf aan dat het via de app moet en dat kan kan ook niet omdat er geen winkelwagen staat.
Nu heb ik alleen H+ (gisteren nieuwe simkaart ontvangen), en zelfs geen 3G hiermee.
Dit gaat toch wel over 4G in Nederland.
In (al) het buitenland levert Telfort geen 4G.
Im NL staat vlgs mij 4G standaard aan.
Is het geen instelling in je telefoon?
Ja hoor het gaat over Nederland. Telfort zegt dat 4G automatisch werkt op mijn nieuwe simkaart (had maar 3G op de oude). Nu met de nieuwe kaart heb ik slechts H+ en zelfs geen 3G meer.
Een slecht verhaal van Telfort. Kan 4G ook zelf niet aanzetten.
Laten we dat misverstand gelijk even de wereld uit helpen:
H is 3.5G en H+ is 3,75G, dus sneller dan 3G. Hoe hoger het getal voor de G, hoe sneller! 😉
Dank je wel, dat was dus een misverstand bij mij voor H+ en 3G. Maar 4G zou moeten volgens Telfort en dat gaat helaas niet.
Dat ligt ook aan de locatie waar je bent.
Ik heb heel vaak 4G op mijn telefoon, maar ook wel eens een andere melding.
Reputatie 8
Badge +17
Je telefoon zelf moet ook 4G kunnen ondersteunen. Als je een oudere telefoon hebt kan het zijn dat 4G er niet eens op zit.
En een iPhone 5 (se) heeft niet de beschikking over alle 4G frequenties.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi chh, welkom op het Forum. Nu zie ik dat je sinds een paar dagen een nieuwe simkaart gebruikt. Op deze staat standaard 4G. Ik kan zo aan onze kant ook niets vinden wat er op wijst dat het niet zou werken. Heb je helemaal nog nergens 4G gehad? Of speelt het op 1 locatie? Nu zie ik dat je een Samsung S5 hebt zou je de tips op de site van Samsung eens willen doornemen? Heb je daarna 4G? Zo niet, wil je dan de simkaart eens in een ander toestel testen? Heb je op dat toestel wel 4G? Zo ja, dan zit het toch ergens in het toestel ben ik bang.

Reageer