beantwoord

3G werkt niet na Overstap

• 5 januari 2015
  • 13 reacties
  • 1204 keer bekeken

Vandaag is mijn nieuwe Telfort abonnement ingegaan met nummerbehoud. Het nummerbehoud is helemaal goed gegaan, echter werkt mijn 3G verbinding niet. Ik heb alle instellingen nagelopen via jullie website. Maar nu werkt het nog steeds niet. Ook opnieuw opstarten helpt niet.

Graag een oplossing.

Bedankt!
icon

Beste antwoord door Koffiemok 6 januari 2015, 07:13

Vandaag is mijn nieuwe Telfort abonnement ingegaan met nummerbehoud.
Op de dag van een overstap kan je ongemak ervaren met bellen, sms'en en internetten. Alles moet namelijk 'los'gelaten worden bij de oude provider en ingesteld worden bij de nieuwe provider. Dit proces is tegen het einde van de werkdag afgerond. Heb je de volgende dag nog problemen dan is het proces niet volledig afgerond.

Typisch. Zelfde probleem. Via de site werd aangegeven om een SMS te sturen naar 1300. Dit heb ik gedaan. Nu kreeg ik bericht terug dat het huidige abonnement niet bekend is?
De configuratie sms die je bedoelt ondersteund niet alle smartphone's. Als je instellingen nodig hebt dan kan je die heel makkelijk zelf instellen via toestelhulp.

Voor het internet: Zet deze ochtend je toestel helemaal uit en aan. Werkt het internet nog niet laat dan een berichtje achter. Een Telfort medewerker kan je dan met je mee kijken.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

13 reacties

hallo, bij mij hetzelfde probleem, ook vandaag nummerbehoud en nu geen 3g. Ik denk dan toch dat het daar aan ligt want ik heb ook alle instellingen nagelopen en meerdere keren opgestart. Hopelijk doet hij het morgen wel! Succes
Typisch. Zelfde probleem. Via de site werd aangegeven om een SMS te sturen naar 1300. Dit heb ik gedaan. Nu kreeg ik bericht terug dat het huidige abonnement niet bekend is? Vreemd. Kan wel bellen. Krijg ook gewoon SMS bericht binnen en kan ze ook versturen. Alleen geen G3 verbinding.

Ben benieuwd wat het is.
Net ook een sms gestuurd, 'het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren'. Er zijn wel heel veel mensen die dit probleem hadden, zag ik in andere topics. Sommige moesten een nieuwe simkaart en bij andere kon de moderator het zo oplossen, hopelijk is dit het geval, morgen zullen we hopelijk meer horen. Ik heb namelijk een abonnement met alleen maar 3g, best vervelend dit dus.
Reputatie 8
Badge +15
Op de dag van een overstap kan je ongemak ervaren met bellen, sms'en en internetten. Alles moet namelijk 'los'gelaten worden bij de oude provider en ingesteld worden bij de nieuwe provider. Dit proces is tegen het einde van de werkdag afgerond. Heb je de volgende dag nog problemen dan is het proces niet volledig afgerond.

Typisch. Zelfde probleem. Via de site werd aangegeven om een SMS te sturen naar 1300. Dit heb ik gedaan. Nu kreeg ik bericht terug dat het huidige abonnement niet bekend is?
De configuratie sms die je bedoelt ondersteund niet alle smartphone's. Als je instellingen nodig hebt dan kan je die heel makkelijk zelf instellen via toestelhulp.

Voor het internet: Zet deze ochtend je toestel helemaal uit en aan. Werkt het internet nog niet laat dan een berichtje achter. Een Telfort medewerker kan je dan met je mee kijken.
Helaas nog steeds niks
Helaas nog steeds niks
Hier ook gister nummer behoud ingegaan.
Bellen/SMS werkt wel. Internet niet.

Van alles al geprobeerd maar zonder resultaat. Zou erg fijn zijn als een telfort medewerker dit zou kunnen oplossen.
Hier ook gister nummer behoud ingegaan.
Bellen/SMS werkt wel. Internet niet.

Van alles al geprobeerd maar zonder resultaat. Zou erg fijn zijn als een telfort medewerker dit zou kunnen oplossen.
Werkt idd nog steeds niet, misschien tijd dat Telfort wat gaat doen!
Werkt bij mij ook nog steeds niet. Geen goede start. Van alles geprobeerd. Tevergeefs. Hopelijk komt er snel een reactie van Telfort.:(

Het werkt nog steeds niet. Toestel uitgedaan. Alle instellingen gecheckt, alles OK, maar geen internet.
Bij mij precies hetzelfde verhaal, gisteren nummerbehoud overgezet en ik kan gewoon bellen, ik denk ook sms'en, maar geen internetten. Ik probeerde in de browser te surfen, maar dan krijg ik de volgende melding:

"Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk. DPD-identiteit niet geaccepteerd."

Ik heb ook al alle instellingen gecheckt, toestel meerdere malen uit en aan gezet, maar niets werkt... Het rare is ook dat wanneer ik inlog, er staat dat ik tot 11 januari (huh, gisteren is het toch ingegaan??) nog maar 135mb aan internet heb en 29 belminuten, terwijl ik nog niet heb gebeld (ja, gisteren even over laten gaan om te proberen of dat wel werkte)...

Stond net al in de winkel en wilde even snel iets opzoeken... Ja, niet dus... Dan merk je pas hoe makkelijk je het gebruikt 😉
Badge +2
@all,

Welkom op het forum en bij Telfort!

Mijn excuses dat jullie geen gebruik van mobiel internet kunnen maken. Uiteraard help ik jullie verder. In een privébericht ontvang ik graag naw-gegevens, een e-mailadres en het 06-nummer.

Daphne