3G werkt al geruime tijd niet meer.

• 31 augustus 2015
  • 15 reacties
  • 1004 keer bekeken

Mijn 3 G werkt al geruime tijd niet meer. Dit tot veel frustratie omdat ik telefoon natuurlijk voor alles gebruik.
Mijn internet staat nu op (E).
Als ik op wifi zit is er niks meer met mijn telefoon aan de hand.

Hoe kan dit?????????????????

Mvg Menno:@

15 reacties

Badge +2
Hi Menno Z, welkom op het forum. Ontzettend vervelend dat je geen gebruik van 3G kunt maken. De afgelopen tijd waren er inderdaad problemen met mobiel internet, maar dat is inmiddels opgelost. Mag ik met je meekijken? Hiervoor heb ik jouw naam, postcode + huisnummer, e-mailadres en 06-nummer nodig. In een privébericht kun je deze gegevens doorgeven. Vanzelfsprekend mijn excuses voor het ongemak en ik kijk uit naar je reactie.
Badge
Zet dan de gewijzigde instellingen even online! Bij mij werkt het nog steeds niet blijft in de uitgaande post staan en geeft daarna een foutmelding.
Reputatie 8
Badge +15
Op toestelhulp vind je de juiste instellingen terug. Niet elk roestel heeft dezelfde instellingen. Telfort kan die onmogelijk in het bericht plaatsen. Daar is toestelhulp dus voor. ;)

Kijk dan ook eens bij "netwerkmodus". Die vindt je in de lijst bij roaming en toegangspunt. Staat die op alleen GSM dan op GSM/WCDMA zetten.
Hi, ik heb hetzelfde probleem.
1. Nadat ik afgelopen zondag van vakantie terugkwam stond mijn netwerk ineens op E ipv 3G.
Heeft dat een reden? Ik betaal voor 3G en niet voor een tragere E versie! Thuis op de wifi werk de S4 uitstekend!
2. De afgelopen 2 maanden lijkt het wel of er meer MB's doorheen vliegen dan daarvoor. Terwijl ik gewoon dezelfde apps gebruik en geen nieuwe heb geïnstalleerd. Bij FB heb ik de filmpjes uit staan en er lijkt geen verklaarbare reden voor te zijn.

Graag uw spoedige reactie!
Met vriendelijke groet,
Jurjen
Badge +2
Wat vervelend Waldie1 en JurjenRolf, mijn excuses. Graag ga ik voor jullie aan de slag. Hiervoor heb ik een naam, postcode + huisnummer, e-mailadres en 06-nummer nodig. Deze gegevens ontvang ik graag in een privébericht. Ik kijk uit naar jullie reacties.
Badge
Wat vervelend Waldie1 en JurjenRolf, mijn excuses. Graag ga ik voor jullie aan de slag. Hiervoor heb ik een naam, postcode + huisnummer, e-mailadres en 06-nummer nodig. Deze gegevens ontvang ik graag in een privébericht. Ik kijk uit naar jullie reacties.

Alle instellingen zijn zoals in de gebruiksaanwijzing voor een iPhone 4S zijn met uitzondering van de SMTP gegevens deze staan op smtp.telfortmail.nl heeft dus jaren gewerkt voor een 3G verbinding. Voor thuis gebruik ik WiFi en daarvoor staat de SMTP op smtp.telfort.nl Tuis kan ik gewoon netjes mijn mail verzenden maar als ik gebruik maak van 3G dan gaat dat dus niet meer.
Badge
Aanvulling op het advies Kristie van Telfort als oplossing gaf Op webmail inloggen gaat dus wel op een iPhone en iPad alleen kan je dan de berichten niet goed lezen die worden aan de rechterzijde afgekapt! Blijft voor mij dus over iCloud mail en Hotmail die werken wel prima. Iemand anders wel een oplossing om op Telfort webmail in te loggen en dan wel alle tekst te kunnen lezen?
Ik heb ook nog steeds problemen met mijn mobiele internet. Alleen whats app en mail ophalen werkt. Dit is al weken zo. Baal hier enorm van! Ook na een telefoontje, waarin alles goed bleek te staan in mijn telefoon, werd er gezegd dat er storing was. Mijn mail heeft ook nog niets opgeleverd. Ben het zat...
Reputatie 1
Badge
Hier hetzelfde verhaal..zit sinds kort bij Telfort maar nu eigenlijk alweer spijt. Begin ging prima, maar sinds een paar weken echt waardeloos voor wat betreft mobiel internet. Of hij doet het niet of supertraag. Instelling al tig keer nagelopen, paar keer gebeld ook en door de klantenservice instellingen goed laten zetten, maar ik heb nog regelmatig dat ik ineens weer zonder internet zit :@
Ben er ook helemaal klaar mee! Gelukkig heb ik dan grotendeels (werk en thuis) wel wifi, maar toch... Telfort, doe hier iets aan!
Ook hier hetzelfde verhaal. Ik zit al 11 jaar bij Telfort maar heb het even gehad. Centrum van Utrecht geen ontvangst en ook het centrum van Amersfoort geeft geen ontvangst. Iedere keer opnieuw de instellingen downloaden, instellingen op de telefoon controleren en aanpassen (ken ze inmiddels uit het hoofd). Al 2 keer de telefoon volledig gereset. De winkel heeft er al een nieuwe sim ingestopt. En dan nog gaat het ongeveer een halve dag goed en dan zijn de instellingen weer overschreven. Soms krijg ik hem gelijk weer aan de praat en de andere keer moet ik de hele trukendoos toepassen.
Het toestel is een Sony Z3 Compac nog geen jaar oud, dus dat kan het probleem ook niet zijn.
Ik heb ook al sinds begin deze maand geen internet meer. En ik betaal toch 10 euro (!) voor 1GB. Wifi doet het prima, en als ik de simkaart in andere toestellen plaats lost dit het probleem ook niet op, het ligt dus niet aan het toestel. Alle instellingen kloppen verder.
Wat tot nu toe bij mij helpt (ik moet het wel 2 keer per dag doen) is:
// Proxy leeg maken // Poort leeg maken //
// vingers kruisen en anders deze actie 'tig' keer herhalen
En dan doet hij het weer (voor de komende 6 uur)
Eh sorry, maar ik gebruikte een paar tekens die niet begrepen werden.

Herkansing;

Wat tot nu toe bij mij helpt (ik moet het wel 2 keer per dag doen) is:
--Instellingen----Mobiele netwerken----Namen toegangspunten----Telfort Spot--// Proxy leeg maken // Poort leeg maken //--Opslaan--
--Instellingen----Instellingen downloaden voor internet en MMS----Telfort--// vingers kruisen en anders deze actie 'tig' keer herhalen
En dan doet hij het weer (voor de komende 6 uur)
Ik heb hetzelfde probleem.
Alleen Whatsapp doet het, maar voor de rest niets.

Telfort, wanneer wordt dit opgelost?
Ik heb ook hetzelfde probleem, al ongeveer een maand of 3.
Het probleem is concreet dat ik met mobiel internet alleen whatsapp berichten kan sturen, maar geen afbeeldingen versturen en downloaden. Apps als de facebook app bijvoorbeeld doen het niet. Internet browsen werkt niet. En mobiel internet in het buitenland, met roaming aan uiteraard, werkt totaal niet. Dus ook geen whatsapp berichten. Daarvoor, dus zeg maar ongeveer voor 3 maanden geleden, heb ik jaren lang heel tevreden gebruik gemaakt van mobiel internet. Nooit g4 gehad, nooit nodig gehad. Waar ik juist andere mensen vaak hoor klagen, had ik nooit ergens last van. Er is dus schijnbaar iets gebeurt in die periode ergens.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. En dat het opgelost wordt.

Reageer