3g internet valt steeds weg

  • 29 juli 2013
  • 23 reacties
  • 5551 keer bekeken

Ik heb de afgelopen maanden een tweetal sim only abonnementen verlengd. Sinds deze tijd heb ik op beide iphone 4 toestellen het zelfde probleem dat het internet op de telefoons uitvalt. Alleen de telefoon uit aanzetten verhelpt dit probleem. Ik lees op dit forum veel over dit probleem maar een oplossing zie ik niet.

Thuis werkt alles prima en in het westland heb ik problemen.
Graag jullie hulp webcare team.

Groeten dirk

23 reacties

Testjes internetsnelheid 2g en 3g 
Beste Denise, 

Ik heb vaker uitgelegd dat we alleen in de woonkamer slecht bereik en soms wegvallende gesprekken hebben ( vaak 1 streep ) , op eerste en tweede verdieping is de dekking goed ( 3 strepen ) , internet snelheid zowel op 2g als op 3g is veel te traag ( tussen 25 en 95 kb ) overal , op de plaatjes van speedtest is dat af te lezen. Ik kan wel leven met slecht bereik in de woonkamer maar helaas vindt ik overdreven € 15 per maand te betalen voor internet , omdat ik pas geabonneerd ben bij telfort ging vanuit dat ik vanwege ondekt problemen het contract kan ontbinden .
Het heeft voor me geen zin om overal en op verschillende tijdstippen test te gaan uitvoeren , want ik werk vanuit huis ,  mogelijke dekkingsproblemen elders vind ik verwaarloosbaar . 

Ik hoop niet dat ik je te veel  heb belast , ik wil je nogmaals bedanken voor alles wat je tot nu toe voor me hebt gedaan .

m v groet
Reputatie 3
Badge +1
@Abou,

Onze specialisten zijn voor jou bezig maar hebben meer informatie nodig. De vragenlijst die je van hen hebt ontvangen maandag kun je reply'en. Ik heb dit zojuist intern nagevraagd. Mocht het toch problemen opleveren, laat het mij dan weten. Na ontvangst van de vragenlijst zullen onze specialisten dit verder voor jou onderzoeken.

Denise
Testjes binnen en buiten 2g en 3g 
De twee plaatje in bijlage in mijn bericht boven zijn ruim voldoende om te bewijzen dat op mijn adres weinig bereik is en dat internetsnelheid iniet sneller kan dan 100kb , ik betaal € 10 per maand voor een snelheid van 2000kb . 
 Doe me een groot pleziet  en stuur de plaatjes naar jullie specialisten . 
Ik hoef geen testen en metingen te leveren op andere adressen , de enige plek waar ik belangrijk vind om bereikbaar te zijn is thuis , 
ik hoop dat je dat begrijpt en houdt ajb op met te zeggen dat telfort geen dekking kan garanderen binnenshuis . 
Als telefort niet de beloofde dinsten ( dekking en internet ) kan leveren dan moet het contract opgezegd en machtiging ingetrokken, in dat geval zou dan de rechter moeten beslissen wie e gelijk heeft . 

Veel succes en bedankt voor alles .
Reputatie 3
Badge +1
@Abou,

Om de dekking nader te onderzoeken hebben we meer gegevens nodig. Deze staan weergegeven in de mail die naar jou verstuurd is. Je kunt deze versturen via het contactformulier.

Denise
Hallo Denise,

Ik kan geen reply doen op het bericht van de klantenservice en dat weet je ook.

Hoe vaak moet ik nog een klacht indienen over dekking en te traag internet zowel binnen als buintenshuis?

Ik geef telfort nog een week om serious mijn klacht te onderzoeken en met een oplossing te komen. 
Reputatie 3
Badge +1
@Abou,

Ik begrijp dat het een vervelende situatie is. Echter kunnen wij de dekking binnenshuis niet garanderen. Je kunt via een reply op bovenstaande mail eventueel een dekkingsklacht indienen.

Denise
Klagen heeft echt geen zin , bedankt telfort 
Klagen heeft geen zin  ,  wordt totaal niets getegeld ...
Onderaan leest u het antwoord van klantenservice na 4 weken klagen over het bereik en te traag internet binnenshuis. 
Volgens telfort moet ik steeds naar buiten lopen om te kunnen bellen , maar bereikbaar zijn is niet zo belangrijk . 
Ik woon in een gewoon eengezindswooning waar ontvangst van alle providers uitstekend is behalve kpn en haar dochters . 
Metingen heb ik al drie weken geleden al getuurd en ook in forum geplaatst , maar helaas wordt e niks meegedaan.
ik ga een klacht indenen bij de geschillencommissie en een advocaat in de arm nemen .

Bij deze wil ik telfort , haar medewekers ( daphne en Denise ) en haar deskundige specialisten bedanken . 


===============================================================================================================================

Geachte heer/mevrouw 

Hartelijk dank voor uw klacht aan Telfort.

Volgens onze gegevens is de netwerkkwaliteit in en om de door u opgegeven adres(sen) met postcode 1447 NJ toereikend. Dit betekent dat u hier buitenshuis zonder problemen moet kunnen bellen.

We maken u erop attent dat dekking binnenshuis onder andere afhankelijk is van de constructie van uw woning en de eventuele aanwezigheid van bebouwing in uw omgeving die de sterkte van het netwerksignaal kunnen afzwakken. Ook de gebruikte mobiele apparatuur is van invloed: de kwaliteit van de ontvangst verschilt per toesteltype.

Verder is het zo dat er plaatsen zijn waar het heel moeilijk is om netwerkdekking te realiseren. Dit geldt bijvoorbeeld voor stiltegebieden, natuurgebieden of andere locaties waar het
plaatsen van zendmasten niet is toegestaan.

Wanneer u een dekkingsklacht wilt indienen, verzoeken wij u de volgende gegevens te verstrekken:

Via welk netwerk doet het probleem zich voor?
- GSM, indien GSM problemen geeft, werkt het wel op UMTS?
- UMTS, Indien UMTS problemen geeft, werkt het wel op GSM?
- Beide
- Hoeveel streepjes bereik heeft u op GSM en op UMTS?

Via netwerkinstellingen>netwerkmodus kunt u uw toestel vastzetten op 2G (GSM) en UMTS (3G,ook wel aangeduid als WCDMA) vastzetten.
Graag dit testen door het netwerk op 2G vast te zetten en dan testen. En daarna apart op 3G (UMTS-WCDMA). Merkt u verschil?

Waar bevindt u zich op het moment dat het probleem zich voordoet?
- Binnen (indoor) of buiten (outdoor) of beide
- Exacte locatie (adres, huisnummer, postcode en woonplaats)  s.v.p. verder specificeren ...
- Waar wordt het beter?

Wanneer doet klacht zich voor?
- Altijd
- Altijd, voorheen goed. Sinds wanneer?
- Eventueel datum en tijdstip
- Sinds wanneer bent u op dit adres gevestigd/werkzaam?
- Zijn er wijzigingen geweest op locatie? (nieuwbouw, bouwproject in de buurt)
- Heeft u de kaart al in een andere toestel geplaatst en doet het probleem zich nog steeds voor?
- Welk toestelmerk + type gebruikte u hiervoor?

Wat zijn de klachten?
- Wat ervaart u precies?
- Welke meldingen hoort u of ziet u in het display?
- Zijn er andere Telfort/KPN-klanten met dezelfde problemen op dezelfde locatie? (Minimaal 3 voorbeeldnummers)

Graag 3 recente voorbeelden, datum en tijdstippen niet ouder dan 3 dagen, van wegvallende verbindingen of geen bereik.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Reactie versturen naar Telfort

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Afdeling Klantenservice Mobiel
Heel erg bedankt Denise wij wachten af .ik hou jullie ooj op de hoogte.
Reputatie 3
Badge +1
@oma,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens. Ik zie dat je in een zogeheten 'Whitespot' woont waar de dekking niet toereikend is voor 3G. Ik heb dit doorgezet naar de afdeling die dit verder oppakt. Er wordt binnen twee werkdagen contact met jou gelegd hierover.

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@Abou,

Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is. Uiteraard zullen wij jou tegemoet komen voor het niet kunnen leveren van de dienst. Echter is dit niet direct een reden om het contract te beëindigen. De specialisten zijn aan het nagaan hoe het komt dat je deze problemen ervaart. Je wordt vandaag of morgen bericht hierover.

@oma,

Wat vervelend dat je problemen met de verbinding ervaart. Ervaar je deze problemen op één of meerdere locaties of alleen binnenshuis? Graag ontvang ik jouw naw-gegevens en 06-nummer via een privébericht Na ontvangst zal ik e.a. voor je nakijken.

Denise
Ik heb het zelfde probleem. Mijn man ook met zijn mobiel we komen uit Hellevoetsluis en heb gewoon met regelmaat gern internet alles al geprobeerd nu gaan ze naar hoofdkantoor doorgeven dus ik wacht en wacht
@Abou,

Wat vervelend dat je nog geen terugkoppeling hebt ontvangen. Op 26 juli is er contact met jou geweest. Er is toen aangegeven dat het wordt onderzocht door onze specialisten, jij bent er mee akkoord gegaan om dit af te wachten. Ik heb zojuist het verzoek uitgezet om jou een statusupdate te geven.
Deze ontvang je binnen twee werkdagen.

Denise


Contact heb ik veel eerder gehad dan 26 juli met klantenservice , ik heb toen geklaagd over het slecht bereik en  te traag mobile internet, dat was toen binnen een week nadat mijn simkaart was geactiveerd ( 15 juli ) . Ik kreeg een aantal instructie die ik moet uitvoeren van klantensevice , maar helaas dat was zonder succes , toen is besloten een nieuw simkaart te sturen, dat vond ik al heel vreemd omdat ik paar dagen geleden mijn nieuw simkaarheb geactiveer als nieuw klant.. Ook na ontvangst en activeren van nieuw sim heeft niet geholpen , ik heb onmiddelijk daarna weer gebeld en aangegeven dat ik mijn contract wil beeindigen , ik krijg te horen dat mijn klacht wordt doorgestuurd naar speciale afdeling die gaat ondezoek doen naar de problemen en dat ik binnen tien werkdagen zou horen hoe en wat, dus ik had zelf geen keus . 

Ik vind het onbegrijpelijk dat ik moet betalen voor niet geleverde diensten , 
Reputatie 3
Badge +1
@Abou,

Wat vervelend dat je nog geen terugkoppeling hebt ontvangen. Op 26 juli is er contact met jou geweest. Er is toen aangegeven dat het wordt onderzocht door onze specialisten, jij bent er mee akkoord gegaan om dit af te wachten. Ik heb zojuist het verzoek uitgezet om jou een statusupdate te geven.
Deze ontvang je binnen twee werkdagen.

Denise
Hallo Denise , 

Ik wacht nu al vier weken voor een oplossing maar ik heb helaas nog niks gehoord van de collegas van de speciale afdeling , 
ik verwacht geen verbetering in ontvangst of internetsnelheid omdat ik overtuigt ben dat ik in whitespot zit .
ik heb al bij je collega Daphne bekend gemaakt dat ik zsm naar een ander privider wil overstappen met nummerbehoud maar ik heb helaas van haar nog geen geen antwoord gekregen . 
Ik moet bereikbaar blijven van mijn opdrachtgevers en wil ook geen opdrachten missen maar helaas is dat niet mogelijk bij deze telfort aansluiten , hiervoor zat ik bij t-mobile en mijn echtgenote is geabonnerd bij vodafone maar hadden nooit wegvallende vebinding of geen bereik , in tegendeel alles werkte perfect , ik ben overgestapt omdat telfort goedkoper is .

Graag hoor zsm wanneer ik naar een ander provide kan overstappen met nummer behoud .
in afwachting van je antwoord wil ik je alvast bedanken voor je hulp .

met vriendelijke groet , 
Reputatie 3
Badge +1
@Abou,

Het is duidelijk dat je hier niet blij mee bent. Als je slechte dekking ervaart op het adres waar je woonachtig bent en je in een zogeheten 'Whitespot' bevindt dan gaan wij hier zeer coulant mee om. Ervaar je problemen op andere locaties dan kunnen wij de dekking niet altijd garanderen. Dit kan bijvoorbeeld te maken hebben met de afstand van de zendmast en binnenshuis bijvoorbeeld met de isolering.

Denise
Niet overal dekking garanderen !!! 

Waar jullie geen dekking kunnen garanderen moeten jullie geen abonnementen verkopen , zodoende hebben julle ook veel minder last van steeds toenemende klagende klanten , 
Julle zijn toch KPN !!!! Belachlijk  ,,,, 


wij kunnen niet overal bereik garanderen! zou moeten vermeld worden bij ele advertentie ... Oplichters ....



@sx00091,

Het is mogelijk dat in deze omgeving het bereik minder toereikend is. Hierdoor kun je problemen met de verbinding ervaren. Je kunt dit eventueel controleren via http://www.coveragechecker.nl/.
Wij kunnen de dekking niet overal garanderen.

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@sx00091,

Het is mogelijk dat in deze omgeving het bereik minder toereikend is. Hierdoor kun je problemen met de verbinding ervaren. Je kunt dit eventueel controleren via http://www.coveragechecker.nl/.
Wij kunnen de dekking niet overal garanderen.

Denise
Hallo, 

dus ik moet meerdere malen per dag mijn toestel uit en aan zetten om weer gebruik te kunnen maken van het internet opmijn mobiel ?

Beetje vreemd toch ?

In vlaardingen nergens last van alleen in het westland. 

Lijkt toch echt een probleem in jullie netwerk regio westland.
Badge +2
@Sx00091,

Een reset van het toestel is gebruikelijk bij dit verschijnsel. Hier is dan geen concrete oplossing voor. Bij elke provider komt dit voor. Fijn dat het voor de rest wel naar tevredenheid werkt.

Daphne

Reageer