3G internet valt regelmatig uit


Badge
Ik ondervind de laaste tijd steedt vaker dat ik regelmatig de melding krijg dat er geen internet verbinding is als ik een app opstart welke internet nodig heeft.
Het vreemde is dat dit ook in een ander toestel zo is, dus als ik de sim in een ander toestel stop verlies ik ook regelmatig de verbinding. moet dan blijkbaar het toestel opnieuw opstarten en dan meld hij zich weer aan op het netwerk. 

Verder is het ook zo dat ik de snelheid van 7mb niet haal zelfs niet binnen een straal van 100 meten vanaf een KPN paal. Dit probleem had ik bij mijn vorige KPN provider ook (Rabomobiel) daar hebben ze toen iets technische aangepast , en haalde ik opeens wel hogere snelheden





74 reacties

Reputatie 3
Badge +1
@abyss,

Balen dat je af en toe de verbinding verliest. Zie je voordat je een app opstart wel nog het 3G logo? Welk toestel heb je?
Ik kijk graag voor je na of ik wat betreft de snelheid iets voor jou kan betekenen. Maak je jouw naw-gegevens en 06-nummer kenbaar via een privébericht?

Denise
Badge
Denise - Telfort schreef:

@abyss,

Balen dat je af en toe de verbinding verliest. Zie je voordat je een app opstart wel nog het 3G logo? Welk toestel heb je?
Ik kijk graag voor je na of ik wat betreft de snelheid iets voor jou kan betekenen. Maak je jouw naw-gegevens en 06-nummer kenbaar via https://"https://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=47298"?

Denise



Ik heb je een prive bericht gestuurd met extra info
Badge
http://opensignal.com/share.php?wifi=false&isCDMA=false&vrs_cde=2.22&model=GT-I9300×tamp=1368774691317&my_lat=52.0335646&my_lon=4.3716647&dl_speed=1762&ul_speed=874&ping_time=73&network_name=NL+KPN++&network_type=HSPAP&network_type=HSPAP&model=GT-I9300&signal_strength=10&CID=8090337&LAC=1230&hours_offset=1.0&check=1369956174889&check=1369956174889&check=1369956174889&ap_lat=0.0&ap_lon=0.0&address=The+Hague,+The+Netherlands
Reputatie 3
Badge +1
@abyss,

Privébericht ontvangen. Ik zet dit door naar onze specialisten om na te gaan wat het probleem is. Je ontvangt binnen twee werkdagen een terugkoppeling.

Denise
Badge
Denise - Telfort schreef:

@abyss,

Privébericht ontvangen. Ik zet dit door naar onze specialisten om na te gaan wat het probleem is. Je ontvangt binnen twee werkdagen een terugkoppeling.

Denise



Bedankt, ik betaal nu al bijna een jaar voor snel internet
Hé hallo Telfort, er zijn genoeg klachten. gaan jullie nog wat ondernemen????????????????????????
Ik heb hier ook al last van sinds ik bij telfort zit, zo een paar jaar dus al. Ik heb het dagelijks en het is op te lossen door je telefoon in en uit vliegtuigstand te halen. Maar dat is hooguit irritant om elke dag minimaal 4x te doen. Het ligt ook niet aan mijn toestel want ik heb het met al mijn toestellen gehad. 

Ook red ik de snelheid van 7mbps bij lange na niet en ik betaal hier ook voor. Gelukkig 50% korting maar wel heel jammer. Ik hoop dat dit snel wordt opgelost want veel mensen hebben last van deze twee problemen!
Badge
Het is heel simpel, als de bloofde snelheid niet gehaald kan worden om een of andere duistere reden.wil ik mijn teveel betaalde geld terug , en stap ik in augustus weer naar mijn vorige provider ook op het KPN netwerk. maar die had het uiteindelijk wel voorelkaar. Dus aan het netwerklicht het niet , ook niet an de telefoon. 
Ik bedoel ik heb een Galaxy S3 nagenoeg de betse telfoon die er bestaat.
Het ligt gewoon aan Telfort. ic.m. KPN blijkbaar geeft KPN de gewenste snelheid niet door . Als ik toch op 100 meter van de KPN mast sta zonder opstakels lijkt het mij normaal dat de snelheid toch hoger moet zijn dan 2 a3 mbps. Vroeger haalde ik bij de delfde paal n.l wel ruim 6 a 7mbps.

Ik ben benieuwd wat Telfort her aan doet. Ze hebben nog niets voorgesteld. alleen dat ze het gaan uit zoeken.
Reputatie 3
Badge +1
@yjvanheck en DennisArbman,

Ik begrijp dat jullie dezelfde problemen ervaren als abyss? Hebben jullie deze problemen ook met de simkaart in een ander toestel? Behalen jullie ook de snelheid niet? Mocht dit het geval zijn dan ontvang ik ook graag jullie naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres via een privébericht.

@abyss,

Als het goed is ben jij vrijdag gebeld door één van onze specialisten om e.a. door te nemen. Zijn de problemen hierdoor verholpen?

Denise
Badge
@Denise,

Ik ben inderdaad vrijdag gebeld, met de mededeling dat ze er naar gingen kijken. verholpen is het nog niet. daar kon je collega niks over zeggen.
Ik moet wel zeggen dat ik het klant vriendelijk vind dat ik gebeld ben. Om aante geven dat er iets aan gedaan gaat worden. 
Voorlopig zit ik met een trage verbinding. terwijl ik toch in een goed gedekt gebied zit waar je minimaal 3 mb zou moeten kunnen halen. KPN bied hier zelfs 14mbps aan met een minimum van 7mb.

postcode gebied 2497
@Denise
bedankt voor de ondersteuning! Ja ik heb dit ook met mijn sim kaart in andere toestellen. Welke gegevens vallen onder naw (ben hier nieuw dus ik heb geen idee wat dat betekent). Alvast bedankt!
Reputatie 2
Badge +1
NAW = Naam, Adres, Woonplaats

daarnaast is het doorgeven van je geboortedatum en het nummer waar het om gaat ook handig voor een snelle afhandeling
Reputatie 5
Badge +2

@Denise
bedankt voor de ondersteuning! Ja ik heb dit ook met mijn sim kaart in andere toestellen. Welke gegevens vallen onder naw (ben hier nieuw dus ik heb geen idee wat dat betekent). Alvast bedankt!



@Denise: zou het probleem niet te verhelpen zijn door de simkaart om te wisselen?
Vraag me af of het bij deze klanten gaat om Samsung toestellen.Hoe dan ook zou ik aanraden de simkaart om te wisselen (al dan niet in een Telfort Winkel), en zo te testen of dit het probleem verhelpt.
Reputatie 3
Badge +1
@abyss,

Uit jouw post begrijp ik dat het wordt onderzocht. Is er met jouw afgesproken wanneer je een terugkoppeling ontvangt? Zo niet, dan ga ik dat alsnog graag voor je na.

@DennisArbman,

Ik heb jouw probleem uitgezet bij onze specialisten, je ontvangt binnen twee werkdagen een terugkoppeling.

@Matthijs1986,

Dat zou zeker kunnen! Echter, is het belangrijk dat eerst eventuele problemen op het netwerk worden uitgesloten.

Denise
Badge
Denise - Telfort schreef:

@abyss,

Uit jouw post begrijp ik dat het wordt onderzocht. Is er met jouw afgesproken wanneer je een terugkoppeling ontvangt? Zo niet, dan ga ik dat alsnog graag voor je na.



Denise



Hoi Denise,

Ik heb tot op heden nog geen verandering onder vonden. Of te horen gekregen dat mijn probleem verholpen zou zijn. Kan jij nagaan wanneer het opgelost zou moeten zijn.
Reputatie 3
Badge +1
@abyss,

Mijn excuses hiervoor. Ik heb dit uitgezet bij de betreffende afdeling. Zodra ik een terugkoppeling heb ontvangen stel ik je op de hoogte via dit topic.

Denise
Badge
Hoi Denise,
Ik wacht op jou terug koppeling. Bedankt voor de service.
Hi Denise,

Ik heb een email gekregen waar in nadere informatie moest geven over mijn problemen met 3G uitval. Alleen is er een probleem: Ik klikte op de link en drukte op ja in plaats van nee waardoor ik de gegevens niet heb door kunnen geven. Ik drukte op ja omdat ik tevreden was met het 'antwoord' maar daarmee werd de klacht dus gelijk afgesloten. Niet handig dus van mij! Ik had dit niet verwacht maar nu werkt de link natuurlijk niet meer. Het lijkt me alleen wel handig om toch nog de gegevens door te sturen, dus hoe los ik dit op? In ieder geval bedankt voor de goede hulp!
Reputatie 3
Badge +1
@DennisArbman,

Kan gebeuren! Ik heb de e-mail nogmaals verstuurd.

Denise
Badge
Terinfo; Ik heb inmiddels wel een creditering gekregen van €25,42 op mijn eerst volgende factuur. via SMS
Er staat bij de afgesproken creditering??  Ik heb niets afgesproken alleen gevraagd. Maar goed ik ben hier al blij mee.

Ben nog wel benieuwd  of het probleem nog verholpen kan worden.
Reputatie 3
Badge +1
@abyss,

Ik heb vernomen dat je via de mail een vragenlijst hebt ontvangen waarin om meer informatie wordt gevraagd. Mijn collega is nu aan het nagaan wat hier de status van is. Ik houd je op de hoogte!

Denise
Badge
17 mei heb de informatie verstrekt 
Badge
Ik lees verder op het forum dat andere gebruikers de optie krijgen om hun contract te beeindigen. Omdat Telfort het blijkbaar niet voor elkaar krijgt.
Van deze optie wil ik ook graag gebruik maken als het niet lukt mijn snelheid boven de 4mbps te krijgen.
Reputatie 3
Badge +1
@abyss,

Bedankt voor jouw reactie. Het onderzoek loopt en je ontvangt z.s.m. een terugkoppeling.
De optie voor het ontbinden van het contract geldt alleen als je in een zogeheten 'Whitespot' woont, waar de dekking niet toereikend is.

Denise
@Denise,

Hi, bedankt! Maar de nieuwe mail heeft natuurlijk de link naar dezelfde klacht, dus hij is alsnog gesloten en kan er dus niet meer op reageren.
Ik beantwoord daarom aan jou in ieder geval de belangrijkste vraag: op welke locatie het gebeurd. Dat is de locatie die ik jou al had gestuurd in de PM met de gegevens, dus als je die door kan geven zou dat heel fijn zijn.
Ik merk trouwens bij 1 adres dat mijn 3G uitval al is gestopt, alleen bij mijn eigen adres jammer genoeg nog niet. Ik merk gelukkig dus wel al wat verbetering en daar ben ik blij mee. Ik denk dat dit wel opgelost kan worden 🙂

De snelheid is niet zeer belangrijk voor mij, het is snel genoeg, maar het is wel jammer. 

Hartelijk bedankt!

Reageer