beantwoord

Whatsapp met prepaid kaart in Australie

• 7 oktober 2019
  • 9 reacties
  • 282 keer bekeken

In Australië wil ik een prepaid simkaart kopen, maar wil wel met mijn huidige nummer whatsappen. Kan dat? En, zo ja, waar moet ik dan op letten bij het installeren van de prepaid simkaart?
icon

Beste antwoord door RS2000 8 oktober 2019, 13:17

Het maakt helemaal niet uit of je een simkaart met een ander mobiel nummer in je telefoon doet, whatsapp op je telefoon blijft gewoon werken met je originele 06 nummer.
Zo kan kan je hetzelfde whatsapp account ook installeren op meerdere devices, zoals een tablet en/of een andere mobiel.
Alleen als je whatsapp (opnieuw) installeert heb je de originele simkaart nodig voor het ontvangen van de verificatie SMS.
Bekijk reactie

9 reacties

Google is your friend...
https://faq.whatsapp.com/nl/android/28000018/?category=5245246
Het is geen kwestie van nieuwe vs oude telefoon (=overigens iPhone), maar een tijdelijke simkaart met waarschijnlijk een nieuw nummer, en familie die alleen het huidige nummer heeft.
Er staat toch:
Je telefoonnummer wijzigen:
Met de functie Nummer wijzigen kun je het telefoonnummer wijzigen dat is gekoppeld aan je WhatsApp-account, zolang je dit op dezelfde telefoon doet. Je dient deze functie te gebruiken voordat je je nieuwe telefoonnummer verifieert..

Tijdelijke simkaart heeft ongetwijfeld ander nummer.
Je zal familie dus het tijdelijke nieuwe nummer moeten appen.
Reputatie 3
Badge
Het maakt helemaal niet uit of je een simkaart met een ander mobiel nummer in je telefoon doet, whatsapp op je telefoon blijft gewoon werken met je originele 06 nummer.
Zo kan kan je hetzelfde whatsapp account ook installeren op meerdere devices, zoals een tablet en/of een andere mobiel.
Alleen als je whatsapp (opnieuw) installeert heb je de originele simkaart nodig voor het ontvangen van de verificatie SMS.
Reputatie 8
Badge +16
2e telefoon mee nemen en een hotspot opzetten op het tijdelijk nummer. Internet op je eigen mobiel uit zetten en de hotspot gebruiken
Reputatie 1
Badge
Gewoon simkaart in Australië kopen met een pakket internet erop en die in je toestel plaatsen dan kan je gewoon whatsapp gebruiken.Ik doe dat zelf al jaren in Indonesië en dat werkt prima.Je nummer van Nederland is alleen maar voor de registratie.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @MBV, alvast veel plezier in Australie. Natuurlijk wil je ook Whatsapp blijven gebruiken zoals hierboven ook al een paar keer aangegeven. Gewoon een simkaart met internet er in en NIET het mobiele nummer in Whatsapp aanpassen. Zo kan je gewoon whatsappen met jouw Nederlandse nummer.
Bedankt allemaal, met name Bart moderator en RS2000.
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan MBV. Heel veel plezier gewenst.

Reageer