Werkt je buitenlandbundel niet? We helpen je graag

• 6 oktober 2014
  • 0 reacties
  • 4205 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +15
Apple heeft met iOS 8 een nieuwe functie gelanceerd voor het internetten in Europa. Apple loopt met deze functie vooruit op het feit dat roaming kosten verleden tijd gaan worden. Voor december 2015 is het bedoeling dat Europese providers geen kosten in rekening brengen voor roaming.

Wat houd de functie in?
Als je deze functie aanzet inclusief roaming dan kan je gebruik maken van mobiel internet via de lokale provider. Je dient uiteraard wel de juiste instellingen in je iPhone of iPad te hebben staan.

En buiten de EU?
Buiten de EU zal deze functie inactief zijn. De functie heeft dan geen toegevoegde waarde. Wil je geen kosten hebben voor mobiel internet buiten Europa zet dan roaming en mobiele data uit.

Ik heb een Internet buitenland bundel maar mijn internet werkt niet:
Wil je gebruik maken van mobiel internet met de Telfort buitenland internetbundel zet dan EU internet uit en herstart je iPhone of iPad. Als de functie aan staat is het blijkbaar niet mogelijk om gebruik te maken van de internetbundel van je eigen provider en werkt het internet niet. Ik lees dit op meerdere forums bij meerdere providers terug namelijk.
iPhone / iPad gebruikers krijgen dan ook melding over carrier settings lokale provider.

De instelling vind je terug via Instellingen > Mobiele data.

Heb je geen iPhone/iPad of staat deze functie niet aan en het werkt nog niet? Maak dan een nieuw topic aan. Een medewerker van Telfort kan dan met je meekijken.

0 reacties

Het is nog erg rustig in dit topic. Schrijf hieronder de allereerste reactie!

Reageer