beantwoord

Wat zijn de kosten voor het doorschakelen van mijn nummer in het buitenland?

• 6 september 2017
  • 3 reacties
  • 910 keer bekeken

Beste Telfort,

Binnenkort ben ik in het buitenland en wil dan inkomende gesprekken op mijn telefoon doorschakelen naar een ander Nederlands nummer.

Als ik mij dan in het buitenland bevind, betaal ik volgens jullie website de buitenland-tarieven:
"Bent u in het buitenland? Dan betaalt u 1x het tarief voor bellen in het buitenland. Tegelijkertijd betaalt u 1x het tarief voor gebeld worden in het buitenland."

Geldt dit ook als ik de doorschakeling instel via Mijn Telfort? (https://www.telfort.nl/persoonlijk/mijn-telfort/mobiel/instellingen.htm#/instellingen)
Want de doorschakeling loopt dan niet via mijn telefoon toch?

Hoe kan ik mijn telefoon doorschakelen in het buitenland, maar er zeker van zijn dat de doorschakeling via NL gebeurt, zodat de minuten uit mijn belbundel gaan?

Groeten,

Pim
icon

Beste antwoord door Wieger DB 7 september 2017, 16:27

Hoi Pim, leuk dat je op ons forum bent gekomen. Welkom! Het is afhankelijk van waar je in het buitenland bent. Binnen alle zone 1 landen geldt namelijk dat de kosten uit je bundel gaan, dan is het doorschakelen hetzelfde als in Nederland. Ben je buiten zone 1? Dan zal je kosten betalen voor het bellen in het buitenland en het gebeld worden in het buitenland. De doorschakeling vindt dan nog steeds plaats vanaf je simkaart, ondanks dat je hem via Mijn Telfort hebt ingesteld. Op deze pagina vind je de tarieven voor het bellen in en naar het buitenland en welke landen in welke zone vallen.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi Pim, leuk dat je op ons forum bent gekomen. Welkom! Het is afhankelijk van waar je in het buitenland bent. Binnen alle zone 1 landen geldt namelijk dat de kosten uit je bundel gaan, dan is het doorschakelen hetzelfde als in Nederland. Ben je buiten zone 1? Dan zal je kosten betalen voor het bellen in het buitenland en het gebeld worden in het buitenland. De doorschakeling vindt dan nog steeds plaats vanaf je simkaart, ondanks dat je hem via Mijn Telfort hebt ingesteld. Op deze pagina vind je de tarieven voor het bellen in en naar het buitenland en welke landen in welke zone vallen.
Hallo Wieger,

Bedankt voor je antwoord. Het gaat om buiten zone 1.

Als ik mijn simkaart voor vertrek (dus nog in NL) doorschakel en dan uit het toestel verwijder. Dan blijft de doorschakeling wel gewoon via NL lopen toch? Dus het kan wel.

Stel dat ik al in het buitenland ben, kan ik er dan op een andere wijze voor zorgen dat de doorschakeling via NL loopt?

Groeten, Pim
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Pim, als je je simkaartje in Nederland laat, dan blijft het inderdaad uit je bundel gaan. Is je simkaartje in het buitenland, dan heb ik daar geen goed alternatief voor. Wel kan je een voicemailboodschap inspreken en een ander nummer doorgeven. Dat is dan niet gelijk een doorschakeling, maar misschien nog wel een alternatief.

Reageer