beantwoord

Wat kost sms'en naar het buitenland?

• 25 juni 2012
  • 6 reacties
  • 7037 keer bekeken

Beste dames en heren van webcare,

Sinds vandaag heb ik Telfort, omdat ik sinds ik verkering heb veel meer sms en bel. 😉 Nu gaat mijn vriendin binnenkort naar het buitenland (binnen Europa) en nu vroeg ik me af hoeveel het kost om haar daar te sms'en. Vanuit het buitenland naar Nederland sms'en kost €0,13 ben ik inmiddels achter, maar ik kan nergens vinden hoeveel het kost om naar het buitenland te sms'en. Of valt dat gewoon binnen de sms-bundel?

Groet,

Ruben
icon

Beste antwoord door Laila 26 juni 2012, 14:20

Welkom op het forum BoyInBlack! Als uw vriendin gewoon haar Nederlandse nummer meeneemt, dan sms't u naar een Nederlands nummer. Sms'en naar Nederlandse nummers valt gewoon binnen de sms-bundel. Het maakt namelijk niet uit waar ter wereld de persoon zich bevindt, het gaat om het mobiele nummer waar u naartoe sms't. U kunt immers niet altijd weten waar de persoon zich bevindt waar u naartoe sms't. Neemt u vriendin een buitenlands telefoonnummer, dan betaalt u het buiten de bundel tarief voor sms'en. Het buiten de bundel tarief voor sms'en wat bij uw abonnement hoort, kunt u terugvinden op onze website.

@nelly jacoba,

Met de bovenstaande uitleg verdwijnen de vraagtekens denk ik wel 😉 Wat u heeft geschreven klopt, bedankt!

Laïla
Bekijk reactie

6 reacties

beantwoord dit je vraag:
https://www.telfort.nl/tarieven/abonnement/buitenland/naar/

Het tarief voor sms'en en mms'en naar het buitenland is gelijk aan het tarief voor sms'en en mms'en in Nederland.
Het versturen van een sms vanuit Nederland naar een buitenlands nummer valt buiten de sms-bundel.
Ha Nelly,

Bedankt voor de snelle reactie. Deels is daarmee mijn vraag beantwoord, alleen is me nog niet helemaal duidelijk of het nu alleen dezelfde prijs is, of dat het ook gewoon uit de sms-bundel gaat. Het lijkt op te maken uit wat hier staat, maar het wordt niet expliciet genoemd. En ik vind het raar dat het alleen hier staat en verder nergens, terwijl hier niet duidelijk is voor welke abonnementen dit geldt.

Groet,

Ruben

beantwoord dit je vraag:
https://www.telfort.nl/tarieven/abonnement/buitenland/naar/

Het tarief voor sms'en en mms'en naar het buitenland is gelijk aan het tarief voor sms'en en mms'en in Nederland.
Het versturen van een sms vanuit Nederland naar een buitenlands nummer valt buiten de sms-bundel.
Webcare zal het definitieve antwoord moeten geven, maar ik lees het zo:
sms'en naar een Nederlands nummer waarvan het toestel  zich in het buitenland bevindt: gelijk aan het tarief voor sms'en en mms'en in Nederland. (en uit de bundel?)
sms'en naar een buitenlands nummer: valt buiten de sms-bundel (maar wat zijn de tarieven?)
Badge
Welkom op het forum BoyInBlack! Als uw vriendin gewoon haar Nederlandse nummer meeneemt, dan sms't u naar een Nederlands nummer. Sms'en naar Nederlandse nummers valt gewoon binnen de sms-bundel. Het maakt namelijk niet uit waar ter wereld de persoon zich bevindt, het gaat om het mobiele nummer waar u naartoe sms't. U kunt immers niet altijd weten waar de persoon zich bevindt waar u naartoe sms't. Neemt u vriendin een buitenlands telefoonnummer, dan betaalt u het buiten de bundel tarief voor sms'en. Het buiten de bundel tarief voor sms'en wat bij uw abonnement hoort, kunt u terugvinden op onze website.

@nelly jacoba,

Met de bovenstaande uitleg verdwijnen de vraagtekens denk ik wel 😉 Wat u heeft geschreven klopt, bedankt!

Laïla
Beste Laila,

Hartelijk dank voor de beantwoording van deze vraag. Dat Telfort voordelig was, wist ik al, maar dit maakt het er alleen nog maar beter op. Mijn vriendin betaalt bij Hi namelijk €0,29 voor een sms'je naar mij als ik in het buitenland ben. Dat is bijna 10 keer zo duur dus. :-D

Groet,

Ruben
Oh, ik moet nog even iets rechtzetten, bij Hi valt het ook gewoon in de bundel. Maar desondanks ben ik nog steeds wel erg blij met Telfort, heb het mijn vriendin inmiddels ook aangeraden. 😉

Reageer