beantwoord

Verontwaardig want iets gaat gruwelijk mis

• 24 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 381 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemorgen, 

Ik ben op vakantie met mijn gezin en heb vanaf 10 oktober mijn mobiel niet gebruikt dit omdat kosten veel te hoog zijn. En gebruiken alleen het mobiel van mijn vriend. Maar tot mijn grote verbazing was ik gisteren in shock want toen ik mijn mobiel even aan heb gezet kreeg ik tot mijn stomme verbazing gelijk van Telfort een melding dat mijn bundel van euro 60,50 verbruikt is zoals gezegd 100%. En jullie hebben bundel buiten EU afgesloten. Maar hoe kan ik 100% verbruikt hebben terwijl ik mobiel niet eens aan had staan en vanaf 10 oktober niet in gebruik had. Dit moeten jullie kunnen zien lijkt mij toch ? Hier gaat iets gruwelijk mis bij Telfort maar ben hier niet erg blij mee en voelt heel slecht kan ik jullie zeggen. Ben er zelfs  van door van slag want breed heb ik het niet daarom ook deze keuze gemaakt om mijn mobiel niet te gebruiken en alleen die van mijn vriend. Graag wil ik dan ook per ommegaande uw reactie en oplossing want ik wil uiteraard alleen maar ergens voor betalen als ik het ook heb gebruik en ben al zo zuinig ermee. HELP mij aub en zou het fijn vinden om vandaag nog antwoord van jullie te mogen krijgen.  Groetjes nivienne 

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 25 oktober 2019, 16:38

Hoi @Nivienne, welkom op ons forum. Ik kan me voorstellen dat zo'n bedrag als een verrassing komt als je er niet op rekent. Zoals RS2000 al noemt kan het heel snel gaan buiten de EU, als de telefoon op de achtergrond iets doet is de 12Mb snel bereikt. Wat er precies is gebeurd kan ik nog niet inzien, ik zie dat je al een aantal gegevens op je forumprofiel hebt ingevuld. Om dit te kunnen bekijken heb ik de naam van de contracthouder en de laatste 3 cijfers van de IBAN ook nodig. Zou je die daar nog aan kunnen toevoegen? Als je dat gedaan hebt kan je dat hieronder kunnen aangeven.

Ik kan (in verband met privacy) niet zien waar data aan is gebruikt. Wel wil ik voor je kijken óf er data is verbruikt, als dat het geval is kan ik daarvoor niets betekenen. Je kunt het mobiele dataverbruik op jouw toestel ook uitzetten, zoals jimny voorstelt. Dan maakt het toestel geen verbinding meer met zendmasten, tot je dit zelf weer aanzet.

Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Het lijkt er toch echt op dat je phone data verbruik heeft gemaakt in het buitenland vanwege het waarschuwings sms-je wat je hebt ontvangen.

Telfort kan dit verbruik inderdaad zien en heb je wellicht je phone aangehad en via een WIFI kanaal gewerkt die onderbroken is geweest en dan een zendmast het over heeft genomen

Wat je het beste kunt doen is in je instellingen van je phone het data verkeer uitzetten.

Wat je alvast kunt doen is je forum profiel aanvullen met je 06 nummer dan ziet webcare wie je bent.

Reputatie 3
Badge

Je bent dus nog steeds buiten de EU op vakantie?

Zonder “buiten de EU databundel” betaal je € 5 per Mb, voor die € 60,50 kan je dan 12,1Mb verbruiken.

Als je i.d.d. buiten de EU je telefoon even hebt aangezet kan je in 2 à 3 seconden die data al verbruikt hebben want zodra je je toestel aanzet gaan diverse apps gelijk data verbruiken, b.v. mail, whatsapp, facebook, app store e.d.

Die kosten heb je in dat geval dan toch helaas zelf veroorzaakt met het even aanzetten van je mobiele telefoon.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Nivienne, welkom op ons forum. Ik kan me voorstellen dat zo'n bedrag als een verrassing komt als je er niet op rekent. Zoals RS2000 al noemt kan het heel snel gaan buiten de EU, als de telefoon op de achtergrond iets doet is de 12Mb snel bereikt. Wat er precies is gebeurd kan ik nog niet inzien, ik zie dat je al een aantal gegevens op je forumprofiel hebt ingevuld. Om dit te kunnen bekijken heb ik de naam van de contracthouder en de laatste 3 cijfers van de IBAN ook nodig. Zou je die daar nog aan kunnen toevoegen? Als je dat gedaan hebt kan je dat hieronder kunnen aangeven.

Ik kan (in verband met privacy) niet zien waar data aan is gebruikt. Wel wil ik voor je kijken óf er data is verbruikt, als dat het geval is kan ik daarvoor niets betekenen. Je kunt het mobiele dataverbruik op jouw toestel ook uitzetten, zoals jimny voorstelt. Dan maakt het toestel geen verbinding meer met zendmasten, tot je dit zelf weer aanzet.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Nivienne, ik heb nog geen reactie van je gezien en de gevraagd gegevens zie ik ook nog niet staan op je profiel. Als ik hierin nog met je kan meekijken hoor ik het graag van je.

Reageer