beantwoord

Vergeten roaming uit te zetten

• 19 januari 2020
  • 9 reacties
  • 267 keer bekeken

Kan iemand mij vertellen als ik met mijn stomme kop vergeten roaming uit te zetten in Egypte wat de kosten zijn als ik mijn eerste pakket van 100 mb s verbruikt heb ?? 

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 21 januari 2020, 15:56

Hoi @Ericvv, welkom bij ons op het forum. Ik kan me voorstellen dat je de schade alvast wilt weten, zodat jij en je werkgever niet voor een onverwachte verrassing komen te staan. Met het nummer in je profiel ben ik meteen voor je gaan kijken wat ik hierover kan zien. Daarmee vond ik geen abonnementen, maar dat zegt niets. Ik kan alleen consumentenaansluitingen inzien, zakelijke abonnementen zijn voor mij niet zichtbaar. Daarvoor kan je contact opnemen met de zakelijke klantenservice (0800-2288027). Zij zullen je hier meer over kunnen vertellen.

Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Hier kun je de kosten vinden de kosten zijn 5,00 per Mb dus reken maar uit

https://www.telfort.nl/algemeen/tarieven/buitenland-tarieven-mobiel-abonnement.htm

Je zou al niet eens 100Mb mogen verbruiken bij 12 Mb = €60,50 moet je al een waarschuwing krijgen negeer je deze dan krijg je een flinke rekening.

Bij mij  weten heeft Telfort geen buitenland bundels en als ik goed op de hoogte ben ook nooit gehad.

Oké duidelijk.…

vreemd, alleen sms ontvangen dat ik de eerste bundel van 100 mb verbruikt heb en 2 was ingegaan…..

dat is een vervelende kwestie waar ik dan ook de kosten van moet dragen. 

Via wat krijg je dan een waarschuwing ? Sms ?? 

Dat zou via sms moeten gaan. 100Mb klinkt als heel oud in 2017 was het kleinste data bundel al 500Mb. Je noemt 2 bundels gaat dit over Prepaid? Dan zit het heel anders.

Zie hier https://www.kpn.com/prepaid/buitenland.htm

Ik ben in Egypte

Je bent in Egypte en belt of sms't naar iemand in Nederland of een land in de tariefregio 'Overige landen buiten de EU'.

• Internet:

€ 2,50 / MB
  • Bellen:

€ 2,55 / min
  • Gebeld worden:

€ 2,04 / min
  • Sms versturen:

€ 0,77 / sms
  • Sms ontvangen:

gratis
Reputatie 8
Badge +18

Telfort kan precies zien wat er verstuurd is een sms of mailtje tenzij de klant deze waarschuwing zelf in het verleden heeft uitgezet.

Echter deze rekening kom je niet onderuit omdat Telfort zelf deze kosten moet betalen aan deze provider in Egypte

Het is een zakelijke abonnement van mijn baas dus kan ook helaas niet inloggen. 
wil de kosten niet aan hem overlaten maar helaas kan ik niet inloggen om mijn schade te bekijken. 

Nu meteen data uitzetten als je dat nog niet gedaan hebt en daarnaast de telefoon uit en aanzetten zodat alle actieve verbindingen zijn verbroken. Enkel data uit is niet altijd genoeg.

De schade is afwachten tot je werkgever de rekening krijgt.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Ericvv, welkom bij ons op het forum. Ik kan me voorstellen dat je de schade alvast wilt weten, zodat jij en je werkgever niet voor een onverwachte verrassing komen te staan. Met het nummer in je profiel ben ik meteen voor je gaan kijken wat ik hierover kan zien. Daarmee vond ik geen abonnementen, maar dat zegt niets. Ik kan alleen consumentenaansluitingen inzien, zakelijke abonnementen zijn voor mij niet zichtbaar. Daarvoor kan je contact opnemen met de zakelijke klantenservice (0800-2288027). Zij zullen je hier meer over kunnen vertellen.

Reageer