beantwoord

Verbinding buitenland (Spanje, Barcelona of Valencia)

• 17 juli 2019
  • 3 reacties
  • 137 keer bekeken

Hallo, ik probeer een probleem te verhelpen met mijn mobiele netwerk.
Ik heb in het buitenland vaak geen verbinding.
Het ene moment werkt het normaal, het andere moment is er opeens helemaal geen netwerk meer.

Dit is onder andere heel veel gebeurd in de stad Valencia, waardoor ik ook continu in de problemen zat omdat ik een bericht stuur dat ik er aan kom en zodra ik buiten de deur sta (dus zonder wifi) merk ik dat het netwerk niet werkt en kan ik dus niets meer laten weten. Heel irritant.

Afgelopen dagen in Spanje wel bereik gehad en 1 dag (in Barcelona, 14 juli) weer geen netwerk bijna de hele dag. Heel af en toe zie ik dat hij een klein moment contact heeft gehad want dan zijn er een aantal berichtjes binnen gekomen, maar het netwerk is dan ook weer uit.

Ik heb eerder gebeld met telfort en mij werd verzocht te bellen, maar ik kon niet bellen zonder netwerk.

Handmatig een netwerk selecteren gaat niet.
Ja, dataroaming etc staat aan.

Help aub, ik wordt er helemaal niet goed van.
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 18 juli 2019, 12:18

Hoi @halloallemaal, zeker als je vaak in het buitenland bent, snap ik dat je een goede verbinding wilt hebben. Niet fijn dat dat vaak niet zo is, daar moeten we iets aan doen.

Ik denk dat het goed is dat je even met ons belt zo gauw je in het buitenland bent. Vanuit het buitenland kun je ons bereiken op +31 88 7650 200. Dan kan de Technische Dienst direct naar de verbinding kijken en zo de oorzaak achterhalen, zodat het kan worden opgelost.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Hoi @halloallemaal, wat lastig dat je verbinding het ene moment wel werkt, en het andere moment ineens helemaal wegvalt. Ik snap dat dat niet handig is, zeker als je contact wilt houden met anderen. Ik zoek graag met je mee naar de oplossing.

Ik lees in je bericht dat handmatig een netwerk kiezen niet gaat, dat is gek. Wat gebeurt er dan precies? Krijg je wel andere netwerken te zien? Het hoort wel mogelijk te zijn en verhelpt vaak ook problemen met bereik en de verbinding. We hebben een handig overzicht van de dekking en netwerken in Europa. Daarmee zie ik dat er vier netwerken beschikbaar zijn in Spanje: Vodafone Espana S.A. (Airtel), Orange (France Telecom España, S.A), Telefónica Móviles en Xfera Moviles S.A.. De pagina helpt je ook met het handmatig kiezen van een netwerk, misschien dat het daarmee alsnog lukt 🙂

Daarnaast raad ik je ook aan om je toestel even volledig uit te schakelen en opnieuw op te laten starten, en mochten al deze tips niet helpen, om dan je simkaart even te testen in een ander toestel. Ik ben benieuwd of je in een ander toestel hetzelfde merkt, of dat het dan beter werkt. Ik hoor graag of het is gelukt, en ook als je vragen hebt.
Hey @Alexandra - Telfort . Wat precies de melding was bij het zoeken naar netwerken weet ik niet meer. Alleen dat het heel lang duurde en uiteindelijk geen netwerk gevonden kon worden. Uitzetten van het toestel heb ik ook gedaan, heeft geen zin. Ik ga binnenkort weer naar het buitenland. Als het probleem aanhoudt moet ik helaas op zoek naar een andere provider. (ook al wil ik dat niet). Ik ben te vaak in het buitenland en heb echt een goed werkend netwerk nodig.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @halloallemaal, zeker als je vaak in het buitenland bent, snap ik dat je een goede verbinding wilt hebben. Niet fijn dat dat vaak niet zo is, daar moeten we iets aan doen.

Ik denk dat het goed is dat je even met ons belt zo gauw je in het buitenland bent. Vanuit het buitenland kun je ons bereiken op +31 88 7650 200. Dan kan de Technische Dienst direct naar de verbinding kijken en zo de oorzaak achterhalen, zodat het kan worden opgelost.

Reageer