beantwoord

Toch belkosten in USA

• 30 mei 2019
  • 12 reacties
  • 496 keer bekeken

Woah! Nu zit ik in de USA, heb uiteraard roaming uitgezet, bel zeker niemand en neem geen enkel telefoontje op. En nu toch na een paar dagen al 9 euro aan buiten bundel belkosten? Wat is hier aan de hand???
icon

Beste antwoord door pejdewit 5 juni 2019, 22:34

Ben inmiddels gebeld door Telfort. Het exacte probleem was nog niet 100% bekend, maar dit kwam bij meerdere gebruikers voor. Mijn kosten worden terugbetaald. Netjes geregeld.
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +8
Hallo @pejdewit ,
heb je mobiele data ook uitgezet?
Hoi Jan, die staat zeker uit!
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @pejdewit , ik ontdekte op mijn toestel met controle instellingen, waarbij ik bij bepaalde apps heb ingesteld dat deze alléén maar via WiFi iets mogen doen en dat je ondanks die instelling op de achtergrond toch dataverbruik kunt hebben, o.a. de AppStore, verder weet ik even geen concrete voorbeelden.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Controleer of roaming en mobiele data UIT staan, zet het desnoods even aan en meteen weer uit en herstart je mobiel.
Succes.
Ha Jan, ik ga m'n simkaart maar verwijderen denk ik. Als alles uit staat en er toch datalekken mogelijk zijn (pun intended) dan ben ik niet blij, Overigens vreemd dat Telfort dit meldt als belkosten buiten bundel ipv data. Ben straks erg benieuwd naar mijn specificatie.
Reputatie 8
Badge +18
Heb je roaming pas uitgezet in de USA dan zou het zomaar kunnen zijn dat er op de achtergrond bv apps zijn die verbinding hebben gemaakt en dat er daardoor ongeveer 2 Mb is verbruikt gezien de kosten van 9 euri
Heb je roaming pas uitgezet in de US dan zou het zomaar kunnen zijn dat er op de achtergrond bv apps zijn die verbinding hebben gemaakt en dat er daardoor ongeveer 2 Mb is verbruikt
Nee, roaming heb ik in NL al uitgezet. En de kosten zijn dag na dag toegenomen. ik blijf het vreemd vinden dat Telfort dit belkosten buiten bundel noemt. Kan dat dus toch dataverkeer zijn?
In de app wordt dit als buitenbundel belkosten weergegeven? Dat klinkt wel apart na het uitzetten van de roaming heb je de telefoon ook uit en aan gezet? Je ontvangt geen tekstberichten van abonnements diensten of anderzins. Ik lees net dat het ontvangen van sms kosteloos is versturen kost 0.437 per bericht.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @pejdewit, ik ben meteen voor je gaan kijken. Het zijn inderdaad geen datakosten, op dit moment is er nog geen data buiten de EU gebruikt. Het gekke is dat ik wel gesprekken zie staan, en die wekken bij mij ook vraagtekens op. Ik zie namelijk inkomende en uitgaande gesprekken op een identiek tijdstip staan, dat is heel gek en dat kan ik ook niet verklaren. Ik heb daarom overlegd met een achterliggende afdeling en op hun verzoek heb ik een melding naar ze doorgezet. Zij zullen gaan kijken wat er precies aan de hand is en wat er aan gedaan kan worden. Als zij meer duidelijkheid hebben zullen ze daarover contact met je opnemen.
Hallo @pejdewit, ik ben meteen voor je gaan kijken. Het zijn inderdaad geen datakosten, op dit moment is er nog geen data buiten de EU gebruikt. Het gekke is dat ik wel gesprekken zie staan, en die wekken bij mij ook vraagtekens op. Ik zie namelijk inkomende en uitgaande gesprekken op een identiek tijdstip staan, dat is heel gek en dat kan ik ook niet verklaren. Ik heb daarom overlegd met een achterliggende afdeling en op hun verzoek heb ik een melding naar ze doorgezet. Zij zullen gaan kijken wat er precies aan de hand is en wat er aan gedaan kan worden. Als zij meer duidelijkheid hebben zullen ze daarover contact met je opnemen.
Dag Jasper, dank voor de aktie. Ik heb via Facebook Messenger nu ook de betrokken nummers ontvangen. Inderdaad: telkens blokjes van twee gesprekken. Ik vrees dat er een lek zit in het voicemailsysteem. Ik heb bewust visual voicemail aangezet voordat ik vertrok, om te pogen daarmee via WiFi mijn voicemails te ontvangen (zie ander topic: https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/kosten-van-voicemail-ontvangen-en-beluisteren-in-buitenland-82444). De tegelijk genoteerde in- en uitgaande gesprekken komen overeen met gemiste oproepen die ik zie, en met voicemails die ingesproken zijn.
Het zou fijn zijn als je de achterliggende afdeling op dit spoor kan zetten. Ik heb screenshots die e.e.a. ook laten zien.
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan @pejdewit. Voicemail was ook iets waar ik aan had gedacht, maar door de dubbele gesprekken en de kosten bij beide kan ik het niet helemaal plaatsen. Ik zie dat de melding die ik aangemaakt heb in behandeling is bij de achterliggende afdeling, zodra zij meer weten zullen zij contact met jou opnemen.
Ben inmiddels gebeld door Telfort. Het exacte probleem was nog niet 100% bekend, maar dit kwam bij meerdere gebruikers voor. Mijn kosten worden terugbetaald. Netjes geregeld.
Reputatie 8
Badge +11
Ik kreeg er inderdaad ook een bericht over, dat het bij meer mensen blijkt te spelen. Het is in goede handen bij de achterliggende afdeling, goed om te lezen dat er contact is geweest en dat deze uitkomst er uit kwam.

Reageer