Sticky

[Tips van Telfort] Geen verbinding met mobiel internet in het buitenland

  • 30 september 2016
  • 40 reacties
  • 7690 keer bekeken

Badge



In het buitenland maak je gebruik van een ander netwerk dan het eigen Nederlandse KPN-netwerk. Dat wordt ‘roaming’ genoemd. Je kunt alleen internetten in het buitenland als dataroaming aanstaat op je toestel. Dit geldt ook nog vanaf juni 2017, wanneer Europeanen zonder extra kosten bellen, sms'en en mobiel internetten in andere EU-lidstaten.

Wat moet je doen om te kunnen internetten in het buitenland? Deze twee zaken zijn belangrijk om te checken:
1. Zet dataroaming aan in de instellingen van je toestel. Bij de meeste toestellen vind je dit onder Instellingen > Mobiel netwerk. Vervolgens zet je ‘gegevensverkeer‘ of ‘(data)roaming’ aan. Voor meer informatie over instellingen of buitenlandbundels check je onze site (Zakelijk / Particulier).

2. Heel belangrijk voor de iPhone-gebruiker: In hetzelfde scherm voor dataroaming zie je ook EU Internet staan. Deze moet UIT staan. Als je dit wel aan zet, heb je geen verbinding met mobiel internet in het buitenland.

3. Op dit moment ondersteunt Telfort geen 4G in het buitenland. Zorg er dus voor dat je 4G uit hebt staan op je mobiele telefoon.

Android
- Ga naar: Instellingen
- Ga naar: Meer netwerken
- Ga naar: Mobiele netwerken
- Zet het vinkje bij Roaming aan
- Kies onder Netwerkmodus voor Automatisch verbinden

iOS
- Ga naar: Instellingen
- Ga naar: Mobiel netwerk
- Zet dataroaming aan. De schuifknop bij dataroaming wordt nu groen in plaats van grijs
- Schakel 4G uit. De schuifknop wordt dan grijs in plaats van groen.

Ben je weer terug in Nederland, vergeet dan niet je 4G weer aan te zetten.

Hebben deze tips je geholpen? Reageer dan onderaan deze pagina op dit bericht.

40 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Ggoedenavond. Mijn schoonouders zitten momenteel in Spanje. Zei heeft een mobiel van Albert Hein en een simkaart van Telfort (prepaid) Nu heeft ze bovenin haar scherm een R staan alleen heeft ze geen internet Whatsapp komt niet aan. Is het een kwestie van dataroaming aanzetten? Hoe zit het met internet in het buitenland en prepaid is dat anders als bv simonly?
Dag @mark1979. Lastig dat mobiel internet niet werkt! Zoals @nelly jacoba al terecht aangeeft: sinds kort is Telfort Prepaid automatisch KPN Prepaid geworden. Op 15 juni zijn alle 06-nummers overgezet naar KPN. Je kunt daarom met je vraag nu ook het beste terecht bij KPN.
Badge +18

Ggoedenavond. Mijn schoonouders zitten momenteel in Spanje. Zei heeft een mobiel van Albert Hein en een simkaart van Telfort (prepaid) Nu heeft ze bovenin haar scherm een R staan alleen heeft ze geen internet Whatsapp komt niet aan. Is het een kwestie van dataroaming aanzetten? Hoe zit het met internet in het buitenland en prepaid is dat anders als bv simonly?Telfort prepaid is overgegaan naar KPN.
Je zal voor ondersteuning bij KPN, of het KPN forum moeten zijn.

KPN forum prepaid
KPN contact



Vraag op KPN forum
Badge +18
Ggoedenavond. Mijn schoonouders zitten momenteel in Spanje. Zei heeft een mobiel van Albert Hein en een simkaart van Telfort (prepaid) Nu heeft ze bovenin haar scherm een R staan alleen heeft ze geen internet Whatsapp komt niet aan. Is het een kwestie van dataroaming aanzetten? Hoe zit het met internet in het buitenland en prepaid is dat anders als bv simonly?

Telfort prepaid is overgegaan naar KPN.
Je zal voor ondersteuning bij KPN, of het KPN forum moeten zijn.

KPN forum prepaid

KPN contact
Ggoedenavond. Mijn schoonouders zitten momenteel in Spanje. Zei heeft een mobiel van Albert Hein en een simkaart van Telfort (prepaid) Nu heeft ze bovenin haar scherm een R staan alleen heeft ze geen internet Whatsapp komt niet aan. Is het een kwestie van dataroaming aanzetten? Hoe zit het met internet in het buitenland en prepaid is dat anders als bv simonly?
Reputatie 3
Badge +8
@Mekkl01, vooraleerst excuses voor de late reactie. In het systeem zie ik dat al je instellingen goed staan. Is het uiteindelijk gelukt om verbinding te maken met het netwerk in het buitenland? Heb je ook geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren? Wanneer je hier niet uit bent gekomen, kun je ook je ondervindingen in een ander topic plaatsen dat over dit onderwerp gaat.
Bedankt voor de info! Ik ga ermee aan de slag!
Badge +18
Hoi, waar kan ik controleren of ik een buitenland blokkade aan heb staan?
Telefooninstellingen staan goed, ik kan bellen en smsen, maar internet doet helemaal niets.. zelfs geen E, gelukkig wel WiFi in hotel!
Ik hoor het graag! Mvg.


Er zijn ook blokkades die jij zelf niet kan zien, of verwijderen.
Webcare kan dat wel.
Of, is sneller, even bellen of chatten.
https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm
Hoi, waar kan ik controleren of ik een buitenland blokkade aan heb staan?
Telefooninstellingen staan goed, ik kan bellen en smsen, maar internet doet helemaal niets.. zelfs geen E, gelukkig wel WiFi in hotel!
Ik hoor het graag! Mvg.
Reputatie 1
Telfort lost dit probleem steeds niet op. Ik zie hier nu dezelfde klachten van inmiddels al een jaar oud en nu, een jaar later, is er nog steeds geen fatsoenlijk internet in het buitenland. Beter gezegd, er is geen internet in het buitenland omdat Telfort geen contracten afsluit met de providers aldaar en je dus afhankelijk bent van het toeval of je kunt internetten.
En hoe vaak je de klantenservice ook belt, hoe vaak je ook een klacht indient, iedereen blijft het vervelend vinden maar het wordt niet opgelost. Terwijl je wel gewoon betaalt voor internet in het buitenland want dat staat op de site.
Ik denk dat Telfort in plaats van te investeren in klantvriendelijkheidstraining ("we vinden het echt allemaal heel vervelend voor u!") beter kan investeren in netwerkverbetering in het buitenland.
De grappigste uitleg die ik kreeg was dat er te veel mensen internet gebruikten via een bepaalde zendmast en het daardoor niet mogelijk was om te internetten. Tuurlijk....
Telfort, los het op of laat duidelijk weten dat jullie geen internet kunnen bieden in het buitenland.
roaming staat aan ,ben in de telfort winkel geweest die zegt datalles goed ingestelt is
advies gekregen als ik in buitenland ben en hij doet het niet om de klantensevice te bellen .
dit zal ik dus doen .bedankt voor mee denken
Reputatie 7
Badge +13
Hoi neleuverman, als je dat hebt nagelopen en het niet werkt, dan is dat heel vreemd. Zou je voor mij het volgende nog willen controleren, al is het misschien ten overvloede? Zie je in je instellingen bij 'Verbindingen', 'Mobiele netwerken' en dan "Roaming' dat dit ingeschakeld staat of staat dit uitgeschakeld? Grijs is uit, blauw is aan. Het nu nog verder onderzoeken is erg lastig, wij kunnen dit het beste doen als je in het buitenland bent.
mijn toestel staat goed ingesteld ik heb de laatste update's de sms waren in Frankrijk bellen ging goed .
dit antwoord helpt dus niet roaming stond ook ,
ik snap er niks van ,heb een samsung j5 2016
Reputatie 7
Badge +13
Hoi neleuverman, wat vervelend dat je onderweg niet hebt kunnen internetten. Gelukkig is het per 15 juni zo dat je bel en sms-kosten vanuit Zone 1 uit je bundel gaan. Daar kan je hier meer informatie over vinden. Vaak als je naar Engeland gaat, ga je met de boot. Wanneer je daar bereik hebt, wordt dit vaak als Zone 4 land berekend. Voor meer informatie over de landindeling, kijk dan hier.

Voor het internetten raad ik je aan de toestelhulp te raadplegen. Ik krijg het idee dat je toestel niet goed ingesteld staat, omdat ik geen beperkingen op je abonnement zie.
ik ben een paar dagen in engeland geweest , heb alles gedaan war telfort adviseerd helaas geen internet in belgie, frankrijk ,u k , heel vervelend nu kon ik mijn dochter niet app hoe laat we aan kwamen
Dus sms die ik natuurlijk moet betalen . verleden jaar met een buitenland bundel lukte dit wel .
Reputatie 2
Badge +1
Uw antwoord begint o.a. met: "dan zie ik dat je op diverse momenten toch nog hebt kunnen internetten."
Verderop staat: "Het lijkt er daarom op dat de dekking op die locatie niet goed genoeg was voor een internetverbinding." Daar was ik inmiddels ook achter gekomen. Ik heb niet kunnen internetten omdat ik geen of een slechte/haperende/wegvallende verbinding had. De tijd dat ik op een andere lokatie was, heb ik wel gewoon kunnen internetten. Mijn bezwaar is eigenlijk: er is wel verbruik, maar geen gebruik, hetgeen ten laste komt van mijn bundel. Daarnaast had mijn buurman op die "slechte" lokatie, ook een Nederlander, wel prima internet bij zijn, een andere, provider. Ik had een speciale reden om een telefoon met internet aan te schaffen, maar daar heb ik weinig gebruik van kunnen maken op die lokatie, zodat e.e.a. is misgelopen en we eerder dan gepland weer naar Nederland zijn vertrokken. Ik kreeg het advies om in voorkomende gevallen een lokale simkaart aan te schaffen. Zal dit zeker bekijken.
Reputatie 7
Badge +13
Hey Franskia, het is niet fijn als je niet kan internetten op je verblijfsplaats. Als ik terugkijk over de maand augustus dan zie ik dat je op diverse momenten toch nog hebt kunnen internetten. Er zijn namelijk wel datasessies vanuit Duitsland doorgekomen. Het lijkt er daarom op dat de dekking op die locatie niet goed genoeg was voor een internetverbinding. Wij zijn afhankelijk van het netwerk van de Duitse provider om je te laten bellen, sms'en en internetten. Erg jammer dat je niet fijn hebt kunnen internetten, excuses daarvoor.
Reputatie 2
Badge +1
Sorry voor het late antwoord (computer defect). Ik kon gewoon opbellen zonder probleem. Internetten ging niet. Soms kreeg ik direct een foutmelding, de andere keer duurde het wat langer. Op mijn toestel kon ik ook niet zien wat voor soort verbinding ik had.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Franskia, wat vervelend dat dit is gebeurd! Kreeg je een foutmelding wanneer je op internet wilde? En bellen lukte wel gewoon met dat netwerk?
Reputatie 2
Badge +1
Geen mobiel internet in Duitsland. Omdat ik wist dat er geen/nauwelijks wifi was aan de plaats waar ik heenging en ik toch nu en dan internet nodig had een internetbundel aangeschaft. Werkte in Nederland perfect. Toen ik in Duitsland was geen internet. Alle instellingen nagelopen, geen internet. Telefoontje naar de klantenservice, "er is een buitenlandblokkade" ????? Deze werd opgeheven, doch na een uur nog geen internet. Weer gebeld, een reeks adviezen gekregen, deze een voor een afgewerkt, resultaat: geen internet. Het advies om een ander net te proberen werkte niet, kon er maar op 1 terecht. Naast me zat een Nederlander bij een van de netten die ik niet kreeg en had wel internet. Erg frustrerend. Kennelijk was op het net wat ik gebruikte in die plaats geen internet beschikbaar. Dit had men wel eens mogen zeggen bij de klantenservice. Al met al een slechte zaak. 3 netten, 1 waar ik op kan en toch geen internet.
Hallo,
Werkt die smscode ook voor zakelijke gebruikers? Ik heb een Samsung telefoon maar momenteel ook geen internet in het buitenland, terwijl ik wel kan smsen. Iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden? Roaming staat aan, heb ook al geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren. Maar helaas kan ik geen gebruik van internet maken. Er staat wel een roaming teken boven in beeld.

Bedankt voor de reactie
Reputatie 1
Hoi Derx,|

Thanks voor de tip! Ik ben nu in Spanje en dit blijkt te werken!! EINDELIJK!!

Bedankt voor je reactie.
Reputatie 1
Hallo Yvette,

ik heb hetzelfde probleem gehad, en bij mij kwam het omdat ik ooit een EU bundel heb gebruikt, deze daarna heb uitgezet, maar de losse MB bundel daarna niet heb aangezet.
Dit doe je door: LOSSE MB EU AAN te smssen naar 1255
Sindsdien kan ik weer gewoon internetten in het buitenland als ik roaming aanzet.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Yvette, dank voor de uitgebreide uitleg van het probleem. Zou je voor mij het volgende willen proberen als je in het buitenland bent? Ga naar: instellingen > algemeen > stel opnieuw in > herstel netwerkinstellingen. Ook wil ik je meegeven dat áls het niet werkt, het noodzakelijk is dat je 'op locatie' bent, en dus in het buitenland als je het probleem aankaart. Eenmaal in Nederland kunnen we het probleem niet goed nabootsen en dus lastig verhelpen. Hoor graag je reactie.
Reputatie 1
Hi Yvette, dat is niet tof! Je wilt natuurlijk naar hartenlust kunnen internetten in het buitenland. Kun je aangeven wat precies het probleem is? Werkt het helemaal niet? Is de snelheid niet oké? Is de dekking niet in orde? Graag help ik je verder met wat meer informatie. Veel andere gebruikers ervaren geen problemen, dus ik denk dat het probleem waar je tegenaan loopt oplosbaar is. Ik hoor graag van je.


Hoi Michael,

Bedankt voor je fijne reactie! Hopen dat we het op kunnen lossen samen.

Mijn problemen ( zijn al 2 jaar ):

*Geen internet / WhatsApp / email
*Ik kan geen sms berichten versturen

Wel kan ik bellen en gebeld worden.
Ik heb iedere keer ook een buitenlandbundel geactiveerd en heb me natuurlijk al suf gekeken op de adviezen via internet.

Wellicht zou het fijn zijn dat jij bvb op afstand of via telefoon eens alle instellingen met mij doorloopt? Maar ik denk eerder dat het probleem bij "jullie"-Telfort zit..

Ik heb een simonly en een "nieuwe" iPhone 6s simlock vrij aangeschaft via Apple.

Ik heb tussen door al eerder deze klachten aangeven toen werdt mij geadviseerd om een nieuwe simkaart aan te vragen. Dit ik toen ( 6 maanden geleden ) gedaan en uiteraard direct geplaatst. Helaas ( 2 mnd geleden in Spanje en afgelopen weekend in Antwerpen kan ik op geen enkele mogelijkheid op internet..

Wel heb ik automatisch verbinding met het netwerk daar en staat er ook 4G of 3G in mijn scherm. Op een of andere mannier wil het gewoon niet werken!

Groetjes Yvette
Reputatie 8
Badge +2
Hi xer03, wat opmerkelijk. Kun je aangeven wat precies het probleem is? Werkt het helemaal niet? Is de snelheid niet oké? Is de dekking niet in orde? Ik denk dat ook het probleem dat jij ervaart te verklaren en oplosbaar is. Hoor graag van je.

Reageer