Sticky

[Tips van Telfort] Geen verbinding met mobiel internet in het buitenland

  • 30 september 2016
  • 40 reacties
  • 7808 keer bekeken


Toon het eerste bericht

40 reacties

Reputatie 1
Badge
Hoi Bertina,

Sorry voor de late reactie.

Kun je inmiddels al internetten in het buitenland? We willen anders graag voor je nagaan of daar een oplossing voor is als je ons je naam, postcode en huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN stuurt in een privévenster. Het kan zijn dat een andere moderator je privébericht beantwoord.

Na ontvangst van je gegevens gaan we er mee aan de slag! :)

@Pieter1951, ook jij mag je gegevens sturen via de link van het privebericht. :)

Ik heb nog een extra tip: wanneer je ooit een EU bundel hebt gebruikt dan is mobiel internet in het buitenland daarna automatisch geblokkeerd. Wil je daarna zonder EU-bundel kunnen internetten in het buitenland? Je haalt de blokkade weg door een gratis sms te sturen naar 1255 met de tekst LOSSE MB AAN .
Hallo,
Werkt die smscode ook voor zakelijke gebruikers? Ik heb een Samsung telefoon maar momenteel ook geen internet in het buitenland, terwijl ik wel kan smsen. Iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden? Roaming staat aan, heb ook al geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren. Maar helaas kan ik geen gebruik van internet maken. Er staat wel een roaming teken boven in beeld.

Bedankt voor de reactie
Reputatie 7
Badge +13
Hey Franskia, het is niet fijn als je niet kan internetten op je verblijfsplaats. Als ik terugkijk over de maand augustus dan zie ik dat je op diverse momenten toch nog hebt kunnen internetten. Er zijn namelijk wel datasessies vanuit Duitsland doorgekomen. Het lijkt er daarom op dat de dekking op die locatie niet goed genoeg was voor een internetverbinding. Wij zijn afhankelijk van het netwerk van de Duitse provider om je te laten bellen, sms'en en internetten. Erg jammer dat je niet fijn hebt kunnen internetten, excuses daarvoor.
Reputatie 2
Badge +1
Uw antwoord begint o.a. met: "dan zie ik dat je op diverse momenten toch nog hebt kunnen internetten."
Verderop staat: "Het lijkt er daarom op dat de dekking op die locatie niet goed genoeg was voor een internetverbinding." Daar was ik inmiddels ook achter gekomen. Ik heb niet kunnen internetten omdat ik geen of een slechte/haperende/wegvallende verbinding had. De tijd dat ik op een andere lokatie was, heb ik wel gewoon kunnen internetten. Mijn bezwaar is eigenlijk: er is wel verbruik, maar geen gebruik, hetgeen ten laste komt van mijn bundel. Daarnaast had mijn buurman op die "slechte" lokatie, ook een Nederlander, wel prima internet bij zijn, een andere, provider. Ik had een speciale reden om een telefoon met internet aan te schaffen, maar daar heb ik weinig gebruik van kunnen maken op die lokatie, zodat e.e.a. is misgelopen en we eerder dan gepland weer naar Nederland zijn vertrokken. Ik kreeg het advies om in voorkomende gevallen een lokale simkaart aan te schaffen. Zal dit zeker bekijken.
Reputatie 1
Beste Telfort,

Al 2 jaar (!) problemen met internet in het buitenland. Het heeft nog nooit gewerkt..
Al veel naar de instellingen gekeken en dan maar hopen dat het werkt bij mijn eerst volgende buitenland bezoek, jammer maar helaas.

Kunnen jullie mij persoonlijk helpen?

Ik heb de volgende actie's al gedaan:
Nieuwe simkaart
Alle instellingen verschillende keren ge-checkt
Nieuwe telefoon (iPhone 6s)
EU-bundel's etc. (staat er nu ook eentje actief..)

HELP!

Groetjes Yvette
Reputatie 3
Badge +8
@Mekkl01, vooraleerst excuses voor de late reactie. In het systeem zie ik dat al je instellingen goed staan. Is het uiteindelijk gelukt om verbinding te maken met het netwerk in het buitenland? Heb je ook geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren? Wanneer je hier niet uit bent gekomen, kun je ook je ondervindingen in een ander topic plaatsen dat over dit onderwerp gaat.
Reputatie 2
Badge +1
Geen mobiel internet in Duitsland. Omdat ik wist dat er geen/nauwelijks wifi was aan de plaats waar ik heenging en ik toch nu en dan internet nodig had een internetbundel aangeschaft. Werkte in Nederland perfect. Toen ik in Duitsland was geen internet. Alle instellingen nagelopen, geen internet. Telefoontje naar de klantenservice, "er is een buitenlandblokkade" ????? Deze werd opgeheven, doch na een uur nog geen internet. Weer gebeld, een reeks adviezen gekregen, deze een voor een afgewerkt, resultaat: geen internet. Het advies om een ander net te proberen werkte niet, kon er maar op 1 terecht. Naast me zat een Nederlander bij een van de netten die ik niet kreeg en had wel internet. Erg frustrerend. Kennelijk was op het net wat ik gebruikte in die plaats geen internet beschikbaar. Dit had men wel eens mogen zeggen bij de klantenservice. Al met al een slechte zaak. 3 netten, 1 waar ik op kan en toch geen internet.
Reputatie 1
Hallo Yvette,

ik heb hetzelfde probleem gehad, en bij mij kwam het omdat ik ooit een EU bundel heb gebruikt, deze daarna heb uitgezet, maar de losse MB bundel daarna niet heb aangezet.
Dit doe je door: LOSSE MB EU AAN te smssen naar 1255
Sindsdien kan ik weer gewoon internetten in het buitenland als ik roaming aanzet.
Hallo! Ik heb hetzelfde probleem (het is de twede keer in een paar manden): ik ben in Italie en ik kan geen netwerk selecteren / kan niet bellen/sms'en. Ik heb geprobeerd met een iphone en met een Android, en de zettingen gecheckt.
Zodra ik terug in Nederland ben, werkt mijn sim weer.
Ik heb echter mijn mobiel met spoed nodig omdat ik moet dringend betalingen maken.

Alvast bedankt!
Claudia
Reputatie 7
Badge +13
Hoi neleuverman, wat vervelend dat je onderweg niet hebt kunnen internetten. Gelukkig is het per 15 juni zo dat je bel en sms-kosten vanuit Zone 1 uit je bundel gaan. Daar kan je hier meer informatie over vinden. Vaak als je naar Engeland gaat, ga je met de boot. Wanneer je daar bereik hebt, wordt dit vaak als Zone 4 land berekend. Voor meer informatie over de landindeling, kijk dan hier.

Voor het internetten raad ik je aan de toestelhulp te raadplegen. Ik krijg het idee dat je toestel niet goed ingesteld staat, omdat ik geen beperkingen op je abonnement zie.
mijn toestel staat goed ingesteld ik heb de laatste update's de sms waren in Frankrijk bellen ging goed .
dit antwoord helpt dus niet roaming stond ook ,
ik snap er niks van ,heb een samsung j5 2016
Reputatie 7
Badge +13
Hoi neleuverman, als je dat hebt nagelopen en het niet werkt, dan is dat heel vreemd. Zou je voor mij het volgende nog willen controleren, al is het misschien ten overvloede? Zie je in je instellingen bij 'Verbindingen', 'Mobiele netwerken' en dan "Roaming' dat dit ingeschakeld staat of staat dit uitgeschakeld? Grijs is uit, blauw is aan. Het nu nog verder onderzoeken is erg lastig, wij kunnen dit het beste doen als je in het buitenland bent.
Hoi, waar kan ik controleren of ik een buitenland blokkade aan heb staan?
Telefooninstellingen staan goed, ik kan bellen en smsen, maar internet doet helemaal niets.. zelfs geen E, gelukkig wel WiFi in hotel!
Ik hoor het graag! Mvg.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Dada,

Mijn collega heeft je inmiddels een inhoudelijke reactie gegeven op Twitter. Graag die acties uitvoeren en eventueel daar een reactie geven. Het is onnodig om (letterlijk) dezelfde vraag op meerdere plekken te stellen.

Bedankt alvast 🙂
roaming staat aan ,ben in de telfort winkel geweest die zegt datalles goed ingestelt is
advies gekregen als ik in buitenland ben en hij doet het niet om de klantensevice te bellen .
dit zal ik dus doen .bedankt voor mee denken

Reageer