Sticky

[Tips van Telfort] Geen verbinding met mobiel internet in het buitenland

• 30 september 2016
  • 40 reacties
  • 7696 keer bekeken

Toon het eerste bericht

40 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Uw antwoord begint o.a. met: "dan zie ik dat je op diverse momenten toch nog hebt kunnen internetten."
Verderop staat: "Het lijkt er daarom op dat de dekking op die locatie niet goed genoeg was voor een internetverbinding." Daar was ik inmiddels ook achter gekomen. Ik heb niet kunnen internetten omdat ik geen of een slechte/haperende/wegvallende verbinding had. De tijd dat ik op een andere lokatie was, heb ik wel gewoon kunnen internetten. Mijn bezwaar is eigenlijk: er is wel verbruik, maar geen gebruik, hetgeen ten laste komt van mijn bundel. Daarnaast had mijn buurman op die "slechte" lokatie, ook een Nederlander, wel prima internet bij zijn, een andere, provider. Ik had een speciale reden om een telefoon met internet aan te schaffen, maar daar heb ik weinig gebruik van kunnen maken op die lokatie, zodat e.e.a. is misgelopen en we eerder dan gepland weer naar Nederland zijn vertrokken. Ik kreeg het advies om in voorkomende gevallen een lokale simkaart aan te schaffen. Zal dit zeker bekijken.
ik ben een paar dagen in engeland geweest , heb alles gedaan war telfort adviseerd helaas geen internet in belgie, frankrijk ,u k , heel vervelend nu kon ik mijn dochter niet app hoe laat we aan kwamen
Dus sms die ik natuurlijk moet betalen . verleden jaar met een buitenland bundel lukte dit wel .
Reputatie 7
Badge +13
Hoi neleuverman, wat vervelend dat je onderweg niet hebt kunnen internetten. Gelukkig is het per 15 juni zo dat je bel en sms-kosten vanuit Zone 1 uit je bundel gaan. Daar kan je hier meer informatie over vinden. Vaak als je naar Engeland gaat, ga je met de boot. Wanneer je daar bereik hebt, wordt dit vaak als Zone 4 land berekend. Voor meer informatie over de landindeling, kijk dan hier.

Voor het internetten raad ik je aan de toestelhulp te raadplegen. Ik krijg het idee dat je toestel niet goed ingesteld staat, omdat ik geen beperkingen op je abonnement zie.
mijn toestel staat goed ingesteld ik heb de laatste update's de sms waren in Frankrijk bellen ging goed .
dit antwoord helpt dus niet roaming stond ook ,
ik snap er niks van ,heb een samsung j5 2016
Reputatie 7
Badge +13
Hoi neleuverman, als je dat hebt nagelopen en het niet werkt, dan is dat heel vreemd. Zou je voor mij het volgende nog willen controleren, al is het misschien ten overvloede? Zie je in je instellingen bij 'Verbindingen', 'Mobiele netwerken' en dan "Roaming' dat dit ingeschakeld staat of staat dit uitgeschakeld? Grijs is uit, blauw is aan. Het nu nog verder onderzoeken is erg lastig, wij kunnen dit het beste doen als je in het buitenland bent.
roaming staat aan ,ben in de telfort winkel geweest die zegt datalles goed ingestelt is
advies gekregen als ik in buitenland ben en hij doet het niet om de klantensevice te bellen .
dit zal ik dus doen .bedankt voor mee denken
Reputatie 1
Telfort lost dit probleem steeds niet op. Ik zie hier nu dezelfde klachten van inmiddels al een jaar oud en nu, een jaar later, is er nog steeds geen fatsoenlijk internet in het buitenland. Beter gezegd, er is geen internet in het buitenland omdat Telfort geen contracten afsluit met de providers aldaar en je dus afhankelijk bent van het toeval of je kunt internetten.
En hoe vaak je de klantenservice ook belt, hoe vaak je ook een klacht indient, iedereen blijft het vervelend vinden maar het wordt niet opgelost. Terwijl je wel gewoon betaalt voor internet in het buitenland want dat staat op de site.
Ik denk dat Telfort in plaats van te investeren in klantvriendelijkheidstraining ("we vinden het echt allemaal heel vervelend voor u!") beter kan investeren in netwerkverbetering in het buitenland.
De grappigste uitleg die ik kreeg was dat er te veel mensen internet gebruikten via een bepaalde zendmast en het daardoor niet mogelijk was om te internetten. Tuurlijk....
Telfort, los het op of laat duidelijk weten dat jullie geen internet kunnen bieden in het buitenland.
Hoi, waar kan ik controleren of ik een buitenland blokkade aan heb staan?
Telefooninstellingen staan goed, ik kan bellen en smsen, maar internet doet helemaal niets.. zelfs geen E, gelukkig wel WiFi in hotel!
Ik hoor het graag! Mvg.
Badge +18
Hoi, waar kan ik controleren of ik een buitenland blokkade aan heb staan?
Telefooninstellingen staan goed, ik kan bellen en smsen, maar internet doet helemaal niets.. zelfs geen E, gelukkig wel WiFi in hotel!
Ik hoor het graag! Mvg.

Er zijn ook blokkades die jij zelf niet kan zien, of verwijderen.
Webcare kan dat wel.
Of, is sneller, even bellen of chatten.
https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm
Bedankt voor de info! Ik ga ermee aan de slag!
Reputatie 3
Badge +8
@Mekkl01, vooraleerst excuses voor de late reactie. In het systeem zie ik dat al je instellingen goed staan. Is het uiteindelijk gelukt om verbinding te maken met het netwerk in het buitenland? Heb je ook geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren? Wanneer je hier niet uit bent gekomen, kun je ook je ondervindingen in een ander topic plaatsen dat over dit onderwerp gaat.
Ggoedenavond. Mijn schoonouders zitten momenteel in Spanje. Zei heeft een mobiel van Albert Hein en een simkaart van Telfort (prepaid) Nu heeft ze bovenin haar scherm een R staan alleen heeft ze geen internet Whatsapp komt niet aan. Is het een kwestie van dataroaming aanzetten? Hoe zit het met internet in het buitenland en prepaid is dat anders als bv simonly?
Badge +18
Ggoedenavond. Mijn schoonouders zitten momenteel in Spanje. Zei heeft een mobiel van Albert Hein en een simkaart van Telfort (prepaid) Nu heeft ze bovenin haar scherm een R staan alleen heeft ze geen internet Whatsapp komt niet aan. Is het een kwestie van dataroaming aanzetten? Hoe zit het met internet in het buitenland en prepaid is dat anders als bv simonly?

Telfort prepaid is overgegaan naar KPN.
Je zal voor ondersteuning bij KPN, of het KPN forum moeten zijn.

KPN forum prepaid

KPN contact
Badge +18

Ggoedenavond. Mijn schoonouders zitten momenteel in Spanje. Zei heeft een mobiel van Albert Hein en een simkaart van Telfort (prepaid) Nu heeft ze bovenin haar scherm een R staan alleen heeft ze geen internet Whatsapp komt niet aan. Is het een kwestie van dataroaming aanzetten? Hoe zit het met internet in het buitenland en prepaid is dat anders als bv simonly?Telfort prepaid is overgegaan naar KPN.
Je zal voor ondersteuning bij KPN, of het KPN forum moeten zijn.

KPN forum prepaid
KPN contact

Vraag op KPN forum
Reputatie 6
Badge +9
Dag @mark1979. Lastig dat mobiel internet niet werkt! Zoals @nelly jacoba al terecht aangeeft: sinds kort is Telfort Prepaid automatisch KPN Prepaid geworden. Op 15 juni zijn alle 06-nummers overgezet naar KPN. Je kunt daarom met je vraag nu ook het beste terecht bij KPN.

Reageer