Sticky

[Tips van Telfort] Geen verbinding met mobiel internet in het buitenland

  • 30 september 2016
  • 37 reacties
  • 7505 keer bekeken

Badge



In het buitenland maak je gebruik van een ander netwerk dan het eigen Nederlandse KPN-netwerk. Dat wordt ‘roaming’ genoemd. Je kunt alleen internetten in het buitenland als dataroaming aanstaat op je toestel. Dit geldt ook nog vanaf juni 2017, wanneer Europeanen zonder extra kosten bellen, sms'en en mobiel internetten in andere EU-lidstaten.

Wat moet je doen om te kunnen internetten in het buitenland? Deze twee zaken zijn belangrijk om te checken:
1. Zet dataroaming aan in de instellingen van je toestel. Bij de meeste toestellen vind je dit onder Instellingen > Mobiel netwerk. Vervolgens zet je ‘gegevensverkeer‘ of ‘(data)roaming’ aan. Voor meer informatie over instellingen of buitenlandbundels check je onze site (Zakelijk / Particulier).

2. Heel belangrijk voor de iPhone-gebruiker: In hetzelfde scherm voor dataroaming zie je ook EU Internet staan. Deze moet UIT staan. Als je dit wel aan zet, heb je geen verbinding met mobiel internet in het buitenland.

3. Op dit moment ondersteunt Telfort geen 4G in het buitenland. Zorg er dus voor dat je 4G uit hebt staan op je mobiele telefoon.

Android
- Ga naar: Instellingen
- Ga naar: Meer netwerken
- Ga naar: Mobiele netwerken
- Zet het vinkje bij Roaming aan
- Kies onder Netwerkmodus voor Automatisch verbinden

iOS
- Ga naar: Instellingen
- Ga naar: Mobiel netwerk
- Zet dataroaming aan. De schuifknop bij dataroaming wordt nu groen in plaats van grijs
- Schakel 4G uit. De schuifknop wordt dan grijs in plaats van groen.

Ben je weer terug in Nederland, vergeet dan niet je 4G weer aan te zetten.

Hebben deze tips je geholpen? Reageer dan onderaan deze pagina op dit bericht.

37 reacties

Reputatie 1
Badge
Hallo,

Ik heb nu al 2 maanden geprobeerd om met de aangeschafte buitenlandbundel van 5 euro in Duitsland te gebruiken, maar ik heb geen verbinding. Heel vervelend omdat ik hier wel steeds voor betaal. Ik heb alles gecheckt en de voorwaarden uitgevoerd maar nog steeds niets. Wel lastig aangezien we bij de grens wonen.
Dankje wel Bertina
Ik heb ook diverse keren in Frankrijk geprobeerd te internetten (na betaling van 5 euro ) maar niets hielp welke instellingen ik ook gebruikte en ook alles gereset gaf gen resultaat Ben zeer ontevreden overbuitenland ondersteuning door Telfort . Geen goede info gekregen en ook geen retour van de 5 euro per keer buitenland ....
Reputatie 1
Badge
Hoi Bertina,

Sorry voor de late reactie.

Kun je inmiddels al internetten in het buitenland? We willen anders graag voor je nagaan of daar een oplossing voor is als je ons je naam, postcode en huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN stuurt in een privévenster. Het kan zijn dat een andere moderator je privébericht beantwoord.

Na ontvangst van je gegevens gaan we er mee aan de slag! :)

@Pieter1951, ook jij mag je gegevens sturen via de link van het privebericht. :)

Ik heb nog een extra tip: wanneer je ooit een EU bundel hebt gebruikt dan is mobiel internet in het buitenland daarna automatisch geblokkeerd. Wil je daarna zonder EU-bundel kunnen internetten in het buitenland? Je haalt de blokkade weg door een gratis sms te sturen naar 1255 met de tekst LOSSE MB AAN .
Hallo,

Ook ik heb een paar weken terug problemen gehad met de internetbundel. Telefoon gaf aan dat er geen bundel was, terwijl ik nog een bevestiging heb gekregen en ook in mijn telfort stond de bundel gewoon aan. Ik heb de bundel dus helemaal niet kunnen gebruiken! Vorige keer werkte het prima, deze keer helaas niet...
Reputatie 1
Bedankt voor de tip om de blokkade na het uitzetten van de EU bundel op te heffen. Ik ben al een half jaar op zoek waarom ik in het buitenland geen internet had.
Trouwens het moet wel zijn: LOSSE MB EU AAN ipv LOSSE MB AAN
Hallo! Ik heb hetzelfde probleem (het is de twede keer in een paar manden): ik ben in Italie en ik kan geen netwerk selecteren / kan niet bellen/sms'en. Ik heb geprobeerd met een iphone en met een Android, en de zettingen gecheckt.
Zodra ik terug in Nederland ben, werkt mijn sim weer.
Ik heb echter mijn mobiel met spoed nodig omdat ik moet dringend betalingen maken.

Alvast bedankt!
Claudia
Reputatie 8
Badge +15
Hallo! Ik heb hetzelfde probleem (het is de twede keer in een paar manden): ik ben in Italie en ik kan geen netwerk selecteren / kan niet bellen/sms'en. Ik heb geprobeerd met een iphone en met een Android, en de zettingen gecheckt.
Zodra ik terug in Nederland ben, werkt mijn sim weer.
Ik heb echter mijn mobiel met spoed nodig omdat ik moet dringend betalingen maken.

Alvast bedankt!
Claudia
Hey Claudia,
Heb je op Mijn Telfort > Instellingen > Blokkades al gecontroleerd of er een buitenlandblokkade actief staat? Bij buitenlandblokkades dient de schakelaar bij de laatste 3 op "toestaan" te staan. Als blokkeren blauw is dan op toestaan klikken en opslaan. Vervolgens je toestel voor een minuut of 10-15 helemaal uitzetten en opnieuw opstarten.
Hallo! Ik heb hetzelfde probleem (het is de twede keer in een paar manden): ik ben in Italie en ik kan geen netwerk selecteren / kan niet bellen/sms'en. Ik heb geprobeerd met een iphone en met een Android, en de zettingen gecheckt.
Zodra ik terug in Nederland ben, werkt mijn sim weer.
Ik heb echter mijn mobiel met spoed nodig omdat ik moet dringend betalingen maken.

Alvast bedankt!
Claudia
Hey Claudia,
Heb je op Mijn Telfort > Instellingen > Blokkades al gecontroleerd of er een buitenlandblokkade actief staat? Bij buitenlandblokkades dient de schakelaar bij de laatste 3 op "toestaan" te staan. Als blokkeren blauw is dan op toestaan klikken en opslaan. Vervolgens je toestel voor een minuut of 10-15 helemaal uitzetten en opnieuw opstarten.


Bedankt voor je antwoord! Ja, ik had al gecontrolleerd, alles is toegestaan... 😞
Reputatie 8
Badge +2
Hi Dada,

Vervelende kwestie! Werkt het inmiddels? Mocht het alsnog niet werken, stuur dan je je postcode, huisnummer, 06-nummer en de laatste drie cijfers van je IBAN-nummer in een privébericht, dan pak ik het verder op voor je.

Dank voor je reactie alvast.

@Koffiemok,

Thanks!
Reputatie 8
Badge +2
Hi Dada,

Mijn collega heeft je inmiddels een inhoudelijke reactie gegeven op Twitter. Graag die acties uitvoeren en eventueel daar een reactie geven. Het is onnodig om (letterlijk) dezelfde vraag op meerdere plekken te stellen.

Bedankt alvast 🙂
Ook ik heb de buitenlandbundel van €5,- aangezet op vakantie. Nu bijna 3 weken geleden in Oostenrijk. Ik heb een bevestiging gekregen via SMS . Maar heb de gehele week geen connectie kunnen krijgen. Tot op de dag van vertrek, net voor het aflopen van de bundel, een uur voordat we de grens over gingen terug naar huis, toen kreeg ik opeens wel verbinding. Dus €5,- weggegooid en hele week geen internet, op een paar wifi momenten na dan. Voor Telfort: 'Kunnen jullie hier iets mee? En waar kan ik mijn gegevens heen sturen zodat jullie kunnen nakijken dat ik geen gebruik heb kunnen maken van mijn bundel zodat er iets mee gedaan kan worden'.

Mvg,

Van de Pol
Reputatie 8
Badge +2
Hallo polliemeister,

Dat is inderdaad geen lekkere binnenkomer.

Je mag je postcode, huisnummer, 06-nummer en de laatste drie cijfers van je IBAN-nummer naar mij sturen hoor. Het liefst in een privébericht, dan kan alleen ik de gegevens zien. Ik zal na ontvangst de situatie proberen te verklaren en waar mogelijk de €5,- terugstorten.

Hoor graag van je.
Reputatie 1
Beste Telfort,

Al 2 jaar (!) problemen met internet in het buitenland. Het heeft nog nooit gewerkt..
Al veel naar de instellingen gekeken en dan maar hopen dat het werkt bij mijn eerst volgende buitenland bezoek, jammer maar helaas.

Kunnen jullie mij persoonlijk helpen?

Ik heb de volgende actie's al gedaan:
Nieuwe simkaart
Alle instellingen verschillende keren ge-checkt
Nieuwe telefoon (iPhone 6s)
EU-bundel's etc. (staat er nu ook eentje actief..)

HELP!

Groetjes Yvette
Reputatie 8
Badge +2
Hi Yvette, dat is niet tof! Je wilt natuurlijk naar hartenlust kunnen internetten in het buitenland. Kun je aangeven wat precies het probleem is? Werkt het helemaal niet? Is de snelheid niet oké? Is de dekking niet in orde? Graag help ik je verder met wat meer informatie. Veel andere gebruikers ervaren geen problemen, dus ik denk dat het probleem waar je tegenaan loopt oplosbaar is. Ik hoor graag van je.
Ook ik ervaar problemen met internet in het buitenland en heb al vanalles geprobeerd. Op dit moment ben ik in Polen en de internet bundel doet helemaal niets... Graag info of conpensatie.
Reputatie 8
Badge +2
Hi xer03, wat opmerkelijk. Kun je aangeven wat precies het probleem is? Werkt het helemaal niet? Is de snelheid niet oké? Is de dekking niet in orde? Ik denk dat ook het probleem dat jij ervaart te verklaren en oplosbaar is. Hoor graag van je.
Reputatie 1
Hi Yvette, dat is niet tof! Je wilt natuurlijk naar hartenlust kunnen internetten in het buitenland. Kun je aangeven wat precies het probleem is? Werkt het helemaal niet? Is de snelheid niet oké? Is de dekking niet in orde? Graag help ik je verder met wat meer informatie. Veel andere gebruikers ervaren geen problemen, dus ik denk dat het probleem waar je tegenaan loopt oplosbaar is. Ik hoor graag van je.


Hoi Michael,

Bedankt voor je fijne reactie! Hopen dat we het op kunnen lossen samen.

Mijn problemen ( zijn al 2 jaar ):

*Geen internet / WhatsApp / email
*Ik kan geen sms berichten versturen

Wel kan ik bellen en gebeld worden.
Ik heb iedere keer ook een buitenlandbundel geactiveerd en heb me natuurlijk al suf gekeken op de adviezen via internet.

Wellicht zou het fijn zijn dat jij bvb op afstand of via telefoon eens alle instellingen met mij doorloopt? Maar ik denk eerder dat het probleem bij "jullie"-Telfort zit..

Ik heb een simonly en een "nieuwe" iPhone 6s simlock vrij aangeschaft via Apple.

Ik heb tussen door al eerder deze klachten aangeven toen werdt mij geadviseerd om een nieuwe simkaart aan te vragen. Dit ik toen ( 6 maanden geleden ) gedaan en uiteraard direct geplaatst. Helaas ( 2 mnd geleden in Spanje en afgelopen weekend in Antwerpen kan ik op geen enkele mogelijkheid op internet..

Wel heb ik automatisch verbinding met het netwerk daar en staat er ook 4G of 3G in mijn scherm. Op een of andere mannier wil het gewoon niet werken!

Groetjes Yvette
Reputatie 8
Badge +2
Hi Yvette, dank voor de uitgebreide uitleg van het probleem. Zou je voor mij het volgende willen proberen als je in het buitenland bent? Ga naar: instellingen > algemeen > stel opnieuw in > herstel netwerkinstellingen. Ook wil ik je meegeven dat áls het niet werkt, het noodzakelijk is dat je 'op locatie' bent, en dus in het buitenland als je het probleem aankaart. Eenmaal in Nederland kunnen we het probleem niet goed nabootsen en dus lastig verhelpen. Hoor graag je reactie.
Reputatie 1
Hallo Yvette,

ik heb hetzelfde probleem gehad, en bij mij kwam het omdat ik ooit een EU bundel heb gebruikt, deze daarna heb uitgezet, maar de losse MB bundel daarna niet heb aangezet.
Dit doe je door: LOSSE MB EU AAN te smssen naar 1255
Sindsdien kan ik weer gewoon internetten in het buitenland als ik roaming aanzet.
Reputatie 1
Hoi Derx,|

Thanks voor de tip! Ik ben nu in Spanje en dit blijkt te werken!! EINDELIJK!!

Bedankt voor je reactie.
Hallo,
Werkt die smscode ook voor zakelijke gebruikers? Ik heb een Samsung telefoon maar momenteel ook geen internet in het buitenland, terwijl ik wel kan smsen. Iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden? Roaming staat aan, heb ook al geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren. Maar helaas kan ik geen gebruik van internet maken. Er staat wel een roaming teken boven in beeld.

Bedankt voor de reactie
Reputatie 2
Badge +1
Geen mobiel internet in Duitsland. Omdat ik wist dat er geen/nauwelijks wifi was aan de plaats waar ik heenging en ik toch nu en dan internet nodig had een internetbundel aangeschaft. Werkte in Nederland perfect. Toen ik in Duitsland was geen internet. Alle instellingen nagelopen, geen internet. Telefoontje naar de klantenservice, "er is een buitenlandblokkade" ????? Deze werd opgeheven, doch na een uur nog geen internet. Weer gebeld, een reeks adviezen gekregen, deze een voor een afgewerkt, resultaat: geen internet. Het advies om een ander net te proberen werkte niet, kon er maar op 1 terecht. Naast me zat een Nederlander bij een van de netten die ik niet kreeg en had wel internet. Erg frustrerend. Kennelijk was op het net wat ik gebruikte in die plaats geen internet beschikbaar. Dit had men wel eens mogen zeggen bij de klantenservice. Al met al een slechte zaak. 3 netten, 1 waar ik op kan en toch geen internet.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Franskia, wat vervelend dat dit is gebeurd! Kreeg je een foutmelding wanneer je op internet wilde? En bellen lukte wel gewoon met dat netwerk?
Reputatie 2
Badge +1
Sorry voor het late antwoord (computer defect). Ik kon gewoon opbellen zonder probleem. Internetten ging niet. Soms kreeg ik direct een foutmelding, de andere keer duurde het wat langer. Op mijn toestel kon ik ook niet zien wat voor soort verbinding ik had.
Reputatie 7
Badge +13
Hey Franskia, het is niet fijn als je niet kan internetten op je verblijfsplaats. Als ik terugkijk over de maand augustus dan zie ik dat je op diverse momenten toch nog hebt kunnen internetten. Er zijn namelijk wel datasessies vanuit Duitsland doorgekomen. Het lijkt er daarom op dat de dekking op die locatie niet goed genoeg was voor een internetverbinding. Wij zijn afhankelijk van het netwerk van de Duitse provider om je te laten bellen, sms'en en internetten. Erg jammer dat je niet fijn hebt kunnen internetten, excuses daarvoor.

Reageer