beantwoord

Tijdens verblijf in Griekenland niet bereikbaar, melding: 'buiten servicegebied'

• 12 juni 2013
  • 3 reacties
  • 2618 keer bekeken

Was laatst een paar weken in Griekenland, ontdekte daar dat ik niet mobiel kon bellen, niet naar Nederland, ook niet binnen Griekenland. Steeds dezelfde melding: 'buiten servicegebied'. Ook sms'jes naar NL, of van mensen in NL naar mij in Griekenland, zijn nooit aangekomen. Volgens Telfort staat er geen blokkade op mijn nr, zou ik dus gewoon in het buitenland moeten kunnen bellen. Ook mijn instellingen ( 'automatisch netwerk selecteren') zijn goed, zeggen ze. Ik heb een LG-E400. Volgens de verkoper zou ik daarmee overal moeten kunnen bellen. Kortom, van het kastje naar de muur. Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen?
icon

Beste antwoord door Koffiemok 12 juni 2013, 22:12

Verbinding maken met een netwerk in het buitenland lijkt me ook geen probleem als ik de specificaties bekijk.
Heb je in Griekenland toen ook handmatig een netwerk proberen te zoeken? Het kan voorkomen dat door een of andere reden je niet automatisch wordt aangemeld.

Als bij Telfort alles goed staat dan kan het ook nog een simkaart of toestelprobleem zijn. Om dat te kunnen achterhalen zal je weer in het buitenland moeten zijn om een *kruistest uit te voeren.

*Simkaart in een ander toestel en/of een andere simkaart in jouw toestel.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Verbinding maken met een netwerk in het buitenland lijkt me ook geen probleem als ik de specificaties bekijk.
Heb je in Griekenland toen ook handmatig een netwerk proberen te zoeken? Het kan voorkomen dat door een of andere reden je niet automatisch wordt aangemeld.

Als bij Telfort alles goed staat dan kan het ook nog een simkaart of toestelprobleem zijn. Om dat te kunnen achterhalen zal je weer in het buitenland moeten zijn om een *kruistest uit te voeren.

Badge +2

Vaak zijn de simpelste oplossingen de daadwerkelijke oplossing. Het toestel volledig uit- en aan zetten als je net de grens over bent bijvoorbeeld (zodat het netwerk de verbinding goed op pakt). Helpt dit niet, dan inderdaad handmatig netwerk zoeken, en daarna om de evt. factor 'toestel' uit te sluiten kijken of het met jouw sim in een ander toestel (en andersom) wel werkt. Zolang er verder geen specifieke blokkades staan ingesteld zou alles het gewoon moeten doen.

Succes!
Reputatie 3
Badge +1
@Siesje,

Spijtig om te lezen dat je niet mobiel bereikbaar was tijdens jou verblijf in Griekenland.
Ik sluit mij aan bij Koffiemok en Matthijs1986. wat ik eventueel nog voor je kan doen is een reset uitvoeren op de netwerkinstellingen. Hiervoor ontvang ik graag jouw naw-gegevens en 06-nummer via een privébericht.

Denise

Reageer