beantwoord

Storing: roaming in het buitenland

  • 12 juni 2018
  • 58 reacties
  • 3796 keer bekeken

Vandaag vanuit Zwitserland via Liechtenstein naar Duitsland gereden en sinds we in Duitsland zijn hebben zowel mijn man als ik (allebei Telfort) geen service meer. Als we via handmatig zoeken kijken staat er 3 netwerken, maar kunnen hier niet mee verbinden. Gedurende de dag hebben wij niets aan de instellingen gewijzigd en na de grensovergang de telefoons uitgehad en bij een zelfs de simkaart eruit gehaald, maar nog steeds geen resultaat. Graag snel een reactie want ik moet bereikbaar zijn. Bedankt!
icon

Beste antwoord door Stephen 12 juni 2018, 18:43

UPDATE:
Op 12 juni 2018 rond 13.30 uur is er een kortstondige stroomstoring geweest in een van onze datacenters. Daardoor heb je mogelijk verbindingsproblemen (internet en vaste telefonie) ervaren. Deze diensten zijn inmiddels weer beschikbaar. Ook zijn hierdoor in het buitenland problemen ervaren met roaming (SMSen, internetten, bellen en gebeld worden en M2M diensten in het buitenland). Om 05:45 zijn herstelwerkzaamheden afgerond en sindsdien zijn alle diensten weer beschikbaar.


Onderwerp: Roamen in buitenland lukt niet.

Beschrijving: Eerder vanmiddag is er een korte stroomstoring geweest in een van onze datacenters. Door deze storing kun je momenteel problemen ervaren met roaming in het buitenland. We werken aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.

Update 12 juni 2018: Het onderzoek is nog volop bezig. Alle expertise is ingeschakeld om de grondoorzaak te identificeren.

Verwachte datum van oplossing: Storing is opgelost. Inbound en outbound roaming verkeer is weer mogelijk. Excuses voor ervaren ongemak.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

58 reacties

Reputatie 1
Onderwerp: Roamen in buitenland lukt niet.

Beschrijving: Eerder vanmiddag is er een korte stroomstoring geweest in een van onze datacenters. Door deze storing kun je momenteel problemen ervaren met roaming in het buitenland. We werken aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.

Update 12 juni 2018: Het onderzoek is nog volop bezig. Alle expertise is ingeschakeld om de grondoorzaak te identificeren.

Verwachte datum van oplossing: Nog niet bekend.


23:00, bijna 10 uur na het begin van de storing. Ik zit hier met een groot aantal Nederlanders in een hotel in Frankrijk en verstuur dit via de plaatselijke WiFi. De KPN klanten hebben al een paar uur verbinding, maar de Telfort klanten niet. Hoe kan dat? Hoe kan het dat een basisdienst als telefonie er binnen Europa zo lang uit ligt? Hoe kan het dat de "Verwachte datum van oplossing" na 10 uur nog steeds onbekend is? Hoe kan het dat het 7 uur duurde voordat er iets over vermeldt werd op de service pagina van Telfort. Dit is niet een of andere fun-app, dit is telefonie. Sinds er nergens meer telefooncellen staan moet het gewoon altijd werken!
Reputatie 1
Na 3 dagen duitsland zonder problemen nu 2 dagen in Denemarken en heb geen internet EN kan niet bellen of gebeld worden. Alle settings staan goed.
Ik lees hier dat ik niet de enige ben....
Wat kan er aan gedaan worden dat ook wij trouwe klanten van Telfort gewoon internet hebben en kunnen bellen in de EU. ? Hotelreservatie, googlemaps, alles onbruikbaar. Niet leuk!
Reputatie 8
Badge +16
UPDATE:
Op 12 juni 2018 rond 13.30 uur is er een kortstondige stroomstoring geweest in een van onze datacenters. Daardoor heb je mogelijk verbindingsproblemen (internet en vaste telefonie) ervaren. Deze diensten zijn inmiddels weer beschikbaar. Ook zijn hierdoor in het buitenland problemen ervaren met roaming (SMSen, internetten, bellen en gebeld worden en M2M diensten in het buitenland). Om 05:45 zijn herstelwerkzaamheden afgerond en sindsdien zijn alle diensten weer beschikbaar.


Onderwerp: Roamen in buitenland lukt niet.

Beschrijving: Eerder vanmiddag is er een korte stroomstoring geweest in een van onze datacenters. Door deze storing kun je momenteel problemen ervaren met roaming in het buitenland. We werken aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.

Update 12 juni 2018: Het onderzoek is nog volop bezig. Alle expertise is ingeschakeld om de grondoorzaak te identificeren.

Verwachte datum van oplossing: Storing is opgelost. Inbound en outbound roaming verkeer is weer mogelijk. Excuses voor ervaren ongemak.
Reputatie 8
Badge +16
@Victorrrrrrrr, @Dieppe,

Bedankt voor jullie begrip. Ik verwacht elk moment een update. Uiteraard zal ik alle informatie delen zodra er meer bekend is.
Reputatie 8
Badge +16
Helaas heb ik nog geen update mogen ontvangen. Er wordt nog steeds aan het oplossen van de storing gewerkt.
Wanneer gaat Telfort ons vertellen wat de status is van dit ongemak.
Ik zit echt niet te wachten om iets via Facebook te posten maar heb problemen over een auto op Corfu.
Nu nog ff internet via de wifi maar zometeen moet ik het hebben van mijn mobiele netwerk TELFORT dus.
@Telfort webcare Kan iemand van Telfort eens informatie geven over wat er aan de hand is? Ik heb mijn telefoon gewoon nodig namelijk.

Update. Zojuist heb ik weer verbinding gekregen na het toestel voor de zoveelste keer uit en aan te hebben gezet.
Helaas heb ik nog geen update mogen ontvangen. Er wordt nog steeds aan het oplossen van de storing gewerkt. dank voor u antwoord
Was knap lastig navigeren vanmiddag toen ik onderweg was in Frankrijk en het internet eruit klapte. Nu nog steeds geen service, dus het thuisfront en dit forum kunnen bereiken via een wifi hotspot van een vriend. Hoop dat het snel opgelost is!
Sinds vanmiddag hebben zowel mijn vrouw als ik (beide een Telfort sim-only) ineens geen verbinding meer. Zowel internet als de gewone gsm verbinding is weg, op het scherm van de telefoon staat bij de ontvangst een kruisje. We hebben de instellingen uiteraard gechecked, geprobeerd handmatig een andere provider te zoeken, maar niets helpt. Voor de verbinding wegviel hebben we beide niets met de telefoon gedaan, ik sluit een softwareprobleem uit. wat kunnen we nog doen?
Ook bij ons in Kroatie t.h.v Pula -Banjole geen enkele aanbieder is meer mee te connecten. Helaas geen enkele info via de telfort app, waarom eigenlijk niet?
Nadeel van twee (partner) abonnementen bij dezelfde aanbieder. Gelukkig is er info op het forum, maar dat weet ook vast niet iedereen.
Je nummer als gebruikersnaam is niet handig maar er is een storing

https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/storing-roaming-in-het-buitenland-76353

Gebruiksnaam is niet te aanpassen mijn mobiel nummer is niet de probleem nu ... Focus aub op een oplossing van de storing....
Gr
Reputatie 3
Hoi @Bart - Telfort,

Aangezien de storing van 12 juni volgens Telfort geheel opgelost is, graag dit topic sluiten en mensen doorverwijzen naar het topic:
https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/hier-uw-internet-buitenland-ervaringen-aub-76299 voor het plaatsen van bevindingen.

Dat topic is in het leven geroepen om alle "buitenland ervaringen" te bundelen, zodat Telfort goed overzicht heeft op knelpunten. En snel actie kan ondernemen.
Reputatie 8
Badge +11
Als je niet kunt roamen kan de app ook geen gegevens ophalen en dus ook geen melding laten zien :D
(even afgezien van of het er anders wél had gestaan).
Dank je wel voor de melding! Ik had de storing nog niet gezien. We wachten af.
Nogmaals dank, fijne avond!

Lars
10 dagen lang geen probleem in Italië (zowel bellen als internet). Sinds vandaag ineens alleen maar noodoproep mogelijk. Kan geen netwerkverbinding maken. Herstarten, SIMkaart eruit halen en opnieuw erin, helpt ook niet. Ander toestel met andere Telfort SIMkaart kan hier wel gewoon verbinding maken. Suggesties?
Reputatie 8
Badge +11
Probeer die andere simkaart eens in jouw toestel. Als het dan werkt ligt het aan de simkaart.
Als je simkaart in dat andere toestel wel werkt ligt het aan je toestel.
Zo kun je alvast wat dingen uitsluiten.

Er is ook sprake van een storing:
https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/storing-roaming-in-het-buitenland-76353

Mogelijk heb je daar geen last van omdat je zegt dan een ander toestel met ook Telfort wel werkt.
Als je niet kunt roamen kan de app ook geen gegevens ophalen en dus ook geen melding laten zien :D
(even afgezien van of het er anders wél had gestaan).


Dat is dus niet zo 😃 via de wifi is de app ook te raadplegen. En voor een hoop mensen die geen forumlid zijn geeft dat wel inzicht. Ook een sms naar allen is een mogelijkheid. En scheelt een hoop onnodig gefreubel aan toestellen, simkaarten en onnodige resets.
Als ik naar providers zoek krijg ik:
Yoigo
Orange
Movistar
Vodafone
Als ik een netwerk selecteer krijg ik de volgende melding: "Kan niet verbinden probeer het later opnieuw". Dat geldt voor alle vier de providers. Roaming staat aan.

Rond 19 uur werkte bij mij alles nog en bij mijn vrouw niks (niet bellen, niet internetten)

Twee uur geleden kon ik nog bellen en mobiel internetten. Wat later viel het netwerk voor bellen weg maar was er nog wel 3g internet. Nu (22 uur) is er al 45 minuten geen internet en bel netwerk.
Mijn vrouw heeft ook Telfort en precies hetzelfde probleem, al werkt het bij haar al vanaf vanmiddag niet meer (we zijn samen op dezelfde plek).

Toen mijn telefoon nog wel werkte hebben we de simkaarten verwisseld, maar hetzelfde probleem bleef bestaan. (mijn simkaart kon wel bellen en internetten, de simkaart van mijn vrouw werkte ook in mijn telefoon niet)

Graag een tip hoe dit op te lossen. Telfort klantenservice kan mijn nummer en het nummer van mijn vrouw in mijn profiel vinden.

Onze wens is om weer te kunnen bellen en mobiel te kunnen internetten. Nu hier in Spanje en later weer in Nederland.

Bedankt voor de hulp!
Inmiddels doet alles bij mij weer in Spanje!
Sinds eergisteren plots geen netwerk tijdens vakantie in frankrijk. Dagen ervoor wel nog bereikbaar. Geen baat met opnieuw opstarten, simkaart eruit, alleen 3G instelling of met handmatig instellen van netwerk ( zowel Sfr, orange als Free geeft een foutmelding)
Ik kan niet bellen dus klantenservice krijg ik ook niet te pakken..
Hoi!
Ik ben in noorwegen en heb geen netwerk... erg lastig!!!
Kan nu niet bellen /smsen of gebruik maken van mijn internet...
Al van alles geprobeerd (telefoon aan en uit. Rondjes lopen, instelling gecheckt ect. Ect.

Nu staat er overal dat je roaming aan moet zetten... die instellingen heb ik gevonden, maar kan ik niks aan veranderen...

Afgelopen dagen was ik in denenmarken en duitsland en daar had ik geen problemen...
Hoe kan ik dit oplossen?!
Erg lastig als je afhankelijk bent vsn wifi... in een land waar dit op veel plaatsen niet is!
Te vroeg gejuigt, roaming is weer weg en service ook.. #spanje
Ik ben op vakantie in Duitsland en Luxemburg maar kan niet bellen of gebeld worden want ik kan niet aangemeld worden op het netwerk. Wat nu?
Heb hetzelfde probleem.
Nu al anderhalve week in Italië en sinds vandaag opeens geen netwerk meer. Al veel geprobeerd:
- telefoon uit en aan
- reset
- laatste update geïnstalleerd
- handmatig geprobeerd

Wat kan ik nog meer doen?