beantwoord

Storing: roaming in het buitenland

• 12 juni 2018
  • 58 reacties
  • 3798 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

58 reacties

Je nummer als gebruikersnaam is niet handig maar er is een storing

https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/storing-roaming-in-het-buitenland-76353

Gebruiksnaam is niet te aanpassen mijn mobiel nummer is niet de probleem nu ... Focus aub op een oplossing van de storing....
Gr
Reputatie 8
Badge +11
Als je niet kunt roamen kan de app ook geen gegevens ophalen en dus ook geen melding laten zien :D
(even afgezien van of het er anders wél had gestaan).
Dank je wel voor de melding! Ik had de storing nog niet gezien. We wachten af.
Nogmaals dank, fijne avond!

Lars
10 dagen lang geen probleem in Italië (zowel bellen als internet). Sinds vandaag ineens alleen maar noodoproep mogelijk. Kan geen netwerkverbinding maken. Herstarten, SIMkaart eruit halen en opnieuw erin, helpt ook niet. Ander toestel met andere Telfort SIMkaart kan hier wel gewoon verbinding maken. Suggesties?
Reputatie 8
Badge +11
Probeer die andere simkaart eens in jouw toestel. Als het dan werkt ligt het aan de simkaart.
Als je simkaart in dat andere toestel wel werkt ligt het aan je toestel.
Zo kun je alvast wat dingen uitsluiten.

Er is ook sprake van een storing:
https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/storing-roaming-in-het-buitenland-76353

Mogelijk heb je daar geen last van omdat je zegt dan een ander toestel met ook Telfort wel werkt.
Als je niet kunt roamen kan de app ook geen gegevens ophalen en dus ook geen melding laten zien :D
(even afgezien van of het er anders wél had gestaan).

Dat is dus niet zo 😃 via de wifi is de app ook te raadplegen. En voor een hoop mensen die geen forumlid zijn geeft dat wel inzicht. Ook een sms naar allen is een mogelijkheid. En scheelt een hoop onnodig gefreubel aan toestellen, simkaarten en onnodige resets.
Als ik naar providers zoek krijg ik:
Yoigo
Orange
Movistar
Vodafone
Als ik een netwerk selecteer krijg ik de volgende melding: "Kan niet verbinden probeer het later opnieuw". Dat geldt voor alle vier de providers. Roaming staat aan.

Rond 19 uur werkte bij mij alles nog en bij mijn vrouw niks (niet bellen, niet internetten)

Twee uur geleden kon ik nog bellen en mobiel internetten. Wat later viel het netwerk voor bellen weg maar was er nog wel 3g internet. Nu (22 uur) is er al 45 minuten geen internet en bel netwerk.
Mijn vrouw heeft ook Telfort en precies hetzelfde probleem, al werkt het bij haar al vanaf vanmiddag niet meer (we zijn samen op dezelfde plek).

Toen mijn telefoon nog wel werkte hebben we de simkaarten verwisseld, maar hetzelfde probleem bleef bestaan. (mijn simkaart kon wel bellen en internetten, de simkaart van mijn vrouw werkte ook in mijn telefoon niet)

Graag een tip hoe dit op te lossen. Telfort klantenservice kan mijn nummer en het nummer van mijn vrouw in mijn profiel vinden.

Onze wens is om weer te kunnen bellen en mobiel te kunnen internetten. Nu hier in Spanje en later weer in Nederland.

Bedankt voor de hulp!
Inmiddels doet alles bij mij weer in Spanje!
Sinds eergisteren plots geen netwerk tijdens vakantie in frankrijk. Dagen ervoor wel nog bereikbaar. Geen baat met opnieuw opstarten, simkaart eruit, alleen 3G instelling of met handmatig instellen van netwerk ( zowel Sfr, orange als Free geeft een foutmelding)
Ik kan niet bellen dus klantenservice krijg ik ook niet te pakken..
Hoi!
Ik ben in noorwegen en heb geen netwerk... erg lastig!!!
Kan nu niet bellen /smsen of gebruik maken van mijn internet...
Al van alles geprobeerd (telefoon aan en uit. Rondjes lopen, instelling gecheckt ect. Ect.

Nu staat er overal dat je roaming aan moet zetten... die instellingen heb ik gevonden, maar kan ik niks aan veranderen...

Afgelopen dagen was ik in denenmarken en duitsland en daar had ik geen problemen...
Hoe kan ik dit oplossen?!
Erg lastig als je afhankelijk bent vsn wifi... in een land waar dit op veel plaatsen niet is!
Te vroeg gejuigt, roaming is weer weg en service ook.. #spanje
Ik ben op vakantie in Duitsland en Luxemburg maar kan niet bellen of gebeld worden want ik kan niet aangemeld worden op het netwerk. Wat nu?
Heb hetzelfde probleem.
Nu al anderhalve week in Italië en sinds vandaag opeens geen netwerk meer. Al veel geprobeerd:
- telefoon uit en aan
- reset
- laatste update geïnstalleerd
- handmatig geprobeerd

Wat kan ik nog meer doen?
Krijg de melding 'no service'. Een paar uur geleden in Sweden nog goed berijk, nu in Noorwegen geen telefoon of internet. Kan de klanten service niet bellen. Heb dit geprobeerd met een andere telefoon maar kreeg de melding dit nummer is niet te berijken met een mobiel nummer. Lekker handig. Is hier een oplossing voor?
Ik hoor het graag. Alvast bedankt
is een update van de situatie mogelijk.

Het is vrij belachelijk dat de berichtgeving vanuit Telfort minimaal is - een ETA wanneer ik weer bereikbaar ben, is toch echt wel het minste - "we doen ons best" is echt niet genoeg.
Telfort AUB geef mij een antwoord waarom is mijn mobile telefoon helemaal niet te gebruiken in Noorwegen???
Wij proberen klantenservice te bereiken voor help maar is heel moeilijk of bijna onmogelijk. Krijg ik hier een antwoord of moet ik op sociale media gaan vragen?
Heb het ook geen mobiel berijk, ik ben in Noorwegen. Vanochtend nog wel in Sweden, vanmidag in Noorwegen kreeg ik "No Service" dus geen berijk.
mijn prepaid simkaart werkt sinds 11/06/18 niet meer, ondanks +44€ kredit snap ook niet hoe jullie via een 0900 nummer vanuit het buitenland te bereiken.
Reputatie 1
Na 3 dagen duitsland zonder problemen nu 2 dagen in Denemarken en heb geen internet EN kan niet bellen of gebeld worden. Alle settings staan goed.
Ik lees hier dat ik niet de enige ben....
Wat kan er aan gedaan worden dat ook wij trouwe klanten van Telfort gewoon internet hebben en kunnen bellen in de EU. ? Hotelreservatie, googlemaps, alles onbruikbaar. Niet leuk!
Reputatie 1
Onderwerp: Roamen in buitenland lukt niet.

Beschrijving: Eerder vanmiddag is er een korte stroomstoring geweest in een van onze datacenters. Door deze storing kun je momenteel problemen ervaren met roaming in het buitenland. We werken aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.

Update 12 juni 2018: Het onderzoek is nog volop bezig. Alle expertise is ingeschakeld om de grondoorzaak te identificeren.

Verwachte datum van oplossing: Nog niet bekend.

23:00, bijna 10 uur na het begin van de storing. Ik zit hier met een groot aantal Nederlanders in een hotel in Frankrijk en verstuur dit via de plaatselijke WiFi. De KPN klanten hebben al een paar uur verbinding, maar de Telfort klanten niet. Hoe kan dat? Hoe kan het dat een basisdienst als telefonie er binnen Europa zo lang uit ligt? Hoe kan het dat de "Verwachte datum van oplossing" na 10 uur nog steeds onbekend is? Hoe kan het dat het 7 uur duurde voordat er iets over vermeldt werd op de service pagina van Telfort. Dit is niet een of andere fun-app, dit is telefonie. Sinds er nergens meer telefooncellen staan moet het gewoon altijd werken!
Ik zit op dit moment in Bulgarije en heb dringend service nodig aangezien ik morgen gebeld wordt voor mijn examen uitslag!! Mijn moeder heeft ook geen service. Bedankt Telfort!
Sinds 20.00 bezig om een netwerk verbinding te krijgen in Spanje. Zeer slechte beurt van Telfort.
Reputatie 8
Badge +11
Aan wifi had ik even niet gedacht 😳, maar dan is het ook de vraag of iedereen de melding binnenkrijgt. Een sms gaat niet werken als je geen verbinding heb met een netwerk.

Overigens lees ik her en der (nog niet officieel) dat het weer werkt. In Kroatië ook?
Reputatie 1
Het werkt weer inderdaad! Blij om. Heb een halve dag aan mijn telefoon lopen prutsen.....
Goedemorgen,

Zoals iedereen hier heb ik ook geen service al sinds gister eind van de middag, zit zelf op Kreta Griekenland.
Sinds vanochtend wel weer netwerk service, maar nog geen mobiel internet. Weet u hier een oplossing voor?

Alvast vriendelijk bedankt