beantwoord

Storing: roaming in het buitenland

Vandaag vanuit Zwitserland via Liechtenstein naar Duitsland gereden en sinds we in Duitsland zijn hebben zowel mijn man als ik (allebei Telfort) geen service meer. Als we via handmatig zoeken kijken staat er 3 netwerken, maar kunnen hier niet mee verbinden. Gedurende de dag hebben wij niets aan de instellingen gewijzigd en na de grensovergang de telefoons uitgehad en bij een zelfs de simkaart eruit gehaald, maar nog steeds geen resultaat. Graag snel een reactie want ik moet bereikbaar zijn. Bedankt!
icon

Beste antwoord door Stephen 12 juni 2018, 18:43

UPDATE:
Op 12 juni 2018 rond 13.30 uur is er een kortstondige stroomstoring geweest in een van onze datacenters. Daardoor heb je mogelijk verbindingsproblemen (internet en vaste telefonie) ervaren. Deze diensten zijn inmiddels weer beschikbaar. Ook zijn hierdoor in het buitenland problemen ervaren met roaming (SMSen, internetten, bellen en gebeld worden en M2M diensten in het buitenland). Om 05:45 zijn herstelwerkzaamheden afgerond en sindsdien zijn alle diensten weer beschikbaar.

Onderwerp: Roamen in buitenland lukt niet.

Beschrijving: Eerder vanmiddag is er een korte stroomstoring geweest in een van onze datacenters. Door deze storing kun je momenteel problemen ervaren met roaming in het buitenland. We werken aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.

Update 12 juni 2018: Het onderzoek is nog volop bezig. Alle expertise is ingeschakeld om de grondoorzaak te identificeren.

Verwachte datum van oplossing: Storing is opgelost. Inbound en outbound roaming verkeer is weer mogelijk. Excuses voor ervaren ongemak.

Bekijk reactie
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

58 reacties

Arrived in Belgium today, in the afternoon network dissappeared. Roaming on, no blocks. iPhone SE, manual / automatic carrier search shows nothing.
Ik ben op vakantie in Kroatië en heb geen service meer. Vanmorgen in Italië deed alles het nog prima. Ik heb de IPhone al een paar keer aan en uit gezet en ook data op 3G gezet. Niets helpt. Ook op de iPhone van mijn partner (ook Telfort) hebben we hetzelfde probleem. Wat kan ik doen?
Zojuist frankrijk binnengereden en met 2 telfort abonnementen geen service. Dus niet gebeld kunnen worden/bellen en evenmin internet, of navigatie. Buitengewoon irritant en onbegrijpelijk. Vorige week in maleisie en spanje geen enkel probleem en nu in frankrijk eel. Overigens laatst ook in oostenrijk. Echt heel vervelend. Noodkreet via hotelsifi naar dit forum want klantenservice valt niet te bellen ........
Mijn vrouw is op dit moment in Zweden voor haar werk en heeft mijn mobile telefoon in gebruik. Zij krijgt geen verbinding met een netwerk, kan alleen noodnummers bellen.
De sim card eruit halen en er weer in doen, de accu er uit halen en er weer in doen en het aan en uit zetten van het toestel heeft geen gewenst resultaat.
Hebben jullie nog een advies.
Dus nu in Denemarken en vandaag na 24 uur opeens geen netwerk meer. Dan begint de ellende op starten harde reset helpt allemaal niet. Mijn vrouw ook klant bij Telfort heeft wel netwerk. Mijn toestel ziet de netwerken wel, als je kijkt bij handmatig instellen maar kan er niet mee verbinden.
Sim kaart erin en eruit maakt niet uit, de klanten service heeft een nummer vanuit het buitenland, als je dat belt krijg je een bericht dat je met dit toestel (dat van mijn vrouw) dit nummer niet kan bellen.
Andere manieren om Telfort te bereiken zijn er niet

Weet iemand raad in deze brij van slechte service?
beste telfort,

ik ben hier op het werk in belgie en opeens heb ik geen service meer. ik heb de telefoon aan en uit gezet. simkaart in een andere telefoon gedaan. netwerk handmatig gezocht enz. maar helaas krijg ik hier maar geen netwerk gevonden. ik werk hier al een paar jaar en sinds dat ik het nummer via jullie heb heb ik nooit problemen hier in belgie gehad tot nu. kunnen jullie mij aub helpen

gr roy smeets
Ook in Italië is er GEEN Service. Ik las in Frankrijk, Zweden en België ook niet. Ook bij ons (2 Telfort abonnementen) werkt uit en aan, handmatig provider kiezen ook niet.

@Telfort webcare kunnen jullie melden wat er aan de hand is en wanneer dit probleem wordt opgelost?

Hartelijke groet, Patrick
Reputatie 8
Badge +16
UPDATE:
Op 12 juni 2018 rond 13.30 uur is er een kortstondige stroomstoring geweest in een van onze datacenters. Daardoor heb je mogelijk verbindingsproblemen (internet en vaste telefonie) ervaren. Deze diensten zijn inmiddels weer beschikbaar. Ook zijn hierdoor in het buitenland problemen ervaren met roaming (SMSen, internetten, bellen en gebeld worden en M2M diensten in het buitenland). Om 05:45 zijn herstelwerkzaamheden afgerond en sindsdien zijn alle diensten weer beschikbaar.

Onderwerp: Roamen in buitenland lukt niet.

Beschrijving: Eerder vanmiddag is er een korte stroomstoring geweest in een van onze datacenters. Door deze storing kun je momenteel problemen ervaren met roaming in het buitenland. We werken aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.

Update 12 juni 2018: Het onderzoek is nog volop bezig. Alle expertise is ingeschakeld om de grondoorzaak te identificeren.

Verwachte datum van oplossing: Storing is opgelost. Inbound en outbound roaming verkeer is weer mogelijk. Excuses voor ervaren ongemak.
Sinds vanmiddag ineens de mededeling geen service. Tot nu toe 10 dagen zonder problemen gebeld en internet gebruikt in Frankrijk. Niets veranderd aan de settings? Hoe kan dit. Voor mijn partner ook met een Telfort abonnement geldt precies hetzelfde. De telefoon ziet wel de netwerken maar wil geen verbinding meer maken. Heel vervelend. Hoe los ik dit op?
Dank Stephen, voor dit bericht. Zat al wat vreemd naar m'n mobiel te kijken toen ik buiten, buiten bereik van WiFi een ommetje ging maken. Is er zicht wanneer dit weer verholpen is?

Fijne avond!
ik zit nu in belgie, en kan op geen enkel mobiel netwerk!
alle varianten geprobeerd, gereboot, geen 4g, etc etc etc etc etc.
ik heb mijn telefoon nodig!!!!!!

wellicht is mijn 06 automatsch geblokkeerd of zo?
kan niemand bellen hierover, want ja, geen netwerk.
nu even via wifi.

help, spoed, wat the f@*k is dit voor een onzin?
Twee weken geleden nog okee in spanje.

—marco
Dank voor de reactie Stephen. Zoals victorrr schrijft, blijf je ons over de voortgang informeren?
Reputatie 8
Badge +16
@Victorrrrrrrr, @Dieppe,

Bedankt voor jullie begrip. Ik verwacht elk moment een update. Uiteraard zal ik alle informatie delen zodra er meer bekend is.
In Spanje ook geen roaming en en service!
Geachte heer mevrouw,
Graag uw aandacht : ik ben sinds paar welen in Italie voor werk. Sinds vanochtend heb ik geen netwerkverbinding meer.
Ik heb het aangemeld, en merdere keren mijn toestel uit en aan gezet maar niet geholpen.
Graag u help en aandacht.
Met vriendelijke groet,

Aymen Alnima
Beste Telfort,

Ik ben nu al een aantal dagen in Italië en opeens had ik vanmiddag geen service meer. Alle dingen die hierover op jullie forum omschreven staan heb ik al geprobeerd.
Zouden jullie mij kunnen helpen?
Mvg, Lindsey
In Griekenland (Athene) ook geen roaming en kan niet bellen, alleen noodoproepen.
Hopelijk lost Telfort dit snel op want ik ben hier tijdelijk aan het werken en kan mijn werk niet uitvoeren zonder service.
In Portugal ook geen roaming en service! Hopelijk kan Telfort dit probleem snel oplossen. Is er toevallig al meer duidelijk over wanneer dit verholpen is?
@Stephen heb je al een update hoellang deze storing nog duur ik heb al 4 uur geen berijk meer
@Telfort webcare is er al meer bekend
Reputatie 8
Badge +16
Helaas heb ik nog geen update mogen ontvangen. Er wordt nog steeds aan het oplossen van de storing gewerkt.
Stephen - Telfort schreef:

Helaas heb ik nog geen update mogen ontvangen. Er wordt nog steeds aan het oplossen van de storing gewerkt.

dank voor u antwoord
Was knap lastig navigeren vanmiddag toen ik onderweg was in Frankrijk en het internet eruit klapte. Nu nog steeds geen service, dus het thuisfront en dit forum kunnen bereiken via een wifi hotspot van een vriend. Hoop dat het snel opgelost is!
Sinds vanmiddag hebben zowel mijn vrouw als ik (beide een Telfort sim-only) ineens geen verbinding meer. Zowel internet als de gewone gsm verbinding is weg, op het scherm van de telefoon staat bij de ontvangst een kruisje. We hebben de instellingen uiteraard gechecked, geprobeerd handmatig een andere provider te zoeken, maar niets helpt. Voor de verbinding wegviel hebben we beide niets met de telefoon gedaan, ik sluit een softwareprobleem uit. wat kunnen we nog doen?
Ook bij ons in Kroatie t.h.v Pula -Banjole geen enkele aanbieder is meer mee te connecten. Helaas geen enkele info via de telfort app, waarom eigenlijk niet?
Nadeel van twee (partner) abonnementen bij dezelfde aanbieder. Gelukkig is er info op het forum, maar dat weet ook vast niet iedereen.